Tècniques Actives en Psicoteràpia: Infants i Adults

Data d'inici: 03/07/2020
Data darrera sessió presencial: 05/07/2020
Data de finalització: 25/07/2020

Cap de setmana intensiu: divendres i dissabte, de 10 a 13 h i de 15 a 19 h i diumenge, de 10 a 14 h.

Lloc de realització: Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà i Parc Científic i Tecnològic de la UdG

• Per donar-te l’oportunitat de realitzar tallers experimentals sobre tú mateix en un espai segur i de confiança amb altres companys/es afins a la teva professió de psicoterapeuta.
  • Per conèixer tècniques actives en psicoteràpia que poden complementar els tractaments i programes que dissenyis.
  • Per reflexionar i profunditzar en la integració del cos i la ment, en les aportacions que les tècniques actives poden fer al camp de la psicologia i en la cerca d’elements d’evidència empírica que els hi puguin donar empara dins el model de ciència psicològica contemporània.

A psicòlegs i psicoterapeutes. A professionals afins que estiguin interessats.

• Tenir titulació universitària afí a l’àmbit del curs.
  • També es pot donar aquest curs per grups amb un màxim de 10 persones que cerquin realitzar un taller experiencial (per exemple pacients per derivació d’un professional o col.lectius diversos).

Quan parlem de tècniques actives ens referim a les aportacions del Psicodrama creat per J.L. Moreno a principis del segle XX. Altres orientacions teòriques com la Gestalt, les teràpies sistèmiques, algunes orientacions cognitiu-conductuals i altres abordatges tant individuals com de grup han adoptat i fins i tot enriquit les tècniques psicodramàtiques incorporant-les al seu cos teòric. Tota psicoteràpia hauria de tenir com a finalitat la integració de la cognició, l’emoció, la fisiologia i la conducta. Les tècniques actives en psicoteràpia impliquen el cos, l’actuació del drama i la cognició, posant paraules al que ha passat i/o hem sentit, cercant la reflexió cognitiva sobre la vivència del ara i aquí o escoltant i treballant el cos per reorientar la ment. El nostre cervell té un poder sobre la nostra salut, sabem que els conflictes es poden expressar per una via psicosomàtica. Però potser no som tan conscients de que també passa a la inversa, que treballant el cos, la ment pot guarir.

Aquest curs és una invitació a experimentar sobre nosaltres mateixos el poder de la neurodansa (attmandance i altres tècniques), a redescobrir-nos a través de tècniques de psicodrama, titelles, artteràpia, treball amb escultures o màscares, entre altres i a reflexionar sobre les possibilitats que aquest tipus de psicoteràpia activa pot tenir pels nostres pacients o usuaris amb qui treballem.

* Observació: Algunes de les tècniques que experimentarem necessiten formació acreditada. Aquest curs, de curta durada, és una invitació a conèixer-les i no substitueix la formació que s’hagi de dur a terme per poder-les emprar. També es poden realitzar com a part de tractaments portats en coordinació amb altres professionals acreditats.

Mostrar diferents tècniques actives en psicoteràpia que ens permeten aprofundir en nosaltres mateixos i ens donen possibles recursos complementaris en els tractaments dels pacients.

És un curs bàsicament experiencial.

Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà

Diploma de postgrau

Observació de Nadons i Atenció a la Petita Infància fins als 3 anys

Edició: 3a Edició | Lloc: Escola de l'ACPP: Plaça Bonanova número 11, entresol 2a. - 08022 Barcelona | Idioma: Català |Data inici: 14/11/2020
Preu: 1.365 € (Veure descomptes)
Properament
Curso de postgrado

Terapia por Videointervención

Edició: 4ª Edición | Lloc: ON LINE | Idioma: español |Data inici: 01/03/2020
Curs de postgrau

Instruments de Valoració del Vincle Afectiu i Anàlisi dels Estats de la Ment en Adults

Edició: 1a Edició | Lloc: Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà i Parc Científic i Tecnològic de la UdG | Idioma: Català i anglès |Data inici: 17/04/2020

Sessions informatives

18/09/2019 a les 18:00 h
Facultat d'Educació i Psicologia de la UdG. Laboratori del Vincle Afectiu. Campus Barri Vell.
Confirmar assistència