Curs de postgrau

Intervenció en el Sistema de Protecció a la Infància des de la Teoria del Vincle Afectiu: Acolliments, Adopcions i Treball amb Famílies Biològiques Vulnerables

170031 Vincle Afectiu
Codi: 192032
Tipologia: Curs de postgrau
Idioma: Català i anglès
Data d'inici: 10/01/2020
Data darrera sessió presencial: 21/03/2020
Data de finalització: 21/03/2020

Dos divendres al mes, de 16 a 20 h (Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà) i un dissabte al mes, de 10 a 14 h i de 15 a 19 h.
* Supervisió casos clínics divendres: Aquesta assignatura es pot cursar de manera presencial al Laboratori de Vincle Afectiu o de manera on-line. Si es cursa de manera on-line el professional en formació haurà d'anar aportant els seus propis casos per rebre la supervisió dels terapeutes docents.

Lloc de realització: Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà i Parc Científic i Tecnològic de la UdG

Saber com la teoria del vincle afectiu pot ajudar en el disseny de polítiques i programes d’atenció a la infància així com el treball que es pot fer amb pares i mares que han perdut la tutela dels seus infants.

A tot el col·lectiu de professionals que treballen a la DGAIA o hi estan en relació: psicòlegs, pedagogs, educadors socials, treballadors socials, personal psicosanitari i tècnics.

Titulació universitària de Psicologia. Es consideraran sol·licituds de formacions afins sempre que el Laboratori de Vincle Afectiu doni el vistiplau per ser un professional proper a les problemàtiques que tracta el màster.

El Laboratori de Vincle Afectiu és un grup de recerca de la Universitat de Girona especialitzat en el treball amb famílies biològiques que presenten una vulnerabilitat que les fa més fràgils davant l’adversitat i amb tendència a comportaments violents, de negligència o disfuncionals. Aquestes característiques sovint incideixen en la seguretat dels infants, que han de ser retirats de manera cautelar i posats sota el sistema de protecció en famílies d’acollida o en centres d’acció residencial educativa (CRAE). El treball de reunificació familiar és complex i no sempre es pot aconseguir. L'adaptació dels infants a les noves «famílies» tampoc és fàcil. Aquesta assignatura planteja aquesta problemàtica des de la perspectiva del vincle afectiu i possibilita el debat i estudi dels contexts que afavoreixen la salut mental de l’infant i el tipus d’intervenció terapèutica a realitzar.

• Comprendre quines implicacions tindria l'aplicació de la teoria del vincle afectiu a les polítiques de protecció de la infància en el cas de maltractaments, acolliments i adopcions. Revisió de programes de millora de les competències parentals i prevenció del maltractament.
  • Debatre sobre els programes, tècniques socioeducatives i terapèutiques més òptimes per als infants que han patit situacions de maltractament i que estan afectats per diferents trastorns: trastorn per estrès posttraumàtic, trauma, desorganització, etc.

Educadors o directors de centres residencials d'acció educativa (CRAES), equips de protecció a la infància, cases d'infants, pedagogs i psicòlegs que treballen amb pares i mares vulnerables, d'acollida, adopcions,..

Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà

Els Nens Prematurs: La Importància de la Vinculació

Edició: 4a Edició | Lloc: KOMENTS (Fundació Eulàlia Torras de Beà) | Idioma: català |Data inici: 26/04/2019
Diploma de postgrau

Observació de Nadons i Atenció als Infants entre 3 i 6 anys

Edició: 2a Edició | Lloc: Associació Catalana de Psicoteràpia Psicoanalítica (Barcelona); Parc Científici i Tecnològic de la UdG i Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà de la UdG (Girona) | Idioma: Català |Data inici: 18/10/2019
Preu: 1.365 €

Tècniques Actives en Psicoteràpia: Infants i Adults

Edició: 1a Edició | Lloc: Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà i Parc Científic i Tecnològic de la UdG | Idioma: Català i anglès |Data inici: 03/07/2020

Sessions informatives

18/09/2019 a les 18:00 h
Facultat d'Educació i Psicologia de la UdG. Laboratori del Vincle Afectiu. Campus Barri Vell.
Confirmar assistència