Sexualitat Humana

Codi: 201056
Tipologia: Diploma de postgrau
Idioma: Català 80% i Castellà 20% (aproximadament)
Data d'inici: 23/10/2020
Data darrera sessió presencial: 12/06/2021
Data de finalització: 12/06/2021
32 ECTS / 122 hores
( presencials: 87 / videoconferència: 35)

Classes en cap de setmana, una o dues vegades al més, en dissabte, de 9.30 a 14.00 hores i de 15.30 a 18.30 hores. Ocasionalment classes en divendres tarda, de 17.00 a 20.00 hores.
D'octubre a desembre de 2020 (Online, en videoconferència amb la plataforma ZOOM).
De gener a juny de 2021(presencialment).
Data del treball final: del 21 de gener al 12 de juny de 2021

Nota: En el cas que no es pogués efectuar la docència presencial prevista, degut a motius aliens a la Fundació, el curs podria continuar amb normalitat combinant videoconferències, principalment, i treball on line.

Lloc de realització: Semipresencial, d'octubre a desembre de 2020 (Online, en videoconferència amb la plataforma ZOOM) i de gener a juny de 2021(presencialment).

• Formació oberta a una gran varietat de perfils professionals i d’estudis.
  • Formació molt centrada en els aspectes pràctics i competencials, i, per tant, molt dirigida a millorar les capacitats i recursos dels participants en l'àmbit de l’assessorament i l'orientació sexual.
  • Formació que facilita millorar les competències per dur a terme accions de promoció de la salut sexual i d'educació per a la salut.
  • Formació a càrrec de professionals experts i amb experiència i prestigi reconegut en cadascuna de les temàtiques del programa. Aquest programa comparteix dues sessions amb el Diploma de Postgrado de Sexología Clínica, fet que facilitarà que hi hagi veus diferents per a compartir idees i experiències en moments concrets.
  • Programa dissenyat des d'una entitat, l'Institut d'Estudis de la Sexualitat i la Parella, molt connectada amb les necessitats del dia a dia dels professionals, i també de les persones que demanen aquest suport.

A professionals de la salut, l'educació i el treball social, i a qualsevol altra persona interessada en l'àmbit de la sexualitat humana.

Preferentment professionals de la salut, l'educació i el treball social, però també persones procedents d'altres àmbits o formacions.

NOTA: qui no disposi de títol universitari previ, tindrà dret a rebre, amb les mateixes condicions, un certificat d'assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació.

La diversitat i varietat de la conducta sexual fa que aquest àmbit sigui un objecte d'estudi força interessant, tant des del punt de vista de la salut sexual i la seva promoció, com des del punt de vista de la necessitat d’assessorament sexual i orientació en un gran nombre de circumstàncies i contextos. Els professionals de la salut, l'educació i el treball social sovint han de fer front a la petició de resposta o accions davant una gran diversitat de qüestions en què cal estar al dia i tenir una sòlida fonamentació. Però ells mateixos també es plantegen qüestions molt relacionades amb el seu dia a dia, per a les quals no sempre se senten del tot preparats.

La finalitat d'aquest postgrau és, precisament, facilitar la fonamentació necessària per abordar les diferents temàtiques del programa, i proporcionar una caixa d'eines i recursos actualitzats que facilitin la intervenció i l’assessorament en diferents moments i situacions.

En finalitzar el diploma de postgrau, els alumnes hauran aconseguit:

• Una base científica sòlida sobre diferents aspectes de la sexualitat humana des d’una perspectiva biopsicosocial.
  • Obtenir una visió específica del desenvolupament sexual i dels canvis de la sexualitat al llarg del cicle vital.
  • Un ampli coneixement de la salut sexual i la seva promoció.
  • Estar capacitats per a l’orientació i l’assessorament en diferents aspectes de la sexualitat.
  • Estar capacitats per al desenvolupament d’activitats educatives i divulgatives en l'àmbit de la sexualitat.
  • Millorar les seves competències per a treballar en equips multidisciplinaris.
  • Haver dotat de sentit ètic la seva activitat professional en l’àmbit de la sexualitat humana.

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació
  • IESP
    Institut d'Estudis de la Sexualitat i la Parella (IESP)

LGTBIQ* Acompanyament i Suport Psicosocial a la Diversitat de Gènere i Afectivosexual