Curs de postgrau

Data d'inici: 06/03/2020
Data darrera sessió presencial: 24/10/2020
Data de finalització: 30/11/2020

Divendres d’11:00 a 13:30 i de 15:00 a 19:30.

Dissabte de 9:00 a 13:30 i de 15:00 a 19:30.

Diumenge de 9:00 a 13:30 i de 15:00 a 17:00.

(1 cap de setmana al mes)

Entrega del treball: 20 de juliol de 2020

Pràcticum: de l’1 de setembre al 30 de novembre de 2020. Durant el pràcticum es faran diverses trobades de grup que es pactaran en funció de cada alumne un cop s’acabi la part teòrica.

Lloc de realització: En el calendari del curs s'indica el lloc de realització de cada sessió presencial.

El certificat serveix per treballar com a guia de bany de bosc Sèlvans; així mateix, els participants tindran l'opció d’entrar a la borsa de treball de l’associació Sèlvans davant de la creixent demanda del sector.

– En la primera part, s'aporten els coneixements bàsics per entendre la relació entre l’ésser humà i els boscos, i els beneficis que aquests darrers ens aporten.
– En la segona part, s'aprofundeix en la metodologia, en les eines i els recursos per poder realitzar un itinerari terapèutic o bany de bosc Sèlvans.

Procés de selecció
Hi haurà un procés de selecció entre els inscrits al curs.

Es tindrà en compte:
- Curriculum vitae.
- Motivacions per fer el curs.
- Ubicació geogràfica.

En cas d'haver estat seleccionat, s'enviaran les instruccions per realitzar el pagament. La no realització del pagament dins del termini establert, s'entendrà com a renúncia de la plaça.

Tancament inscripcions: 31/01/2020
Comunicació acceptats: 07/02/20120
Termini de pagament: 21/02/2020

A aquelles persones que vulguin aprofundir en els itineraris forestals i els banys de bosc com a eina metodològica i esdevenir guies dels itineraris forestals terapèutics Sèlvans.  Es treballarà, no tant l'aplicació turística dels banys, sinó la terapèutica.

• Titulació universitària (qui no disposi de títol universitari, té dret a rebre, amb les mateixes condicions, un certificat d’assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació)
  • Carta de motivació en què s’expliquin els motius pels quals es vol participar en el curs.
  • Currículum.
  • A l’hora de seleccionar els estudiants, es tindrà en compte la representació territorial.

Aquesta proposta formativa sorgeix en el marc de l’Associació Sèlvans, la qual té per objectiu la conservació del patrimoni forestal més singular, la valorització dels serveis ecosistèmics dels boscos més madurs, la constatació científica dels beneficis dels boscos en la salut i en les persones, i la divulgació dels valors ecològics, etnològics i socials dels boscos.

Sèlvans proposa un postgrau sobre una metodologia concreta basada en el model japonès del bany de bosc (Shinrin-yoku) i també en models anglosaxons, complementada amb l’experiència d’experts en el territori. El curs, constituït per quatre assignatures, mostra tant els beneficis i les característiques dels boscos madurs singulars i la seva influència en la salut com les eines interpretatives i de guiatge per conduir grups segons la metodologia del bany de bosc, la qual s’aplica en itineraris forestals amb funcionalitat terapèutica.

La formació inclou una part teòrica i una part pràctica i vivencial, a més de pràctiques específiques.

• Adquirir les eines i els coneixements bàsics per entendre la importància dels boscos en la salut i aprendre la metodologia dels banys de bosc com a eina de treball i com a nou servei de salut i benestar per a la societat.
  • Conèixer la relació entre els boscos i l’ésser humà, els intangibles del bosc i el nou paradigma existent entre l’ésser humà i la natura.
  • Conèixer la complexitat del bosc des de diversos punts de vista (aerobiologia, hidrologia, ecologia...).
  • Conèixer la relació entre els boscos i la salut mitjançant la recerca científica existent. Beneficis fisiològics i psicològics.
  • Conèixer els elements mínims d’un itinerari forestal terapèutic (ús públic, composició, disseny, gestió de conflictes en el grup...).
  • Aprendre a analitzar els boscos terapèutics existents.
  • Aprendre la metodologia (tècniques i recursos) dels banys de bosc Sèlvans i experimentar el bany de bosc.
  • Aprendre tècniques de guiatge i disseny de banys de bosc.

La principal sortida professional és el guiatge en boscos terapèutics segons la metodologia de Sèlvans, ja que el curs proporciona les eines i les tècniques per conduir grups de persones a través d’un bany de bosc.

Selvans

Mindful Travel: Comunicació, Marketing i Innovació Turística

Edició: 1a Edició | Lloc: Roses | Idioma: Català |Data inici: 08/11/2019

Formació Holística en Ecodesenvolupament Conscient