Aplicació Teòrico-Clínica de la Psicoteràpia Psicoanalítica Contemporània

Data darrera sessió presencial: 13/07/2019
Data de finalització: 30/09/2019

1 dissabte al mes, de 10 a 19.30 h

Lloc de realització: Associació Catalana de Psicoteràpia Psicoanalítica (Barcelona)

Pràctiques externes

Aquest curs té pràctiques curriculars.

Als professionals que treballen en l’àmbit de la salut mental i psicosomàtica: metges, psicòlegs, treballadors socials i professionals interessats en conèixer el pensament psicoanalític i la psicoteràpia psicoanalítica.

– Titulació universitària en Medicina i Psicologia (en el cas dels llicenciats en Medicina i Psicologia el Màster pot formar part dels requisits necessaris per a l’acreditació de psicoterapeuta), Psicopedagogia, Treball Social, Educació Especial
– Persones que treballin en l'àmbit de la salut (hospitals) i de la salut mental.
– Professionals interessats en conèixer el pensament psicoanalític (llicenciats en Filosofia, Sociologia, etc.).

Els alumnes que no siguin metges ni psicòlegs tenen dues opcions:

– No realitzar les pràctiques, per tant aquests estudiants obtindran un certificat d’assistència al curs.
– Alguns alumnes podran realitzar pràctiques mitjançant les observacions realitzades en institucions.

L'ACPP, Associació Catalana de Psicoteràpia Psicoanalítica, fundada l'any 1986, és un col·lectiu constituït per psicoterapeutes d’orientació psicoanalítica amb una extensa formació i experiència clínica que treballen en els diversos àmbits de la salut mental, tant en el camp privat com en el públic.

Els objectius primordials de l'ACPP són:

- Desenvolupar diferents espais d'intercanvi teòric i clínic
- Facilitar la formació continua als professionals de la salut mental
- Potenciar la identitat del psicoterapeuta
- Aprofundir en el procés psicoterapèutic i en les diferents tècniques per fer que la psicoteràpia arribi a un sector més ampli de la població
- Desenvolupar un programa de formació de psicoterapeutes
- Proporcionar formació a professionals d'equips interdisciplinaris relacionats amb la salut
- Estimular i potenciar la recerca en la psicoteràpia i les seves aplicacions

L'ACPP pertany a la FEAP (Federación Española de Asociaciones de Psicoterapeutas), que reuneix associacions de psicoterapeutes que desenvolupen llur tasca dins l'Estat espanyol amb una formació i experiència acreditades que els permeten desenvolupar una bona pràctica professional.

La FEAP està integrada a l'EAP (European Association of Psychotherapists), amb seu a Brussel·les.

Els continguts d’aquest Postgrau, complementat amb els continguts teoricoclínics i les pràctiques del Postgrau d’Aplicació Teoricoclínica de la Psicoteràpia Psicoanalítica Contemporània, s’adeqüen, una vegada finalitzat el Màster en Psicoteràpia Psicoanalítica i el Màster de Perfeccionament, als requisits que la Federación Española de Asociaciones de Psicoterapeutas (FEAP).

El nivell acadèmic correspon als estudis de postgrau universitaris.

– Donar a conèixer els elements bàsics del pensament psicoanalític i de la tècnica en la psicoteràpia per tal d’iniciar-se en el treball terapèutic.
– Assolir els coneixements de les diverses patologies clíniques tant en nens i adolescents com en adults.
– Introduir-se en el coneixement de la tècnica de la psicoteràpia en nens i adolescents, adults i grups.
– Poder supervisar el material d’observacions clíniques.

– Tasques relacionades amb la salut mental; Capacita i dóna eines per a una millor comprensió del funcionament mental de les persones i també ofereix instruments per tractar-les.
– Tasques vinculades a malalties psicosomàtiques i la salut.
– Pràctica del diagnòstic de nens, adolescents, adults i gent gran tant en l’àmbit públic com privat.
– Iniciació a les intervencions psicoterapèutiques de línia psicodinàmica en nens, adolescents, adults i gent gran.
– En aquest moment hi ha una demanda creixent, tant al sector públic com al privat, de psicoterapeutes que tinguin una formació acreditada.

• Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà
    Laboratori del Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà
    Associació Catalana Psicoteràpia Psicoanalítca

Psicoteràpia Integradora