Els Valors de la Natura en el Desenvolupament de l’Infant de 0-12 Anys

Data d'inici: 13/03/2020
Data darrera sessió presencial: 15/03/2020
Data de finalització: 15/03/2020

13 de març de 2020, de 16 a 22 h; 14 de març de 2020, de 7 a 14 h i de 16 a 22 h i 15 de març de 2020, de 9 a 15 h.

Lloc de realització: Casa d'Espiritualitat el Miracle (Lleida)

La natura forma part de la nostra vida. Tanmateix, els ciutadans que viuen en ciutats —i que representen el 75 % de la població— han perdut o han vist debilitats els seus vincles amb el món natural. Aquest curs t'ajudarà a recuperar aquestes relacions i t'oferirà eines per fer el mateix amb els infants de 0 a 12 anys.

• Docents, professorat i mestres interessats en la temàtica.
  • Docents vinculats a models escolars alternatius o activitats educatives no reglades.
  • Guies de turisme, guies excursionistes, educadors/ores ambientals o monitors/ores del lleure, que treballin amb grups d’infants en activitats que es desenvolupen en entorns naturals.
  • Monitors/ores i responsables de grups d’esplai i grups escoltes.
  • Professionals de la salut o que treballen amb infants interessats en els efectes beneficiaris de la natura durant la primera infància i el seu desenvolupament.

• Titulació universitària.
  • S’admetran professionals sense titulació universitària interessats en la temàtica del curs; aquests, però, només rebran un certificat d’assistència lliurat per la Fundació.

En el món occidental augmenta l’interès pels espais educatius vinculats a la natura i el contacte regular que els infants puguin tenir amb ella. Apareixen xarxes i moviments que expressen la necessitat de reconnectar els infants amb la natura, sobretot com a entorn òptim per al seu desenvolupament sa.

• Identificar i descriure els valors de la natura per al desenvolupament de l’infant en els tres àmbits següents: a) La descoberta d’un mateix: el pla de desenvolupament intern, autonomia-autoestima-autoregulació. El treball motriu-sensorial, cognitiu, emocional, espiritual i social. Les meves capacitats i els meus límits. Presa de decisions i reptes. Beneficis per a la salut. La connexió amb un mateix: comprensió i acceptació. Necessitats bàsiques. b) Les habilitats socials: el silenci, l’escolta i el diàleg. El grup i els seus reptes i imprevistos. Cooperació en el treball en grup i l’autoconeixement. Sentiment de pertinença. Equilibri entre donar i rebre. c) El diàleg amb l’entorn: tots som natura i, per tant, jo soc una part del tot. Beneficis d’estar en entorns neutres i vius. Convivència amb altres espècies. Respecte a la diferència, vivència i comprensió profunda de l’ecosistema. Cadascú té el seu lloc i funció. Cicles, comprensió del temps i l’espai. Cultivar l’espera i l’acceptació dels ritmes. Fer visible allò invisible.
  • Valorar l’impacte i millora que aquests valors tenen en el desenvolupament de l’infant i comunicar-los d’una manera clara, assertiva i atractiva.
  • Valorar i exposar els canvis que aquests valors experimenten en la nostra societat i com això afecta el desenvolupament dels infants.

Presentar-te com a persona experta a fer reconnectar els infants amb el seu entorn natural.