Màster

Intervenció Familiar, Sistèmica i Integradora. Especialitat en Intervenció Familiar

Màster Teràpia Familiar
Tipologia: Màster
Idioma: català
Data d'inici: 19/10/2018
Data darrera sessió presencial: 20/04/2020
Data de finalització: 13/06/2020

Un dissabte al mes, de 9.30 a 14.00 h i de 15.30 a 18.30 h i algun divendres (a confirmar).
3 Seminaris de pràctica clínica en cap de setmana.
Participació en un grup de supervisió (entre setmana).
Treball amb un cas assignat (entre setmana).
Treball final de màster: del 19 de novembre de 2019 al 31 de maig de 2020.

Lloc de realització: IESP. Gran Via de les Corts Catalanes, 617 3-3 Barcelona/Euroaula. Aragó, 208 Barcelona
Places: 32 ( Les places es comparteixen entre les dues especialitats del Màster: Teràpia Familiar i Intervenció Familiar )

– El curs és essencialment professionalitzador, per tant capacita i millora les habilitats, els recursos i les competències per a la intervenció amb famílies.
– Durant el primer any del màster es porten a terme pràctiques d’observació de casos clínics.
– Durant el segon any del màster es realitzen pràctiques supervisades amb famílies.
– El màster inclou un temps de teràpia personal formativa, amb l’alumne com a pacient.

A professionals amb titulació universitària en Ciències de la Salut, Fisioteràpia, Medicina, Psicologia, Infermeria, Ciències Socials i Ciències de l'Educació.

Especialitat en Intervenció Familiar:
Titulació universitària en ciències socials i ciències de l'educació.

Tots aquells que treballem en psicoteràpia i en intervenció psicobiosocial sabem la necessitat de dominar la intervenció familiar com a manera de potenciar el canvi de forma ràpida, efectiva i qualitativa. Per això, el coneixement dels jocs familiars, el domini de l’estratègia i el maneig de la tècnica és indispensable per accedir a un treball més profund, ja sigui en intervencions puntuals com a part d’un procés individual o de parella, o com a forma d’intervenció més directa amb la família.
Per tant, la formació en l’àmbit del treball sistèmic és una part substancial per accedir als casos difícils, bé per la seva cronicitat, per la seva gravetat simptomàtica o relacional, o per l’etapa del cicle vital que s’està passant. El nostre màster ofereix una formació integradora que té en compte els fonaments més tradicionals de la pràctica sistèmica, però, al mateix temps, incorpora elements essencials del treball familiar des d’altres visions teoricotècniques. Així doncs, el marc de formació és ampli i professionalitzat ja que potencia un treball d’assimilació de la intervenció, pràctic, centrat en el canvi, profund i breu.
El programa de formació respon a la demanda social de professionals molt ben preparats, que en un període relativament breu de temps es puguin fer càrrec de l’atenció a la cada vegada més variada problemàtica familiar.

– Dotar els alumnes dels coneixements teòrics bàsics del treball sistèmic.
– Potenciar l’assimilació dels elements avaluatius per determinar el grau de funcionalitat familiar i la necessitat d’una intervenció terapèutica en aquest nivell per promoure el canvi.
– Promoure l’aprenentatge de les estratègies bàsiques d’intervenció familiar, així com dels recursos tècnics per aplicar aquestes intervencions.
– Impulsar la incorporació de recursos tècnics provinents d’altres enfocaments psicoterapèutics com a elements de treball que facilitin el canvi familiar.
– Adquirir, a través de tot això, la destresa en el treball pràctic en teràpia familiar.
– Explorar l’aplicació pràctica de tot allò treballat en diferents àmbits d’aplicació pràctica formal.

Tot això, fent incidència en un treball teoricopràctic, però també personal, aprofundint en els mecanismes de funcionament de la família i la seva repercussió en el funcionament quotidià tant personal com professional.

Capacitar per al consell, l’orientació i el treball psicoterapèutic amb les famílies, tant en un context privat com públic, i en una gran diversitat de temàtiques i demandes.

Interpersonal

Curso de postgrado

Intervención Sistémica Breve en Violencias Familiares

Edició: 4ª Edición | Lloc: Euroaula y Institut d'Estudis de la Sexualitat i la Parella (Barcelona) | Idioma: español |Data inici: 26/10/2018