Diploma de postgrau

Data d'inici: 01/03/2019
Data darrera sessió presencial: 15/11/2019
Data de finalització: 15/11/2019

divendres, de 9.30 a 14.30 h i de 15.30 a 18.30 h, cada 3 setmanes.

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG. Edifici Giroemprèn (Girona)

Aquest programa ha de permetre als assistents assolir un ampli coneixement sobre el món del comerç urbà i la seva dinamització, així com de les principals estratègies que afavoreixen el desenvolupament del comerç local i de proximitat.

Hi haurà un procés de selecció en el que es donarà prioritat en funció del grup matriculat (del 1r al 5è) i dins de cada grup es tindrà en compte l’ordre d’inscripció:

1r. Tècnics (grup A1/A2) adscrits a les àrees de Promoció Econòmica de les entitats adherides a la Xarxa de Serveis Locals de Promoció Econòmica (300 € diploma de postgrau i 200 € curs de postgrau).

2n. Personal (grup C) adscrit a les àrees de Promoció Econòmica d’ajuntaments i consells comarcals de la demarcació de Girona (300 € diploma de postgrau i 200 € curs de postgrau).

3r. Responsables polítics de Promoció econòmica d’ajuntaments i consells comarcals de la demarcació de Girona (675 € diploma de postgrau i 400 € curs de postgrau).

4t. Altre personal procedent d’administracions locals (675 € diploma de postgrau i 400 € curs de postgrau).

5è. Altres (675 € diploma de postgrau i 400 € curs de postgrau).

Notes: Es prioritzarà una inscripció per entitat i la inscripció a tot el curs.

A partir del 8 de febrer, en un termini màxim de 7 dies es confirmarà la plaça.

• A equips tècnics de promoció econòmica, comerç i turisme de qualsevol municipi o territori.
  • A càrrecs electes en promoció econòmica, comerç, mercats i/o turisme.
  • A agents d’ocupació i desenvolupament local (AODL).
  • A persones, en general, que vulguin aprofundir en la dinamització del comerç local.

Cal tenir titulació universitària. La Direcció del curs, però, també admetrà persones interessades que no tinguin titulació; en aquest cas, obtindran un certificat d'assistència al curs.

En el context actual, el comerç és un dels principals motors del desenvolupament econòmic local. En general, el sector dona feina a un gran nombre de persones i té un gran pes en el PIB català.

Així mateix, la forta competitivitat, el món digital i el canvi en els hàbits de compra fan necessària la realització de programes de formació altament qualificats que contribueixin a la dinamització del teixit comercial urbà i l’economia urbana.

• Adquirir els coneixements necessaris per tal de comprendre les estructures comercials actual.
  • Conèixer els principals models de gestió del comerç urbà a Catalunya així com d'altres experiències internacionals.
  • Conèixer eines de foment associatiu així com d'impuls de la col·laboració publico privada.
  • Conèixer les principals magnituds de l'espai urbà i la seva incidència en el desenvolupament dels espais comercials urbans.

• Tècnic/a de desenvolupament econòmic i local d'un municipi.
  • Direcció de càrrecs de promoció econòmica d'un municipi o territori.
  • Dinamització comercial urbana en entitats i organismes associatius.

• Focalizza
  • Diputació de Girona