Curs de postgrau

Data d'inici: 04/03/2022
Data darrera sessió presencial: 06/11/2022
Data de finalització: 06/11/2022
Divendres d'11 a 13.30 h i de 15 a 19.30 h, Dissabte de 9 a 13.30 h i de 15 a 19.30 h i Diumenge, de 9 a 13.30 h i de 15 a 16 h (1 cap de setmana cada 2 mesos)
Entrega de treball final: octubre de 2022.
Lloc de realització: En el calendari del curs s'indica el lloc de realització de cada sessió presencial.

Conèixer, tant a nivell teòric com pràctic i vivencial, la importància dels boscos per a la salut física, emocional i espiritual.

Procés de selecció
Hi haurà un procés de selecció entre els inscrits al curs.

Es tindrà en compte:
- Curriculum vitae.
- Motivacions per fer el curs.
- Ubicació geogràfica.

En cas d'haver estat seleccionat, s'enviaran les instruccions per realitzar el pagament. La no realització del pagament dins del termini establert, s'entendrà com a renúncia de la plaça.

Tancament inscripcions: 31/01/2022
Comunicació acceptats: 07/02/2022
Termini de pagament: 21/02/2022

Passades aquestes dates, en el cas que quedin places, la matrícula continuarà oberta així com el procès de sel·lecció.

A tothom qui vulgui aprofundir en el coneixement dels boscos i de les eines per afavorir la salut.

• Titulació universitària (qui no disposi de títol universitari rebrà, amb les mateixes condicions, un certificat d’assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació).
  • Carta de motivació en què s’expliquin els motius pels quals es vol participar en el curs.
  • Currículum.

Aquesta proposta formativa sorgeix de l’Associació Sèlvans, la qual té per objectiu la conservació del patrimoni forestal més singular, la valorització dels serveis ecosistèmics dels boscos més madurs, la constatació científica dels beneficis dels boscos en la salut i el benestar de les persones, i la divulgació dels valors ecològics, etnològics i socials dels boscos.

Sèlvans proposa un postgrau per conèixer els boscos des de diferents perspectives. El curs, constituït per quatre assignatures, mostra tant els beneficis i les característiques dels boscos madurs singulars i la seva influència en la salut com les eines per obtenir aquests beneficis que els boscos i els ecosistemes forestals ens ofereixen, mitjançant diferents metodologies i pràctiques.

La formació inclou una part teòrica i una part pràctica i vivencial, a més d’un treball.

• Adquirir les eines i els coneixements bàsics per entendre la importància dels boscos en la salut, i conèixer diverses metodologies i eines per obtenir aquests beneficis per a la salut i el benestar.
  • Conèixer la relació entre els boscos i l’ésser humà, els intangibles del bosc i el nou paradigma existent entre l’ésser humà i la natura.
  • Conèixer la complexitat del bosc des de diversos punts de vista (aerobiologia, hidrologia, ecologia...).
  • Conèixer la relació entre els boscos i la salut (beneficis fisiològics i psicològics) mitjançant la recerca científica existent.
  • Aprendre i experimentar tècniques i recursos diversos, com ara els banys i metodologies relacionades amb els ecosistemes forestals.

Incorporar el contacte amb el bosc com una eina més per treballar diversos aspectes de la salut i el benestar.

Eines de Benestar: Transformació Vital

Edició: 1a Edició | Lloc: ON LINE, amb videoconferències amb la plataforma ZOOM. | Idioma: Català |Data inici: 10/12/2021
Preu: 440 € (Veure descomptes)
Curs de postgrau