Diploma de postgrau

Data de finalització: 26/02/2022
30 ECTS / 216 hores presencials

Dissabtes de 10 a 14 h i de 15 a 20 h

Nota: En el cas que no es pogués efectuar la docència presencial prevista, degut a motius aliens a la Fundació,  en el curs es podrien fer algunes de les matèries per videoconferència (via Zoom) i/o alterar dates d'alguns dels temes dins del mateix calendari establert.

Lloc de realització: Balneari Vichy Catalán. Avinguda Dr. Furest, 32 de Caldes de Malavella (Girona)

• Diploma de postgrau orientat al coneixement i la integració de recursos de la musicoteràpia transcultural.
  • Àmplia formació que interactua amb moltes disciplines i configura una àmplia formació holística als estudiants des de diferents cultures.
  • Amplia les competències bàsiques de l’alumnat: comunicatives, metodològiques, artístiques, culturals, terapèutiques, personals i específiques (vegeu objectius).
  • Potencia la creativitat en la comunicació i l'expressió no-verbal: musical, sonora i corporal.
  • L’alumne incorpora vivències pròpies i vivències que transmet el professorat que amplien noves formes de mirar i sentir la realitat que ens envolta així com la mirada i el sentir interior (propi).
  • Els alumnes tindran reconegudes 70 hores de self-experience que es faran dins la pràctica de diverses assignatures.

Aquells qui es matriculin en aquest Diploma de Postgrau només hauran de realitzar aquesta assignatura:
– Musicoteràpia Intercultural. (108 hores presencials)

Pràctiques externes

A continuació es detallen totes entitats col·laboradores amb enllaç d'accés a les seves pàgines webs: Associació Catalana d'Afectadas i Afectats de Fibromiàlgia i d'altres Síndromes de Sensibilització Central Associació Catalana de Recursos Assistencials Associació Catalana Síndrome de Fatiga Crònica Encefalomielitis Miàlgica Arte Lier Escola de Música Moderna de Girona Centre de Dia Girona Escola d'Educació Especial Palau Fundación Clave Sol Fundació...

A qui hagi realitzat el Curs de Postgrau de Musicoteràpia (I) (15 ECTS) o el Curs de Postgrau de Musicoteràpia (II) (15 ECTS) o el Diploma de Postgrau en Musicoteràpia (30 ECTS)

• Haver realitzat el Curs de Postgrau de Musicoteràpia (I) (15 ECTS) o el Curs de Postgrau de Musicoteràpia (II) (15 ECTS) o el Diploma de Postgrau en Musicoteràpia (30 ECTS)
  • Titulació universitària vinculada a Ciències de la salut, Psicologia, Ciències de l’Educació, Musicologia, Humanitats, Pedagogia, Ciències Socials, Arts escèniques, Belles Arts, Superiors de Música. Qualsevol altre titulació universitària és també vàlida.
  • Hi ha la possibilitat que hi hagi persones sense titulació que per qüestions professionals o personals vulguin accedir a aquests estudis. En aquest cas, poden obtenir un certificat d’assistència, però no la titulació.

El Diploma de Postgrau en Musicoteràpia Transcultural està format pel:
– Curs de Postgrau en Musicoteràpia Intercultural (15 ECTS) i el Curs de Postgrau de Musicoteràpia (I) (15 ECTS).
– Curs de Postgrau en Musicoteràpia Intercultural (15 ECTS) i el Curs de Postgrau de Musicoteràpia (II) (15 ECTS).

