Diploma d'especialització (postgrau)

Balneari 5
Balneari 1
Codi: 23S036
Tipologia: Diploma d'especialització (postgrau)
Data d'inici: 11/11/2023
Data darrera sessió presencial: 17/02/2024
Data de finalització: 17/02/2024
30 ECTS / 216 hores presencials

Dissabtes de 10 a 14 h i de 15 a 20 h

Nota: En el cas que no es pogués efectuar la docència presencial prevista, degut a motius aliens a la Fundació,  en el curs es podrien fer algunes de les matèries per videoconferència (via Zoom) i/o alterar dates d'alguns dels temes dins del mateix calendari establert.

Lloc de realització: Balneari Vichy Catalán. Avinguda Dr. Furest, 32 de Caldes de Malavella (Girona)

• Diploma de postgrau orientat al coneixement i la integració de recursos de la musicoteràpia transcultural.
  • Àmplia formació que interactua amb moltes disciplines i configura una àmplia formació holística als estudiants des de diferents cultures.
  • Amplia les competències bàsiques de l’alumnat: comunicatives, metodològiques, artístiques, culturals, terapèutiques, personals i específiques (vegeu objectius).
  • Potencia la creativitat en la comunicació i l'expressió no-verbal: musical, sonora i corporal.
  • L’alumne incorpora vivències pròpies i vivències que transmet el professorat que amplien noves formes de mirar i sentir la realitat que ens envolta així com la mirada i el sentir interior (propi).
  • Els alumnes tindran reconegudes 70 hores de self-experience que es faran dins la pràctica de diverses assignatures.

Aquells qui es matriculin en aquest Diploma d'Especialització només hauran de realitzar aquesta assignatura:
– Musicoteràpia Intercultural. (108 hores presencials)

Pràctiques externes

A continuació es detallen totes entitats col·laboradores amb enllaç d'accés a les seves pàgines webs: Associació Catalana d'Afectadas i Afectats de Fibromiàlgia i d'altres Síndromes de Sensibilització Central Associació Catalana de Recursos Assistencials Associació Catalana Síndrome de Fatiga Crònica Encefalomielitis Miàlgica Arte Lier Escola de Música Moderna de Girona Centre de Dia Girona Escola d'Educació Especial Palau Fundación Clave Sol Fundació...

A qui hagi realitzat el Curs de Postgrau de Musicoteràpia (I) (15 ECTS) o el Curs de Postgrau de Musicoteràpia (II) (15 ECTS) o el Diploma de Postgrau en Musicoteràpia (30 ECTS)

• Haver realitzat el Curs de Postgrau de Musicoteràpia (I) (15 ECTS) o el Curs de Postgrau de Musicoteràpia (II) (15 ECTS) o el Diploma de Postgrau en Musicoteràpia (30 ECTS)
  • Titulació universitària vinculada a Ciències de la salut, Psicologia, Ciències de l’Educació, Musicologia, Humanitats, Pedagogia, Ciències Socials, Arts escèniques, Belles Arts, Superiors de Música. Qualsevol altre titulació universitària és també vàlida.
  • Hi ha la possibilitat que hi hagi persones sense titulació que per qüestions professionals o personals vulguin accedir a aquests estudis. En aquest cas, poden obtenir un certificat d’assistència, però no la titulació.

El Diploma d'Especialització (postgrau) en Musicoteràpia Transcultural està format pel:
– Diploma d'Expert en Musicoteràpia Intercultural (15 ECTS) i el Diploma d'Expert en Musicoteràpia (15 ECTS).
– Diploma d'Expert en Musicoteràpia Intercultural (15 ECTS) i el Diploma d'Expet en Musicoteràpia Comunitària  (15 ECTS).

