Curs d'especialització

9 ECTS / 63 hores presencials

dissabte, de 10 a 14 h i de 15 a 20 h
Pràctiques externes: del 12 de març de 2022 a l'11 de març de 2023

Nota: En el cas que no es pogués efectuar la docència presencial prevista, degut a motius aliens a la Fundació,  en el curs es podrien fer algunes de les matèries per videoconferència (via Zoom) i/o alterar dates d'alguns dels temes dins del mateix calendari establert.

Lloc de realització: Balneari Vichy Catalán. Avinguda Dr. Furest, 32 de Caldes de Malavella (Girona)

• El Màster de Musicoteràpia Transcultural et convida a caminar per un espai apassionant que et despertarà competències, perspectives, horitzons, sensacions, inquietuds, formes de viure’t i sentir-te, i formes de viure i sentir l’altre.
  • La musicoteràpia permet obrir canals de comunicació, fonamentalment no verbals, amb l’altre (o altres) a través de recursos instrumentals, sonors, vocals, corporals, de moviment; mitjançant una actitud terapèutica d’esperar, atendre, escoltar, acollir, observar, admetre; i amb autenticitat, acceptació incondicional i empatia; és a dir, una actitud de respecte profund, d’acompanyament des de la saviesa de l’altre.
  • Musicoteràpia: «La musicoteràpia és l'ús professional de la música i els seus elements com a intervenció en medicina, educació i entorns quotidians amb individus, grups, famílies o comunitats que tracten d'optimitzar la seva qualitat de vida i millorar les seves condicions físiques, socials, comunicatives, emocionals, intel·lectuals i espirituals de la salut i el benestar». (WFMT-World Federation Musicoteràpia, 2011).
  • T’agradaria donar suport amb la musicoteràpia a persones que ho desitgin (o ho necessitin) acompanyant, comunicant, creant i sentint conjuntament, compartint, connectant, convivint, expressant... Si es així, tens la possibilitat d’explorar aquest camí en aquest màster.
  • Sents que aquest pot ser el teu projecte?

Pràctiques externes

A continuació es detallen totes entitats col·laboradores amb enllaç d'accés a les seves pàgines webs: Associació Catalana d'Afectadas i Afectats de Fibromiàlgia i d'altres Síndromes de Sensibilització Central Associació Catalana de Recursos Assistencials Associació Catalana Síndrome de Fatiga Crònica Encefalomielitis Miàlgica Arte Lier Escola de Música Moderna de Girona Centre de Dia Girona Escola d'Educació Especial Palau Fundación Clave Sol Fundació...

A les persones que hagin fet Musicoteràpia I o Musicoteràpia II i hagin realitzat o estiguin matriculats al Curs de Postgrau en Musicoteràpia Intercultural.

Cal haver realitzat i aprobat dos dels tres cursos següents:

• Curs de Postgrau en Musicoteràpia I
  • Curs de Postgrau en Musicoteràpia II
  • Curs de Postgrau en Musicoteràpia Intercultural

i estar matriculat del tercer corresponent

Aquest Curs d’Especialització representa juntament amb el Treball Fi de Màster la culminació a nivell competencial i ètic de tot el que l’alumnat ha assolit amb els diferents Cursos o Diplomes de Postgrau constitutius del Màster de Musicoteràpia Transcultural.
En aquest curs d'especialització “Pràctiques, Supervisió i Self-Experience en Musicoteràpia”  l’alumnat portarà a terme 66h de pràctiques curriculars tutoritzades; el treball sobre les pràctiques anomenat “Pràcticum”; 27h de Supervisions sobre les pràctiques, i 36h de self-experience.
L’alumnat adquireix, d’aquesta manera, la base sòlida de coneixements i autoconeixement que suposa portar a la pràctica tot allò que ha integrat en els cursos anteriors, i que li aproparà a ser professional de la Musicoteràpia.
Faltarà només i per tancar el procés d’aprenentatge el TFM (Treball final de Màster) que mostra àmpliament i, des d’una visió reflexiva i crítica-constructiva, tots elements i recursos teòrics, instrumentals, personals que ha adquirit i posat en pràctica l’alumnat, i que li obren el camí per l’exercici de la musicoteràpia.
Aquest Curs d’Especialització representa el cor d’aquest Màster que és eminentment professionalitzador i que cerca formar musicoterapeutes per a un cos de docents amb un ampli exercici de la professió, i unes pràctiques tutoritzades, supervisades, i amb self-experience.
Per a l’obtenció dels 60 ECTS de titulació de màster cal haver cursat: 15 ECTS del Curs de Postgrau de Musicoteràpia (I) + 15 ECTS del Curs de Postgrau de MT (II) + 15 ECTS del Curs de Postgrau de Musicoteràpia Intercultural + 15 ECTS  corresponents a les Pràctiques i Pràcticum; Supervisions i Self-Experience i Treball Final de Màster.

