Màster en
Raonament Clínic en Fisioteràpia Neuromusculesquelètica

· Dota el fisioterapeuta de l’alt grau de coneixement en raonament clínic que precisa la fisioteràpia actual.

· Capacita l’estudiant per a fer una valoració detallada del pacient des del punt de vista analític, global, funcional i biomecànic, i possibilita un abordatge fisioterapèutic correcte.

· Forma el professional en la interpretació i integració dels resultats obtinguts durant l’exploració i valoració del pacient, i permet una correcta elecció de l’estratègia terapèutica.

Aquests darrers anys, la fisioteràpia ha fet un pas evolutiu de gran magnitud, i ha passat de ser una pràctica clínica que es limitava a executar peticions d’altres professionals a convertir-se en una disciplina amb criteri propi basat en l’evidència. Això ha suposat un gran desenvolupament dins de la professió que obliga el fisioterapeuta a tenir una base sòlida en raonament clínic abans, durant i després d’aplicar qualsevol tècnica de tractament.

L’habilitat en la presa de decisions es construeix gràcies al procés cognitiu que permet avaluar i gestionar els problemes clínics d’un pacient, establir relacions causals i lògiques necessàries entre ells a través del reconeixement de patrons i extreure’n conclusions. És el que es coneix com a raonament clínic.

La correcta integració dels diferents aspectes que formen el raonament clínic en fisioteràpia donarà lloc a una pràctica clínica eficient que es traduirà en una millora en la qualitat assistencial.

• EUSES
    Escola Universitària de la Salut i l'Esport (EUSES)

És imprescindible que el fisioterapeuta tingui una base sòlida en raonament clínic transversal i en l'aplicació de noves tecnologies.

Tens algun dubte? contacta amb nosaltres