Diploma de postgrau

Data de finalització: 30/06/2020

Dimarts de 18.00 a 21.00 h i dissabtes de 9.30 a 13.30 i de 14.30 a 17.30 h

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG

La Càtedra d’Autisme de la UdG aposta per una formació de gran qualitat amb ponents i formadors nacionals i internacionals de referència que, no només estan al dia dels últims avenços en matèria d’investigacions científiques, sinó que treballen diàriament amb persones amb TEA.

L’estructura del postgrau possibilita l’assistència de professionals en actiu que vulguin millorar o complementar els seus coneixements. En aquest sentit, el postgrau ofereix tallers amb un caire més pràctic els dimarts a la tarda, i conferències d’experts reconeguts un dissabte al mes.

El postgrau es presenta en modalitat semipresencial, fet que facilita encara més l’assistència d’aquells que, per raons laborals, personals o d’estudi vulguin assistir-hi. Tant els tallers com les conferències s’hauran de complementar amb diferents exercicis i activitats pràctiques que proveiran els alumnes de coneixements molt valuosos.

Per aquelles persones que encara no tinguin clara la seva orientació laboral o que busquin un canvi de rumb, aquesta és una gran oportunitat per especialitzar-se en una àrea fascinant i amb molta demanda. No només els facilitarà l’accés a llocs de treball en relació amb persones amb autisme sinó també amb altres trastorns del neurodesenvolupament.

• A professionals en actiu de l’àmbit educatiu, sanitari o social amb un interès especial per l’autisme.
  • A graduats en Psicologia, Medicina, Infermeria, Pedagogia, Educació Social, Treball Social o en estudis de Mestre.
  • A persones amb familiars amb autisme.
  • A persones amb diagnòstic d’autisme.
  • Altres persones interessades a realitzar el postgrau es poden posar en contacte amb la direcció del curs per valorar la seva situació personal.

• Graduats en estudis del camp educatiu, social o sanitari.
  • Les altres persones interessades hauran de concertar una entrevista amb la direcció del postgrau.
    Nota: qui no disposi de títol universitari previ, tindrà dret a rebre, amb les mateixes condicions, un certificat d’assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació.

La prevalença de l’autisme ha augmentat significativament durant els últims anys, i ha passat de ser una condició desconeguda a un dels trastorns amb més incidència, tant a les escoles com als centres especialitzats d’atenció precoç. Per aquest motiu, la Càtedra d’Autisme de la Universitat de Girona ha decidit proveir els professionals de diferents àmbits i altres persones interessades (estudiants, investigadors, familiars) d’un paquet de recursos formatius estructurats en forma de diploma de postgrau.

Per al curs següent, 2020-2021, es preveu la creació del diploma de postgrau TEA en Adults. Qui tingui els dos diplomes de postgrau i el treball final de màster obtindrà la titulació de màster.

• Conèixer i aprofundir en la comprensió dels trastorns de l’espectre autista, la seva classificació i definició clínica segons el DSM-5 i les últimes publicacions científiques.
  • Conèixer les investigacions més recents en neurociència així com les seves repercussions a nivell clínic i d’intervenció pràctica.
  • Aprofundir en els coneixements de les eines de detecció precoç, cribratge, diagnòstic clínic i avaluació neuropsicològica dels nens i nenes amb autisme.
  • Adquirir coneixements pel que fa als mètodes globals d’intervenció així com les tècniques específiques amb evidència científica utilitzades en el tractament de l’autisme en edats primerenques.
  • Conèixer en primera persona les experiències de les famílies amb persones amb autisme.
  • Tenir informació actualitzada sobre els drets, ajudes, suports i modalitats d’escolarització dels nens i nenes amb autisme.

• Atenció directa a nens i nenes amb trastorns de l’espectre autista així com altres trastorns del neurodesenvolupament.
  • Creixement professional i millora qualitativa en l’ús de les estratègies i tècniques utilitzades per professionals que ja atenen persones amb autisme.
  • Especialització de professionals que han acabat estudis en el camp social, educatiu o sanitari.

• Càtedra Autisme
  • Associació ViuAutisme
  • Ajuntament Castell-Platja d'Aro
  • Rotary Club