Curs de postgrau

Fonaments Montessori i Educació Infantil

Codi: 192048
Tipologia: Curs de postgrau
Idioma: Espanyol, anglès i rus (en funció de la demanda)
Data d'inici: 29/06/2020
Data darrera sessió presencial: 24/07/2020
Data de finalització: 24/07/2020

Del 29 de juny al 24 de juliol de 2020
De dilluns a divendres, de 8.30 a 17.15 h.

Horari d'obertura del centre per als estudiants MIRTC:
De dilluns a divendres, de 8 a 23 h; dissabte, de 9 a 20 h.

Lloc de realització: Montessori Palau International Research and Training Center, MIRTC

• Aquest curs ofereix una molt bona introducció a les bases de la pedagogia Montessori i a les bases que permeten organitzar un ambient preparat i permet conèixer el treball del guia en l’educació infantil.
  • S’ofereix un certificat AMI que es pot utilitzar com a justificant d’un coneixement bàsic de l’aproximació Montessori de 3 a 6 anys.
  • És un curs internacional que s’ofereix en tres llengües oficials: espanyol, anglès i rus. Les classes s’imparteixen en espanyol, amb traducció simultània a l’anglès i al rus. Hi haurà les adaptacions curriculars necessàries en relació amb la llengua i la cultura i es disposarà dels materials en els tres idiomes en l’ambient preparat per a les pràctiques i els exàmens. L’organització es reserva el dret d’anul·lar alguna d’aquestes tres opcions de llengua si no s’arribés a un mínim d’alumnes. En funció de la demanda, es pot estudiar implementar altres idiomes. Els requisits del curs permeten lliurar els àlbums i materials i fer els exàmens en els tres idiomes oficials. Hi ha la possibilitat de presentar els àlbums també en altres idiomes amb l’aprovació prèvia del director de Formació i segons la disponibilitat de traductors.

Aquest curs internacional s’ofereix en tres llengües oficials: espanyol, anglès i rus. Les classes s'imparteixen en espanyol, amb traducció simultània a l'anglès i al rus (sempre que s'arribi al mínim d'alumnes previst per a cada idioma; si no s’hi arriba, l'organització es reserva el dret d'anul·lar alguna d'aquestes tres opcions de llengua). Es faran les adaptacions curriculars necessàries relacionades amb la llengua i la cultura, i es proporcionaran els materials en els tres idiomes en l'ambient preparat per a les pràctiques i els exàmens.

En funció de la demanda, es pot estudiar implementar altres idiomes. Els requisits del curs permeten lliurar els àlbums i materials i fer els exàmens en els tres idiomes oficials. Així mateix, hi ha la possibilitat de presentar els àlbums també en altres idiomes,  prèvia aprovació del director de Formació i segons la disponibilitat de traductors.

A professors, pedagogs, psicòlegs o qualsevol professional interessat en l’autodesenvolupament de l’infant i la pràctica d’un guia Montessori de 3 a 6 anys.

Ser major de 18 anys i tenir un grau universitari. El curs està obert a altres persones sense títol universitari que no podrien rebre el diploma oficial de postgrau, però sí el certificat oficial AMI i un certificat de la universitat.

El curs Fonaments Montessori i Educació Infantil introdueix la filosofia i la pedagogia Montessori i la seva aplicació en l’etapa d’educació infantil. Els temes tractats són: tendències humanes, els quatre plans de desenvolupament, la ment absorbent, els períodes sensitius, la independència, la llibertat i la disciplina, la normalització, el desenvolupament social, l’ambient preparat, l’adult preparat, la ment matemàtica i l’observació. S’ofereix una visió general de totes les àrees del currículum Montessori per a nens de 3 a 6 anys que serveix de base per al treball que es desenvoluparà durant la resta del màster. Hi ha també classes de teoria i pràctica educacional Montessori, així com sessions de pràctiques supervisades amb els materials i les observacions de nens de 3 a 6 anys.

1. Per ajudar al descobriment de l’infant i comprendre el treball del nen del primer pla de desenvolupament.
  2. Comprendre el treball de l’adult Montessori per desenvolupar hàbits d’observació i autoreflexió i preparar-se per a l’art de l’ensenyament Montessori. Això inclou desenvolupar moviments controlats i precisos, formes apropiades de parlar i escoltar, i una actitud de respecte cap al nen, així com adoptar el paper col·laboratiu de l’adult en l’autoconstrucció de l’infant.
  3. Comprendre els principis clau relacionats amb el desenvolupament del moviment; el refinament dels sentits; el desenvolupament de la intel·ligència; el desenvolupament del llenguatge; el desenvolupament de la voluntat; el cicle de treball individual; la integració de la personalitat i la normalització; l’obediència; la independència; la llibertat i la disciplina, i la cohesió social.
  4. Introduir els principis essencials de la pedagogia Montessori.
  5. Donar suport a la comprensió de la base per a un desenvolupament òptim del nen de 6 a 12 anys creat a través de l’experiència a l’aula de 3 a 6 anys, i destacar-ne la rellevància per al mestre de l’etapa 6-12, particularment quan es treballa amb nens del segon pla que tenen alguna mancança en algun aspecte.

Aquests coneixements tenen un gran valor i reconeixement en qualsevol treball relacionat amb nens.

Montessori Palau Girona
    Montessori Palau International Research and Training Center