Diploma de postgrau

Data d'inici: 20/10/2018
Data darrera sessió presencial: 08/06/2019
Data de finalització: 08/06/2019

Classes de dissabte (un, dos o tres al mes), de 9.30 a 11.30 h, de 12 a 14 h i de 15.30 a 18.30 h.
Alguns divendres a la tarda i quatre seminaris de cap de setmana (divendres tarda i dissabte).
Supervisió, teràpia formativa, observació de casos i cas clínic (entre setmana).

Lloc de realització: IESP. Gran Via de les Corts Catalanes, 617 3-3 Barcelona/Euroaula. Aragó, 208 Barcelona

A titulats universitaris en Psicologia i Medicina.

– Titulació universitària en Psicologia i/o Medicina

Aquest postgrau parteix d’un plantejament ampli i flexible a l’hora d’abordar els processos psicoterapèutics. Aquest plantejament està centrat més en el fet que el protagonista de la psicoteràpia és el client, que en el fet d’una defensa aferrissada d’un model de treball en concret. Això significa que el disseny del postgrau posa l’accent en el procés de construcció i d’intervenció psicoterapèutic per a cada cas i cada problema, incidint en la importància de la relació terapèutica, i enfocant la individualitat del psicoterapeuta com a part essencial del que pugui succeir allà.

Per aconseguir capacitar els alumnes en l’exercici eficaç d’aquest abordatge, el professorat expert en el treball clínic «de camp» incidirà en aspectes pràctics que ajudin els alumnes a assimilar els continguts teòrics i els instruments d’intervenció des de l’estil personal que cadascun d’ells (els alumnes) ha de desenvolupar per sentir-se còmodes, ser resolutius i ser creatius en l’espai terapèutic.

Malgrat que una part de la formació de tercer cicle que s'ofereix des del món universitari té un caire integrador, aquest postgrau pretén oferir una visió sobre el «fer psicoteràpia» professional, personal, vivencial i pràctica, des d’una vessant teoricopràctica, que conjugui de manera epistemològica i tècnica models útils i flexibles a l’hora d’abordar el funcionament integral d’una persona i d’un problema.

Per això, el postgrau està plantejat bàsicament de manera didàctica i enfocada a la pràctica clínica, perquè l’alumne faci el recorregut del psicoterapeuta i pugui intervenir eficaçment davant del món intrapersonal i interpersonal del client, dotant-lo dels instruments que necessita per abordar-lo.

– Dotar els alumnes dels elements conceptuals necessaris per poder treballar des d’una òptica integradora.
– Aportar als alumnes eines pràctiques per aprendre a llegir un cas de forma flexible i àmplia.
– Ensenyar als alumnes a situar-se relacionalment d’una forma adient davant del client per tal que l’evolució del cas estigui encaminada al canvi.
– Entrenar els alumnes en els diferents instruments tècnics necessaris per fer una intervenció integradora.
– Treballar amb els alumnes aspectes vivencials fonamentals en el seu funcionament perquè no interfereixin en el seu treball psicoterapèutic amb els clients.
– Capacitar els alumnes en la pràctica clínica fent que s’enfrontin al fet de portar casos supervisats en el format del postgrau.
– Promoure l’adquisició d’un estil personal com a terapeuta mitjançant el treball de les habilitats de comunicació i les habilitats de creativitat en teràpia.

Es pot aplicar el model de psicoteràpia integradora en qualsevol àrea de l’àmbit clínic perquè permet donar un enfocament molt centrat en la integració per produir canvis eficaços.
El present curs no proposa una sortida professional específica, sinó que facilita el desenvolupament d’un model de treball d’èxit o el perfeccionament de l’estil i de les habilitats terapèutiques personals.

Interpersonal

Els Nens Prematurs: La Importància de la Vinculació

Edició: 3a Edició | Lloc: KOMENTS (Fundació Eulàlia Torras de Beà) | Idioma: català |Data inici: 06/04/2018
Màster