Diploma d'expert (postgrau)

Bosc i Salut

Guiatge de Boscos
Codi: 23X055
Tipologia: Diploma d'expert (postgrau)
Idioma: Català
Data d'inici: 15/03/2024
Data darrera sessió presencial: 17/11/2024
Data de finalització: 17/11/2024
14 ECTS / 110 hores presencials
Horari:

divendres d'11.30 a 13.30 h i de 15 a 19 h, dissabte de 9 a 13 h i de 15 a 19 h i diumenge de 9 a 13 h (1 cap de setmana cada 2 mesos aproximadament).

Data màxima de presentació del treball final: 17/11/2024
Possibilitat d’assistir a les sessions presencials per videoconferència: No
Gravació de classes: No
Lloc de realització: En el calendari del curs s'indica el lloc de realització de cada sessió presencial.
Places: 16

Raons per fer el curs

Conèixer, tant a nivell teòric com pràctic i vivencial, la importància dels boscos per a la salut física, emocional i espiritual.

Termini de pagament: 20 dies abans de l'inici del curs.

El preu inclou:
– Dinar i sopar de divendres.
– Esmorzar, dinar i sopar de dissabte.
– Esmorzar i dinar de diumenge.
– El dormir de divendres i dissabte.
El desplaçament no està inclòs.

A qui s'adreça

A tothom qui vulgui aprofundir en el coneixement dels boscos i de les eines per afavorir la salut.

Requisits d'admissió

• Titulació universitària (qui no disposi de títol universitari rebrà, amb les mateixes condicions, un certificat d’assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació).

Presentació

Aquesta proposta formativa sorgeix de l’Associació Sèlvans, la qual té per objectiu la conservació del patrimoni forestal més singular, la valorització dels serveis ecosistèmics dels boscos més madurs, la constatació científica dels beneficis dels boscos en la salut i el benestar de les persones, i la divulgació dels valors ecològics, etnològics i socials dels boscos.

Sèlvans proposa un postgrau per conèixer els boscos des de diferents perspectives. El curs, constituït per quatre assignatures, mostra tant els beneficis i les característiques dels boscos madurs singulars i la seva influència en la salut com les eines per obtenir aquests beneficis que els boscos i els ecosistemes forestals ens ofereixen, mitjançant diferents metodologies i pràctiques.

La formació inclou una part teòrica i una part pràctica i vivencial, a més d’un treball.

Objectius

• Adquirir les eines i els coneixements bàsics per entendre la importància dels boscos en la salut, i conèixer diverses metodologies i eines per obtenir aquests beneficis per a la salut i el benestar.
  • Conèixer la relació entre els boscos i l’ésser humà, els intangibles del bosc i el nou paradigma existent entre l’ésser humà i la natura.
  • Conèixer la complexitat del bosc des de diversos punts de vista (aerobiologia, hidrologia, ecologia...).
  • Conèixer la relació entre els boscos i la salut (beneficis fisiològics i psicològics) mitjançant la recerca científica existent.
  • Aprendre i experimentar tècniques i recursos diversos, com ara els banys i metodologies relacionades amb els ecosistemes forestals.

Sortides professionals

Incorporar el contacte amb el bosc com una eina més per treballar diversos aspectes de la salut i el benestar.

Etiquetes: Natura