Diploma de postgrau

Data de finalització: 15/06/2019

divendres, de 16 a 20 h i dissabte, de 9 a14 h
Treball final de postgrau: de l'1 de febrer al 15 juny de 2019

Lloc de realització: Facultat d'Infermeria de la UdG. Campus Centre.

Aquest postgrau és especialment adequat per a professionals que des dels respectius àmbits assistencials de la salut on treballen (hospital, atenció primària, sociosanitari, etc.) atenen diàriament persones amb càncer i les seves famílies, i, per tant, volen ampliar-ne el coneixement i millorar les competències d’integració dels estàndards d'oncohematologia clínica, des d’un abordatge integral i multidisciplinari. Les competències que s’assoleixen en aquest postgrau, a través dels coneixements, habilitats i actituds, capacitaran millor els professionals de la salut o de les ciències socials afins en l’exercici professional de l’atenció a la persona amb càncer i la seva família.

Pretén facilitar així mateix l’adquisició de nocions per a la recerca i la pràctica basada en l’evidència. En aquest postgrau s’utilitzaran metodologies d’innovació docent que permetin una adquisició millor de les competències previstes. Es planteja en format semipresencial per tal de potenciar l’autonomia dels estudiants en el seu aprenentatge i facilitar la conciliació laboral i formativa dels estudiants.

A professionals de les ciències de la salut i de les ciències socials (metges, infermers, treballadors socials, nutricionistes, psicòlegs, fisioterapeutes i altres disciplines afins) que des dels respectius àmbits assistencials de la salut on treballen (hospital, atenció primària, sociosanitari...) atenen diàriament persones amb càncer i les seves famílies, i, per tant, volen ampliar-ne el coneixement i millorar les competències d’integració dels estàndards d'oncohematologia clínica.

Titulació universitària en Ciències de la Salut i Socials (medicina, infermeria, psicologia, treball social, fisioteràpia, dietètica i nutrició, i altres afins).

L’oncohematologia moderna contempla una participació multidisciplinària en el tractament de les persones amb càncer. Aquest postgrau pretén omplir un buit en la formació integral de l’atenció a les persones amb càncer i les seves famílies, a través d’una metodologia docent que englobi totes les disciplines relacionades amb la seva atenció des de l’àmbit hospitalari fins al comunitari.

– Proporcionar una formació integral en l’atenció a les persones amb càncer i la seva família.
– Proporcionar comprensió científica de la base cel·lular del càncer, de la patologia molecular de la malaltia, d’epidemiologia i salut pública en relació amb el càncer.
– Adquirir els coneixements bàsics sobre el procés diagnòstic de l’extensió de la malaltia oncohematològica.
– Tractar els conceptes bàsics dels enfocaments terapèutics personalitzats de càncer i la gestió de la malaltia.
– Incorporar els coneixements bàsics sobre l’atenció emocional de la persona amb càncer i la seva família, així com les necessitats del seu entorn.
– Analitzar situacions pràctiques amb dilemes ètics i legals sobre l’atenció a la persona amb càncer i la seva família.
– Aprofundir en els aspectes que envolten a la persona que viu amb càncer i la seva família, durant i després de la malaltia.
– Desenvolupar l’esperit crític necessari per a l’anàlisi i la comprensió de la producció científica del mateix àmbit de coneixement, la innovació en salut i la pràctica de l’atenció basada en l’evidència.

Incidir en la preparació competencial per a l’atenció de les persones amb malalties oncohematològiques. Pretén contribuir al desenvolupament professional i obrir noves oportunitats professionals en els diferents àmbits assistencials de l’atenció a la persona amb càncer i la seva família.

Departament d'Infermeria de la UdG

Entitats col·laboradores

• Institut Català Oncologia
    Institut Català d'Oncologia