Tot aquest important bagatge formatiu permetrà l’alumnat assolir les competències necessàries per a l’exercici professional de la musicoteràpia.
La musicoteràpia és una ciència i un subsistema del conjunt de ciències de la salut que pensa i explora l’ésser humà com una unitat holística (biopsicosocioespiritual) i que utilitza la comunicació corpòria-sonora-musical-no verbal com una eina terapèutica. També té connexions amb branques del coneixement d’humanitats i artístiques.
Contribueix a millorar la qualitat de vida de les persones a través de la música i els recursos sonors i corporals, es a dir, la comunicació fonamentalment no verbal.
Estem davant d’una àrea de coneixement que fa present els conceptes de prevenció, tractament i acompanyament de diferents situacions físiques, mentals, emocionals, socials, i de creixement per a facilitar a l’altre una millor qualitat de vida.

Musicoteràpia: «La musicoteràpia és l'ús professional de la música i els seus elements com a intervenció en medicina, educació i entorns quotidians amb individus, grups, famílies o comunitats que tracten d'optimitzar la seva qualitat de vida i millorar les seves condicions físiques, socials, comunicatives, emocionals, intel·lectuals i espirituals de la salut i el benestar». (WFMT-World Federation Musicoteràpia, 2011)

• Aplicar en diferents àmbits d’intervenció diferents models, mètodes i tècniques en musicoteràpia.
  • Utilitzar recursos musicals i psicocorporals per ajudar la persona, segons les seves necessitats dins la sessió, amb l’actitud de presència terapèutica, autenticitat, observació, empatia, escolta, acollida i respecte.
  • Contrastar, gràcies al treball en equip multidisciplinar, les funcions de la musicoteràpia i la seva connexió i diferència amb altres disciplines.
  • Assolir el rol professional i deontològic del musicoterapeuta.
  • Adquirir coneixements sobre els col·lectius amb els que es desenvolupin les pràctiques: característiques, qualitats, i tècniques, mètodes, models d’intervenció i habilitats requerides en la intervenció clínica musicoterapèutica.
  • Ésser capaç de desenvolupar la creativitat a l’hora d’escollir i aplicar els recursos musicals-sonors-corporals no verbals que s’escauen en diferents situacions terapèutiques, educatives i sociocomunitàries.
  • Saber oferir la musicoteràpia com a eina terapèutica.
  • Desenvolupar la capacitat crítica i autocrítica en la planificació i intervenció musicoterapèutica.
  • Aprendre a identificar i expressar sentiments i emocions utilitzant l’experiència corpòria-sonora-musical com a canal de comunicació.
  • Fer servir les habilitats instrumentals, vocals i corporals com a eines de comunicació.
  • Saber com aplicar la musicoteràpia en diferents fases del procés terapèutic en un individu o grup, segons l’àmbit, la seva realitat, característiques, o l’àmbit d’aplicació.

Són moltes les possibilitats. Mostrem alguns dels àmbits d'aplicació de la musicoteràpia:
– Serveis sociosanitaris i hospitalaris.
– Centres residencials.
– Entitats públiques i privades de serveis socials i psicoteràpia.
– Grups d'ajuda mútua.
– Associacions relacionades amb la salut i l'educació.
– Centres de rehabilitació.
– Centres penitenciaris i d'integració social.
– Institucions de psicoteràpia clínica.
– Centres educatius i d'educació especial.
– Tallers ocupacionals

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació

Entitats col·laboradores

• Associació Catalana d'Afectadas i Afectats de Fibromiàlgia i d'altres Síndromes de Sensibilització Central
  • ACRA
  • Institució Benèfica Amics dels Avis
  • Centre d'Educació Especial Els Àngels Palamós
  • AECC - Catalunya contra el càncer de Girona
  • Residència Geriàtrica Caldes de Malavella (TESAR)
  • CRIV Teràpies
  • Fundació Astrid-21
  • Residència Ca l'Oller
  • Fundació Idea
  • Fundació AGI
  • Ateneu Obert de la Dona
  • Centre d'Educació Especial Font de l'Abella
  • Associació Pas a Pas
  • Fundació AVAN

Informació relacionada

Entrevista a TV Girona al director del Màster en Musicoteràpia, Antoni Aceves, i a la coordinadora, Cristina Romero.

Curso de postgrado

Terapia de Pareja

Edició: 14ª Edición | Lloc: Online, por videoconferencia con la plataforma ZOOM. | Idioma: Español |Data inici: 17/10/2020
Preu: 1.750 € (Veure descomptes)
Curs d'especialització

La Natura com a Font de Benestar i Creativitat

Edició: 1a Edició | Lloc: Casa Santa Elena, Solius (Sta. Cristina d'Aro - Girona) | Idioma: Català |Data inici: 20/02/2021
Preu: 275 € (Veure descomptes)
Curs d'estiu

Iniciació a la Llengua de Signes Catalana

Edició: 10a Edició | Lloc: On line, per videconferència en temps real amb la plataforma ZOOM. | Idioma: En llengua catalana i llengua de signes catalana. |Data inici: 13/07/2020
Preu: 85 €
Etiquetes: TeràpiaMestres
Properament
Si no et matricules,  indica'ns el motiu!

Calendari