Catalització Comunitària

Mòdul III: català 50% i espanyol 50%
Data d'inici: 04/10/2024
Data de finalització: 05/04/2025

Els divendres de 15 a 18 h i els dissabtes de 10 a 14 h i de 15 a 18 h.
Mòdul I: 04, 05, 18, 19, 25 i 26/10 de 2024
Mòdul II: 08, 09, 22 i 23/11, 13 i 14/12 de 2024
Mòdul III: 31/01 i 01/02, 07, 08, 21 i 22/02 de 2025
Mòdul IV: 07, 08, 21 i 22/03, 04 i 05/04 de 2025

Possibilitat d’assistir a les sessions presencials per videoconferència: No
Gravació de classes: No
Lloc de realització: Espai Núria Social (Olot)

• Potenciar la capacitat de transcendir en els conflictes i reptes socials i ecològics actuals de manera disruptiva.
  • Amplificar els patrons comunitaris resilients per poder ajudar les nostres ruralitats a descolonitzar-se i recuperar els patrons comunitaris propis per regenerar les nostres cultures i així evolucionar-les cap a nous paradigmes que deixin obsolet el paradigma dominant actual.
  • Ampliar la consciència de relats, patrons i rols presents a les comunitats, amb una perspectiva sistèmica i transrural.
  • Oferir eines i recursos d'acompanyament a processos de catalització comunitària i bioregional.

• A persones que han estudiat un grau en Educació Social, Treball Social, Ciències Ambientals, Sociologia, Ciències Polítiques o Psicologia.
  • A persones que es dediquin a la facilitació de processos grupals i comunitaris.
  • A persones consultores treballant en les ruralitats.
  • A activistes ecosocials.
  • A persones tècniques de l'Administració pública.
  • A persones que formin part d'equips de govern en municipis rurals.
  • A qualsevol persona que tingui la inquietud de generar un canvi de model de desenvolupament.
  • A persones que treballin o vulguin treballar amb comunitats amb una mirada disruptiva i regenerativa.
  • A persones que vulguin desenvolupar les seves capacitats i eines per a la transformació comunitària i bioregional.
  • A persones que tinguin interès a aprendre a hackejar les estructures opressives de la nostra societat.

Podran accedir al curs persones que tinguin titulació universitària en Educació Social, Treball Social, Ciències Ambientals, Sociologia, Ciències Polítiques o Psicologia.

També podran accedir persones que no tinguin titulació universitària però que tinguin la inquietud de generar un canvi de model de desenvolupament.

Formació per enfortir les capacitats i els coneixements respecte al desenvolupament regeneratiu, la resiliència comunitària, la governança descentralitzada i distribuïda i la facilitació de grups, per així donar resposta local als reptes de la colonització i la globalització.

Generals

Capacitar les persones perquè puguin acompanyar comunitats, administracions públiques i organitzacions en la gestió del canvi, la resiliència comunitària i el desenvolupament regeneratiu.

Específics

• Formar persones amb metodologies innovadores de l'àmbit internacional.
  • Formar persones en treball transversal i transdisciplinari.
  • Treballar marcs i metodologies per tal de transformar els models actuals de governança en models més transparents, participatius i equitatius.
  • Conèixer experiències de governança regenerativa de pobles indígenes i comunitats d'arreu del món.
  • Treballar les competències bàsiques de la resiliència comunitària, necessàries per transformar les injustícies socials i econòmiques en realitats més equitatives i justes.
  • Compartir experiències del desenvolupament regeneratiu d'arreu del món que donen resposta a la situació d’emergència climàtica.

Mirem on mirem trobem reptes ecològics o socials que necessiten respostes. Amb tot el que es mou al voltant nostre i la velocitat del dia a dia, les nostres comunitats cada vegada més necessiten que aquestes respostes emergents es puguin resoldre de manera creativa. És per això que cal enfortir els nostres territoris i fer-los més resilients. I, què vol dir fer-los més resilients? Doncs, fer que les persones i parts actores clau representants de la diversitat adquireixin els coneixements de desenvolupament regeneratiu, resiliència i governança comunitària per poder ser acceleradores del canvi. D’aquesta manera, podran transformar i fer evolucionar les comunitats rurals creant un major impacte positiu en les seves comunitats i fent-les més resilients.

Amb aquesta formació podràs aplicar la mirada regenerativa, el treball de resiliència comunitària i la governança descentralitzada, sigui quina sigui la teva professió.

Si no et matricules, indica'ns el motiu!

Veure descomptes

Sessions informatives