Robòtica Educativa i Programació

Codi: 194128
Tipologia: Curs d'especialització
Idioma: català, espanyol, documents en anglès.
Data d'inici: 23/01/2020
Data darrera sessió presencial: 29/02/2020
Data de finalització: 29/02/2020

Dijous de 18 a 20.30 h i dissabte de 9.30 a 14 h

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG-Edifici Giroemprèn i Centre Innova't Educació (Girona)

• Cada cop són més presents l'incorporació als centres de conceptes i activitats educatives basades en la programació informàtica i la construcció de robots. Els llenguatges de programació i la robòtica, són recursos educatius destacats per a l’aprenentatge de les STEAM (ciències, la tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques). En conseqüència, requereix d’una preparació i formació continuada dels equips docents d'aquests conceptes, per incorporar-los a la pràctica de les àrees esmentades. En aquest curs d'especialització treballarem amb les principals plataformes educatives, com Lego Mindstorm, lego wedo, Vex Robotics, entre d'altres.
  • Aquest curs d'especialització forma part del Curs de Postgrau en Tecnologies Aplicades a l'Educació. Aquest pot donar opció a assolir part de la Competència Digital Docent, perfil professional docent, definit pel Departament d'Ensenyament.

A tots aquells professionals de l'àmbit educatiu (docents, pedagogs, educadors/res socials ) que intervenen en infància i adolescència i que volen tenir coneixement en l'aplicació de les tecnologies en l'àmbit educatiu.

Titulats universitaris docents, pedagogs, educadors/res socials.

Aquelles persones sense titulació universitària que desitgin matricular-se hauran de demanar-ho per escrit a la Direcció del Postgrau indicant els motius que originen la sol·licitud. La petició no genera automàticament l'acceptació, que haurà de ser motivada per escrit. Aquestes persones podrien ser acceptades si reuneixen les condicions i hi ha places vacants.

NOTA: qui no disposi de títol universitari previ, tindrà dret a rebre, amb les mateixes condicions, un certificat d'assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació.

Els llenguatges de programació i la robòtica, tecnologies que posen en pràctica el pensament computacional de manera interactiva, són recursos educatius destacats per a l’aprenentatge de les STEAM. L'objectiu d'aquest curs és, no només l'aprenentatge instrumental dels materials i software, sinó capacitar als educadors per a la creació de projectes transversals i/o multidisciplinaris, dissenyant propostes didàctiques adaptades a diferents contextos educatius i integrades dins del marc curricular. Curs adreçat a les etapes educatives d'Ed. Infantil, Ed. Primària i secundària.

• Conèixer i utilitzar els principals llenguatges de programació, en el seu ús en dispositius tecnològics educatius i analitzar les seves aportacions en els processos d'ensenyament-aprenentatge.
  • Conèixer les diverses dimensions de la compètencia digital docent i dels alumnes per incorporar-les al seu projecte currícular.
  • Dinamitzar el currículum corresponent en cada etapa mitjançant les aportacions i l’ús de les tecnologies.
  • Dissenyar, planificar i avaluar activitats i projectes, tant individualment com en col·laboració, fent ús de les tecnologies com a recurs i estratègia en els processos d’ensenyament i aprenentatge de manera transversal i durant totes les etapes educatives.

• Aquest títol de postgrau pot donar opció a assolir part de la Competència Digital Docent, perfil professional docent, definit pel Departament d'Ensenyament.
  • Responsables TIC en centres escolares
  • Mestres (infantil, primària i secundària)
  • Directors d'estudis de centres educatius
  • Professionals de l'Educació (Assessors, Orientadors, Pedagogs, Psicòlegs educatius, Psicopedagogs)