Curs de postgrau

Data de finalització: 16/02/2020
15 ECTS / 86 hores presencials
Horari:

4 caps de setmana (un al mes) en horari intensiu, matí i tarda.

Possibilitat d’assistir a les sessions presencials per videoconferència: No
Gravació de classes: No
Lloc de realització: Roses
Places: 30

Raons per fer el curs

• Raons personals: Desenvolupar actituds, habilitats i capacitats que ens ajudin a incorporar hàbits saludables i de consciència per gaudir d’una vida plena i amb benestar.
  • Raons professionals: Adquirir eines que ens aportin coneixements i experiències relacionades amb el turisme i el benestar per tal de crear i innovar en serveis, productes i experiències que vetllin pel benestar de les persones.
  • Contribuir a millorar l’entorn.

L'import del curs inclou l'allotjament a l'Hotel Vela de Roses, en règim de pensió complerta.

A qui s'adreça

• A professionals que treballin en el sector turístic i tinguin inquietuds en l’àmbit del benestar, la salut, la consciència i el desenvolupament personal, particularment o com a eines per millorar el seu projecte: professionals de l’hostaleria, la restauració o l’enologia, guies de muntanya i natura, guies turístics, empreses turístiques, consultories, professionals del màrqueting turístic, tècnics en Turisme, estudiants de Turisme, emprenedors i persones amb inquietuds dins d’aquest àmbit.
  • A professionals que es dediquin a l’àmbit del benestar, la salut, l’espiritualitat, les teràpies, el creixement personal, etc. i que vulguin obrir el seu camp professional a nous sectors.

Requisits d'admissió

• Titulació universitària.
  • S’admetran professionals sense titulació universitària interessats en la temàtica del curs; aquests, però, només rebran un certificat d’assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació.

NOTA: els alumnes que no tinguin un títol universitari previ tindran dret a rebre, amb les mateixes condicions, un certificat d’assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació.

Presentació

A la nostra societat, cada dia que passa, hi ha més inquietud pels afers que tenen a veure amb la nostra qualitat de vida, el benestar i allò que sentim més enllà dels nostres sentits més bàsics. Hi ha una recerca cada vegada major en l’àmbit emocional i espiritual.
El fet que, en pocs anys, pràctiques com el ioga o la meditació hagin passat de ser desconegudes i exòtiques a que es programin en hotels, retirs internacionals i siguin habituals en empreses, així com que hi hagi una proliferació de centres especialitzats, fa molt evident aquesta necessitat. Si, a més, hi afegim que les publicacions d’aquesta temàtica, tant llibres com revistes, sense mencionar els espais virtuals, radiofònics i televisius, han crescut en una proporció elevada, no podem obviar que l’interès pels temes saludables i espirituals és una realitat molt punyent en la nostra societat.
La natura, lligada a l’àmbit del benestar i l’espiritualitat, també és un camp que està experimentant molt d’interès i demanda. El mindfulness a la natura, els banys de bosc, les excursions amb consciència i la contemplació en silenci dels paisatges són, de fet, pràctiques transversals a tots els corrents espirituals des dels inicis de la nostra civilització, i ara tenen un pes molt important en el nostre benestar.
El món del turisme tampoc n’és una excepció. Els viatges a destinacions amb ofertes de benestar i salut, llocs sagrats i pràctiques espirituals ha augmentat en un tant per cent molt elevat aquests últims anys, i s’espera que ho continuï fent a causa de l’estil de vida actual, amb pocs hàbits saludables i ambients molt estressants.
El fet que la gran majoria de les persones confiï en el turisme per gestionar el seu temps d’oci i de descans, vol dir que esperen trobar, al llarg de l’experiència, professionals que s’encarregaran, vetllaran i gestionaran els serveis que han contractat. Algú que vol passar les seves vacances tenint cura del seu cos i de la seva ment, vol professionals que ho entenguin i que transmetin aquest benestar a tot el que fan. Això vol dir gestionar emocions, saber escoltar i tenir una actitud positiva. Professionals que gaudeixen de la seva feina i s’hi senten bé són sinònim d’un bon servei. I, en l’àmbit del benestar, això és cabdal.
Davant el fet que cada dia hi ha més evidències d’aquestes necessitats i també més persones que mostren el seu interès, plantejar-se una formació específica dins d’aquest sector és obrir una nova forma de professionalitzar i especialitzar aquesta tendència a l’alça.

Objectius

• Oferir eines d’especialització als professionals del turisme dins l’àmbit del benestar, el creixement personal i la consciència. Tant professionalment com personalment.
  • Professionalitzar una veta de mercat sobre turisme i espiritualitat.
  • Obrir noves oportunitats a professionals de l’àmbit terapèutic, de creixement personal, de benestar i de la salut, dins l’àmbit turístic.

Sortides professionals

Qualsevol àmbit turístic que vulgui emprar les eines que aporta l'àmbit del benestar i la consciència.

Entitats col·laboradores

• Cerdanya Wellness EcoResort

Informació relacionada

Notícia publicada per La Vanguardia de l'acte de presentació de la primera edició del Curs de Postgrau en Turisme i Espiritualitat a Roses.

També et pot interessar

Diploma d'expert (postgrau)

Bosc i Salut

Edició: 4a Edició | Lloc: En el calendari del curs s'indica el lloc de realització de cada sessió presencial. | Idioma: Català |Data d’inici: 15/03/2024
Preu: 2.650 € (Veure descomptes)
Matrícula tancada
Etiquetes: NaturaHostaleria
No publicable
Si no et matricules, indica'ns el motiu!

Preu:

Calendari