Curs d'estiu

Data de finalització: 12/07/2019

De dilluns a divendres, de 9.30 h a 13.30 h

Lloc de realització: Fundació d'Estudis Superiors d'Olot

L'educació del nostre país viu un canvi de paradigma i són molts els centres educatius que comencen a adaptar els seus projectes pedagògics perquè els infants puguin desenvolupar totes les seves dimensions a partir de la iniciativa pròpia i l'experimentació. Per fer-ho, els centres estan canviant entorns, materials, dinàmiques i experiències. Són molts els docents que, amb l'objectiu d'adaptar-se a aquest canvi, busquen recursos per formar-se i aprendre una altra manera de fer.
Aquest curs vol donar resposta a aquests professionals perquè puguin adquirir les eines necessàries per desenvolupar contextos vivencials i de no directivitat en els seus centres o entorns de treball.

Els estudiants de la Universitat de Girona podran reconèixer 1 ECTS (crèdit de reconeixement acadèmic) per la participació en cada edició dels Cursos d'Estiu de la Xarxa Vives d'universitats, amb independència dels cursos en què s'inscriguin. És a dir, només es podrà reconèixer 1 ECTS per CURS ACADÈMIC.

A professionals de l'educació formal i del món del lleure, estudiants de Magisteri, Pedagogia, Cicle Formatiu de Grau Superior en Educació Infantil, i a totes les persones interessades o vinculades al món de l'educació.

No en té, tot i que el curs s'adreça, principalment, a professionals de l'educació.

L'educació no directiva és aquella que reconeix els infants com a individus plenament capaços de prendre consciència i responsabilitat del seu propi procés de desenvolupament i aprenentatge.
El mestre ha de ser capaç de crear contextos (entorns, materials, dinàmiques i experiències) que portin els infants a desenvolupar totes les seves dimensions a partir de la iniciativa pròpia i l'experimentació.
Al llarg del curs presentarem, reflexionarem i analitzarem les característiques, els criteris i les eines que ens permetran acompanyar el procés de creixement dels infants des d'una perspectiva no directiva i vivencial.

L'alumne serà capaç de crear i gestionar un context educatiu per a infants de 3 a 12 anys basat en contextos vivencials, de no directivitat i autonomia.

Mestres de centres públics i privats, des de les etapes d'Educació Infantil fins a Educació Primària.

Monitors de lleure.

Acompanyants d'infants d'entre 3 i 12 anys, ja sigui en un context d'educació reglada o no.

• Fundació d'Estudis Superiors d'Olot

Curs de postgrau

Musicoteràpia (II)

Edició: 2a Edició | Lloc: Aulari Comú - Campus Montilivi de la UdG | Idioma: Català |Data inici: 16/03/2019