Curs de postgrau

Tecnologies Aplicades a l'Educació

Codi: 192040
Tipologia: Curs de postgrau
Idioma: Català, castellà i documentació en anglès.
Data d'inici: 23/01/2020
Data darrera sessió presencial: 06/06/2020
Data de finalització: 06/06/2020

dijous, de 18 a 20.30 h i dissabte, de 9.30 a 14 h

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG-Edifici Giroemprèn i Centre Innova't Educació (Girona)

La competència digital dels infants i joves requereix d’una preparació i formació continuada dels equips docents. Aquest postgrau és una iniciativa per potenciar els coneixements, les habilitats i les capacitats dels professionals de l’educació en l’ús de les TIC, no només de manera instrumental, sinó com a recurs metodològic per millorar els processos d’ensenyament- aprenentatge.

A tots aquells professionals de l’àmbit educatiu (docents, pedagogs/es, educadors/res socials) que intervenen en infància i adolescència i que volen tenir coneixement en l’aplicació de les tecnologies en l’àmbit educatiu.

• Titulats universitaris docents, pedagogs/es, educadors/es socials.
  • Aquelles persones sense titulació universitària que desitgin matricular-se hauran de demanar-ho per escrit a la Direcció del postgrau indicant els motius que originen la sol·licitud. La petició no genera automàticament l’acceptació, que haurà de ser motivada per escrit. Aquestes persones podrien ser acceptades si reuneixen les condicions i si hi ha places vacants.

NOTA: qui no disposi de títol universitari previ tindrà dret a rebre, en les mateixes condicions, un certificat d’assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació.

En un context de canvi constant, els recursos tecnològics tenen una presència important dins de les escoles. El Curs de Postgrau en Tecnologies Aplicades a l’Educació és una iniciativa per potenciar els coneixements, les habilitats i les capacitats dels professionals de l’educació en l’ús de les TAC (Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement), no només de manera instrumental, sinó com a recurs metodològic per aprendre amb la tecnologia.

El curs està dissenyat per conèixer i experimentar les potencialitats de les TIC en el procés d’ensenyament-aprenentatge de manera transversal i multidisciplinària. L’objectiu és proporcionar als docents coneixements sobre les diverses eines existents per tal de capacitar-los en el disseny, el lideratge i l’execució d’experiències d’aprenentatge que s’adeqüin de manera inclusiva a les necessitats formatives dels infants tenint en compte el context curricular actual.

• Conèixer les diverses dimensions de la competència digital docent i dels alumnes per incorporar-les al seu projecte curricular.
  • Dinamitzar el currículum corresponent en cada etapa mitjançant les aportacions i l’ús de les tecnologies.
  • Dissenyar, planificar i avaluar activitats i projectes, tant individualment com en col·laboració, fent ús de les tecnologies com a recurs i estratègia en els processos d’ensenyament i aprenentatge de manera transversal i durant totes les etapes educatives.
  • Conèixer i utilitzar els principals llenguatges de programació, el seu ús en dispositius tecnològics educatius, i analitzar les seves aportacions en els processos d’ensenyament-aprenentatge.
  • Entendre els videojocs com a mitjà d’expressió artística i fer ús de la seva creació com un recurs transversal, cooperatiu, crític i inclusiu.
  • Conèixer i fer ús de la tecnologia 3D com mitjà per a la resolució de problemes a través del disseny i la construcció de projectes.

• Aquest títol de postgrau pot donar opció a assolir part de la competència digital docent, perfil professional docent, definit pel Departament d’Ensenyament.
  • Responsables TIC en centres escolars.
  • Mestres (infantil, primària i secundària).
  • Directors d’estudis de centres educatius.
  • Professionals de l’educació (assessors, orientadors, pedagogs, psicòlegs educatius, psicopedagogs).

• Innova't
    Innova't. Robòtica Educativa. Videojocs. 3D

Curso de postgrado

Oficial AMI de Asistente Montessori (6-12 años)