• Descobrir el vessant transcultural d’interacció de la saviesa de cultures ancestrals encara vives, i de la saviesa de la nostra cultura més científica.
  • Vivenciar tot allò que la musicoteràpia mou a tots els nivells de la persona, ser honest i comprendre la seva utilització i el que pot moure en l’altre (self experience).
  • Conèixer alguns dels models, mètodes i tècniques de la musicoteràpia, i la seva aplicació en diferents àmbits d'intervenció.
  • Tenir la capacitat de fer servir recursos sonors, musicals i psicocorporals per ajudar les persones amb actitud de presència, observació, empatia, escolta i respecte.
  • Conèixer les funcions pròpies de la musicoteràpia i la seva possible integració en altres disciplines.
  • Conèixer les qualitats pròpies dels elements constitutius de la música: melodia, harmonia, ritme, tonalitat, tempo, textura, altura, intensitat, timbre, duració, silencis... i la seva influència en la conducta humana en el seu aspecte fisiològic, cognitiu, emocional, espiritual i social.
  • Conèixer el rol professional i deontològic del musicoterapeuta.
  • Conèixer mètodes i models d’intervenció; i habilitats necessàries en la tasca musicoterapèutica en els àmbits sanitari, sociocomunitari i educatiu.
  • Ésser capaç de desenvolupar la creativitat al comunicar-se des dels recursos musicals, sonors i corporals no-verbals.
  • Tenir capacitat de recerca i anàlisi de la informació més rellevant en l’àmbit de la musicoteràpia.
  • Tenir capacitat crítica i autocrítica davant les qualitats dels diferents enfocaments psicoterapèutics de la musicoteràpia.
  • Tenir capacitat d’identificar i expressar sentiments i emocions utilitzant l’experiència corporal, sonora i musical com a canal de comunicació.
  • Conèixer l’aplicació de la musicoteràpia en diferents fases d’un procés terapèutic en un individu o grup segons l’àmbit, les diferents capacitats, les realitats personals o socials i els camps d'aplicació.
  • Desenvolupar competències imprescindibles: l’empatia, el respecte, l’escolta del desig i la captació de la saviesa de l’altre.

• Són moltes les possibilitats. Alguns dels àmbits d’aplicació de la musicoteràpia són:
  • Serveis sanitaris (àrees d'oncologia, demència, cures pal·liatives, pediatria, obstetrícia, etc.).
  • Serveis sociosanitaris (residències i hospitals de dia).
  • Centres residencials (salut mental, desintoxicació, diferents capacitats, gent gran).
  • Entitats públiques i privades de serveis socials. Grups d’ajuda mútua.
  • Associacions relacionades amb la salut: patologies neurodegeneratives i neuromusculars (Parkinson, Alzheimer, esclerosi múltiple, esclerosi lateral amiotròfica, distròfia muscular, síndrome postpolio, etc.); patologies cròniques (fibromiàlgia, fatiga crònica, sensibilitat química múltiple, etc.); accidents vasculars cerebrals (ictus); altres.
  • Centres de rehabilitació.
  • Centres penitenciaris i d’integració social.
  • Institucions de psicoteràpia clínica.
  • Centres d'educació especial.
  • Com a eina en els àmbits de l’educació i la pedagogia.
  • Tallers ocupacionals.

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació

Entitats col·laboradores

• Associació Catalana d'Afectadas i Afectats de Fibromiàlgia i d'altres Síndromes de Sensibilització Central
  • ACRA
  • Institució Benèfica Amics dels Avis
  • Centre d'Educació Especial Els Àngels Palamós
  • AECC - Catalunya contra el càncer de Girona
  • Residència Geriàtrica Caldes de Malavella (TESAR)
  • CRIV Teràpies
  • Fundació Astrid-21
  • Residència Ca l'Oller
  • Fundació Idea
  • Fundació AGI
  • Ateneu Obert de la Dona
  • Centre d'Educació Especial Font de l'Abella
  • Associació Pas a Pas
  • Fundació AVAN

Informació relacionada

Entrevista a TV Girona al director del Màster en Musicoteràpia, Antoni Aceves, i a la coordinadora, Cristina Romero.

Curs d'estiu

5 Batalles de l’Edat Mitjana

Edició: 1a Edició | Lloc: http://lletresibits.cat | Idioma: Català i castellà |Data inici: 13/07/2020
Preu: 55 € (Veure descomptes)
Máster

Integrativo en Arteterapia

Edició: 14ª Edición | Lloc: Escola d’Art La Industrial (Barcelona) | Idioma: español |Data inici: 18/09/2020
Preu: 6.480 € (1r curs: 2.690 € + 2n curs: 3.790 €) (Veure descomptes)
Diploma de postgrau

Intervenció en Pèrdua, Dol i Crisi

Edició: 2a Edició | Lloc: Semipresencial, en videoconferència amb la plataforma ZOOM. (d'octubre de 2020 a febrer de 2021) i al Parc Científic i Tecnològic de la UdG (de març a juliol de 2021). | Idioma: Català |Data inici: 09/10/2020
Preu: 1.595 € (Veure descomptes)
Properament
Si no et matricules,  indica'ns el motiu!

Calendari