• Descobrir el vessant transcultural d’interacció de la saviesa de cultures ancestrals encara vives, i de la saviesa de la nostra cultura més científica.
  • Vivenciar tot allò que la musicoteràpia mou a tots els nivells de la persona, ser honest i comprendre la seva utilització i el que pot moure en l’altre (self experience).
  • Conèixer alguns dels models, mètodes i tècniques de la musicoteràpia, i la seva aplicació en diferents àmbits d'intervenció.
  • Tenir la capacitat de fer servir recursos sonors, musicals i psicocorporals per ajudar les persones amb actitud de presència, observació, empatia, escolta i respecte.
  • Conèixer les funcions pròpies de la musicoteràpia i la seva possible integració en altres disciplines.
  • Conèixer les qualitats pròpies dels elements constitutius de la música: melodia, harmonia, ritme, tonalitat, tempo, textura, altura, intensitat, timbre, duració, silencis... i la seva influència en la conducta humana en el seu aspecte fisiològic, cognitiu, emocional, espiritual i social.
  • Conèixer el rol professional i deontològic del musicoterapeuta.
  • Conèixer mètodes i models d’intervenció; i habilitats necessàries en la tasca musicoterapèutica en els àmbits sanitari, sociocomunitari i educatiu.
  • Ésser capaç de desenvolupar la creativitat al comunicar-se des dels recursos musicals, sonors i corporals no-verbals.
  • Tenir capacitat de recerca i anàlisi de la informació més rellevant en l’àmbit de la musicoteràpia.
  • Tenir capacitat crítica i autocrítica davant les qualitats dels diferents enfocaments psicoterapèutics de la musicoteràpia.
  • Tenir capacitat d’identificar i expressar sentiments i emocions utilitzant l’experiència corporal, sonora i musical com a canal de comunicació.
  • Conèixer l’aplicació de la musicoteràpia en diferents fases d’un procés terapèutic en un individu o grup segons l’àmbit, les diferents capacitats, les realitats personals o socials i els camps d'aplicació.
  • Desenvolupar competències imprescindibles: l’empatia, el respecte, l’escolta del desig i la captació de la saviesa de l’altre.

• Són moltes les possibilitats. Alguns dels àmbits d’aplicació de la musicoteràpia són:
  • Serveis sanitaris (àrees d'oncologia, demència, cures pal·liatives, pediatria, obstetrícia, etc.).
  • Serveis sociosanitaris (residències i hospitals de dia).
  • Centres residencials (salut mental, desintoxicació, diferents capacitats, gent gran).
  • Entitats públiques i privades de serveis socials. Grups d’ajuda mútua.
  • Associacions relacionades amb la salut: patologies neurodegeneratives i neuromusculars (Parkinson, Alzheimer, esclerosi múltiple, esclerosi lateral amiotròfica, distròfia muscular, síndrome postpolio, etc.); patologies cròniques (fibromiàlgia, fatiga crònica, sensibilitat química múltiple, etc.); accidents vasculars cerebrals (ictus); altres.
  • Centres de rehabilitació.
  • Centres penitenciaris i d’integració social.
  • Institucions de psicoteràpia clínica.
  • Centres d'educació especial.
  • Com a eina en els àmbits de l’educació i la pedagogia.
  • Tallers ocupacionals.

Entitats col·laboradores

• Associació Catalana d'Afectadas i Afectats de Fibromiàlgia i d'altres Síndromes de Sensibilització Central
  • EMMG
    Escola de Música Moderna de Girona
    Centre de Dia Girona
  • Escola d'Educació Especial Palau
  • Fundación Clave Sol
  • Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena
  • MIFAS
  • Alquímia Musical
  • Fundació SER.GI
  • Fundació Maresme i Escola d'Educació Especial l'Arboç
  • Fundació Ramon Noguera
  • Llar Oxalis
  • Residència Geriàtrica L'Hospital de Cadaqués
  • Institució Benèfica Amics dels Avis
  • Centre d'Educació Especial Els Àngels Palamós
  • AECC - Catalunya contra el càncer de Girona
  • Residència Geriàtrica Caldes de Malavella (TESAR)
  • CRIV Teràpies
  • Fundació Astrid-21
  • Residència Ca l'Oller
  • Fundació Idea
  • Fundació AGI
  • Ateneu Obert de la Dona
  • Centre d'Educació Especial Font de l'Abella
  • Associació Pas a Pas
  • Fundació AVAN
  • Latir Project

Informació relacionada

Entrevista a TV Girona al director del Màster en Musicoteràpia, Antoni Aceves, i a la coordinadora, Cristina Romero.

Curs d'especialització

Intervenció amb Dones en Situació de Violència Masclista

Edició: 1a Edició | Lloc: Sessions virtuals a través de la plataforma zoom i sessions presencials al Parc Científic i Tecnològic de la UdG | Idioma: Català |Data inici: 31/01/2022
Preu: 335 € (Veure descomptes)
Diploma d'expert (postgrau)

Musicoteràpia

Edició: 4a Edició | Lloc: Balneari Vichy Catalán. Avinguda Dr. Furest, 32 de Caldes de Malavella (Girona) | Idioma: català |Data inici: 15/10/2022
Preu: 1.250 € (Veure descomptes)
Curs d'especialització

La Interpretació de Dibuixos: una Eina per a Psicòlegs i Docents

Edició: 3a Edició | Lloc: ONLINE per videoconferència amb el programa ZOOM | Idioma: Català |Data inici: 22/02/2022
Preu: 195 € (Veure descomptes)
Properament
Si no et matricules, indica'ns el motiu!

Veure descomptes

Calendari