Curs de Postgrau en
Lideratge Personal i Gestió d'Equips

RAONS PER FER EL CURS

Desenvolupar i/o consolidar el propi lideratge, entès com l'art d'influir sobre les persones per a què treballin amb entusiasme en la consecució d'objectius en pro del bé comú.

Incrementar la nostra eficàcia de relació interpersonal a través de la millorar dels nostres processos de comunicació, tant interns i personals com amb els demés.

Analitzar, treballar i optimitzar les eines més efectives de gestió d’equips o grups de treball, incrementant l’obtenció dels resultats amb plena adaptació tant a les condicions de cada moment o circumstància com a la situació personal de cada membre de l’equi

En la vida de qualsevol organització, ja sigui d’àmbit empresarial o social, s’ha demostrat que una de les peces clau per tal d’aconseguir els seus objectius és el rol que exerceixen les persones que les integren i el tipus de lideratge que duen a terme, la qual cosa té una incidència directa en els seus resultats organitzatius així com en l’assoliment d’objectius relacionats amb la seva dimensió humana. Això fa necessària la realització de programes formatius que contribueixin a implementar processos de canvi en la manera d’exercir el lideratge personal. Des de fa anys, s’ha consolidat el nombre d’institucions que ofereixen programes d’aquest tipus i, a la UdG, es proposa fer-ho a través d’un doble procés: per una banda, l’autoanàlisi profunda que estudiï com es fan les coses, com es prenen les decisions, per què es fan, amb quin propòsit  i com es relaciona la persona amb si mateixa i amb el seu entorn.

Això es transmet partint de la base que només el lideratge personal i la disposició d’un sentit i propòsits clars poden permetre a les persones millorar el seu benestar interior i, en conseqüència, trobar una clara satisfacció tant en les seves relacions personals com en la seva adaptació als entorns professionals i empresarials en els quals vol créixer, aportar el seu actiu o, senzillament, desenvolupar-se com a persona amb plena convicció vital. És a dir, la base per a poder liderar als altres sempre ha de partir d’un bon lideratge intern i personal.I per una altra banda, des de la base d’aquest lideratge personal, calen també eines pràctiques i solvents per a gestionar el conjunt de dinàmiques que es generen a diari en qualsevol equip. Equilibri intern i coherència del grup; assoliment dels resultats esperats; processos de comunicació interpersonal i gestió de les tensions i/o diferències que es puguin crear en qualsevol moment són alguns dels aspectes més rellevants que qualsevol persona responsable d’un grup o equip ha d’afrontar a diari. Totes aquestes qüestions també són treballades i analitzades en el curs.

Opinions d'exestudiants

És un curs que et canvia la vida, tant en l'àmbit professional com personal. T'enriqueix totes les facetes. He après un munt de coses sobre mi mateixa i sobre com tractar a la resta de la gent. Quan portes un equip de persones és bàsic saber enfrontar-te a les situacions diàries amb el màxim de tacte però alhora amb tota l'eficiència possible i aquest curs et dóna les eines per saber què fer i què dir pràcticament en cada moment. A més a més, té el gran atractiu del professor que dóna el curs. En Manel és un fora de sèrie i sincerament, molta part de l'èxit del curs és gràcies a ell. Per tant, recomano, insistentment, a tothom que pugui, que no dubti a apuntar-se. És una experiència que només aporta que coses positives.
Elena Sabatés Vancells - Cap d'administració a COMEXI GROUP INDUSTRIES
Tinc un molt bon record del Postgrau en Lideratge. Professorat excel·lent, coordinador proper i dedicat, ambient a l'aula immillorable. Una experiència molt útil per l'àmbit personal i professional.
Andrea Bikfalvi - PDI a Universitat de Girona
És un curs que fa reflexionar sobre un mateix, i et serveix tant en l'àmbit personal com professional. T'ajuda molt a l'hora de gestionar equips de persones. Els professors excel·lents, però sobretot el director del curs, crec que és la clau de l'èxit d'aquest curs, és una persona molt propera i que et fa reflexionar. El recomano 100%.
Anna Palahí - Subdirectora de la Fundació UdG: Innovació i Formació
Genial, tan el professor com tots els ponents.
Josep Maria Pujol Sanchez - Cap de compres i expedicions a Talleres Micamol

Càtedra Cambra Empresa Familiar