Atenció Sociofamiliar: Circumstàncies Psicosocials que Envolten les Realitats Familiars Actuals

Tipologia: Curs d'especialització
Data d'inici: 04/05/2019
Data darrera sessió presencial: 25/05/2019
Data de finalització: 25/05/2019

dissabte, de 10 a 14 h

Lloc de realització: KOMENTS. Fundació Eulàlia Torras de Beà. Carrer Rosselló, 77 de Barcelona

• L’entorn familiar constitueix l’espai de relació més significatiu per al fill i, per tant, el desenvolupament de la salut global estarà notablement relacionada amb les circumstàncies que l’envoltin.
  • Destacar la importància de saber/poder treballar amb la dificultat afegida que representa no trobar respostes immediates o precises que alleugereixin el patiment, o el fet d’acceptar que, de vegades, no existeixen en la forma que desitjaríem.
  • Adquirir coneixements sobre circumstàncies familiars (noves formes familiars: separacions, famílies reconstituïdes i adopcions) i realitat socials (immigració, situacions de maltractament i assetjament escolar) suficientment amplis perquè puguin ser d’utilitat als professionals que treballen amb la infància i la família.
  • Ampliar coneixements amb espais de reflexió i debat sobre vinyetes clíniques reals al final de cada classe.

– A tots aquells professionals de l’àmbit de la salut, l'educació i l'atenció social que vulguin ampliar coneixements sobre el treball psicosocial amb famílies i circumstàncies de l’entorn immediat.

Titulats universitaris en Psicologia, Psicopedagogia i Medicina; mestres, mestres d’educació especial, logopedes, fisioterapeutes, educadors socials i treballadors socials.

A la Fundació Eulàlia Torras de Beà hi ha tres tipus d’equips que permeten tenir un coneixement global de les circumstàncies biopsicosocials que envolten els infants, adolescents i adults joves en interrelació amb les seves famílies i les diferents situacions socials.
Aquest curs ofereix estratègies d’intervenció i comprensió durant el treball amb famílies amb circumstàncies psicosocials que poden esdevenir factors de vulnerabilitat en la seva realitat quotidiana; d'aquesta manera, se les pot ajudar a aconseguir l’equilibri necessari per al seu creixement i benestar global.

• Adquirir coneixements específics sobre realitats psicosocials actuals que poden posar en risc l’equilibri i la protecció familiar.
  • Diferenciar l’impacte que suposa per a la família quan el factor de vulnerabilitat és inherent a la dinàmica familiar de quan és extern.
  • Mostrar les diferents intervencions i els posicionaments del professional en funció del tipus de fragilitat i circumstància familiar.
  • Evidenciar la importància d’un bon coneixement de l’estructura i història familiar per comprendre la família i elaborar un pla de treball adequat.
  • Presentar un marc de treball que permeti una mirada holística de la situació-problema a partir, també, del treball en equip.
  • Poder reforçar la part teòrica del curs amb espais de reflexió i intercanvi d’experiències a partir de casos clínics.

Per a tots aquells professionals que treballin i vulguin desenvolupar la seva tasca en l’atenció als infants, adolescents i adults joves així com a les seves famílies.

• Fundació Eulàlia Torras de Beà

Curs de postgrau

Instruments de Valoració del Vincle Afectiu i Anàlisi de la Interacció Pares-Fills a la Infància

Edició: 1a Edició | Lloc: Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà i Parc Científic i Tecnològic de la UdG | Idioma: Català i anglès |Data inici: 18/10/2019