Curs de postgrau

Data d'inici: 05/02/2021
Data darrera sessió presencial: 18/06/2021
Data de finalització: 18/06/2021

Divendres de 16.30 a 20.00 h i un dissabte al mes.

CURS HÍBRID
Les classes es poden seguir de forma presencial (la capacitat de l'aula serà el nombre màxim, en funció de les restriccions que hi hagi en el moment de la presencialitat) o per videoconferència a través de la plataforma Zoom.

Nota: En el cas que no es pogués efectuar la docència presencial prevista, degut a motius aliens a la Fundació, el curs podria continuar amb normalitat combinant videoconferències, principalment, i treball on line.

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG. Edifici Giroemprèn. Auditori Centre d'Empreses o bé per videoconferència mitjançant Zoom

• Donar valor a un camp professional que pot obrir noves oportunitats laborals en la direcció d’equipaments cívics.
  • Adquirir una formació específica sobre direcció i gestió estratègica d’equipaments cívics.
  • Millorar les expectatives professionals aprofundint en temes relacionats amb la direcció i la gestió dels equipaments de proximitat.
  • Incorporar eines de planificació estratègica i gestió de projectes comunitaris, aprofundint en aspectes d’innovació social.

• A professionals dels àmbits social, cultural, educatiu i comunitari: pedagogs, sociòlegs i antropòlegs que treballin en la direcció d’equipaments i serveis culturals i comunitaris.
  • A professionals de l’àmbit social, com ara treballadors socials i educadors socials, i a professionals d’entitats.
  • A professionals de l’Administració pública que treballin en l’àmbit de la gestió d’equipaments públics i projectes comunitaris.
  • A professionals que desenvolupin tasques relacionades amb la direcció d’equipaments o la dinamització de projectes comunitaris.

El perfil d’ingrés recomanat són persones titulades en Pedagogia, Psicologia, Educació Social, Treball Social, Sociologia o ensenyaments afins. Amb caràcter excepcional, la direcció del curs podrà considerar l’admissió d’estudiants amb titulacions no afins o que no disposin de titulació universitària.

NOTA: qui no disposi de títol universitari previ té dret a rebre, en superar el postgrau, un certificat d’assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació.

Aquest postgrau és una formació especialitzada adreçada, en primera instància, a professionals que dirigeixen o gestionen equipaments de proximitat (centres cívics, locals socials, espais joves, ateneus culturals, casals...), és a dir, equipaments cívics i comunitaris adreçats al conjunt de la ciutadania.

El contingut acadèmic inclou qüestions específiques pròpies de la direcció i la gestió d’equipaments i projectes d’innovació social en clau comunitària, atès que aquesta formació neix de la demanda expressada per professionals que impulsen projectes comunitaris (com ara directors i directores d’equipaments cívics) i que volen fer un pas més en la seva formació.

Plantegem una formació adreçada a titulats que tinguin interès a ampliar la seva formació en direcció, planificació i gestió d’equipaments cívics i en direcció de projectes comunitaris d’innovació social. En aquest sentit, el postgrau contribueix a millorar les expectatives professionals de persones ja integrades en el món social comunitari, educatiu i cultural que volen fer un pas més i avançar cap a la direcció i la gestió d’equipaments cívics. També ens adrecem als professionals que treballen en el camp social, educatiu o cultural dirigint i coordinant projectes i que volen ampliar la seva formació cap a projectes d’innovació social.

El postgrau forma en els àmbits propis de la direcció i la gestió d’equipaments, abraça la planificació estratègica, aprofundeix en els diferents models de gestió i direcció de projectes comunitaris, i aborda el lideratge comunitari, el treball en equip, la comunicació estratègica, l’acció comunitària i la innovació social. Una nova mirada estratègica per afrontar els nous reptes comunitaris.

• Aprofundir en el mapa d’equipaments cívics i de proximitat i en les diferents modalitats de gestió.
  • Incorporar els principals elements estratègics per a la planificació i la construcció d’equipaments cívics i de proximitat.
  • Incorporar el treball estratègic a la planificació i la gestió d’equipaments cívics i comunitaris.
  • Aprendre a dirigir a partir de la proximitat i les relacions amb la comunitat.
  • Adquirir noves eines per a la gestió dels equipaments de proximitat.
  • Vincular la direcció i la gestió d’equipaments de proximitat a l’acció comunitària.
  • Conèixer la importància dels equips i la comunicació relacional.
  • Analitzar els diferents models de gestió dels equipaments cívics i comunitaris: gestió pública, gestió col·laborativa i autogestió.
  • Entendre els equipaments com a laboratoris d’innovació social.

• Direcció de centres cívics i equipaments públics.
  • Direcció i coordinació de projectes comunitaris dels àmbits social, cultural, juvenil i educatiu.
  • Coordinació de projectes i serveis comunitaris de l’àmbit municipal.

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació

Entitats col·laboradores

• Col·legi de Pedagogs

Veure descomptes