Ciència i Espiritualitat: Eines per al nostre Benestar

Data darrera sessió presencial: 13/12/2020
Data de finalització: 13/12/2020
3 ECTS / 21,5 hores presencials

divendres, de 16 a 20 h i dissabte, de 8 a 14 h i de 16 a 20 h i diumenge, de 8 a 14 h i de 15.30 a 17 h.

Nota: En el cas que no es pogués efectuar la docència presencial prevista, degut a motius aliens a la Fundació, el curs s'hauria de posposar fins que es pogués fer presencialment.

Lloc de realització: Roses

• Raons personals: Desenvolupar actituds, habilitats i capacitats que ens ajudin a incorporar hàbits saludables i de consciència per gaudir d'una vida plena i amb benestar.
  • Raons professionals: Adquirir eines que ens aportin coneixements i experiències relacionades amb el turisme i el benestar per tal de crear i innovar en serveis, productes i experiències que vetllin pel benestar de les persones.
  • Contribuir a millorar el nostre entorn i fer un món més bonic.

• A professionals del turisme que tinguin inquietuds en aquest àmbit o hi vegin una oportunitat de negoci.
  • A professionals que es dediquin a l’àmbit espiritual, terapèutic, del benestar, de la salut i del creixement personal, etc. i que vulguin ampliar el seu camp de negoci.
  • Persones amb inquietuds relacionades amb el camp d'estudi d'aquest postgrau.

• No n'hi ha.

Les creences limitadores i tot allò que donem per suposat no ens deixen expandir tot el nostre potencial. En aquest mòdul anirem més enllà de les nostres creences per aprendre a veure el nostre entorn d'una manera nova, amb més consciència.

A la nostra societat, hi ha cada cop més inquietud per la qualitat de vida, el benestar i tot allò que sentim més enllà dels nostres sentits més bàsics; s’hi produeix una recerca cada vegada més gran en l’àmbit emocional i espiritual.

El fet que, en pocs anys, pràctiques com el ioga o la meditació hagin passat de ser desconegudes i exòtiques a programar-se en hotels, retirs internacionals i empreses, així com que hi hagi una proliferació de centres especialitzats, fa molt evident aquesta necessitat. Si, a més a més, hi afegim que les publicacions d’aquesta temàtica, tant llibres com revistes, sense oblidar els espais virtuals, radiofònics i televisius, han crescut en una proporció elevada, no podem obviar que l’interès pels temes saludables i espirituals és una realitat molt punyent en la nostra societat.

La natura, lligada a l’àmbit del benestar i l’espiritualitat, també és un camp que està experimentant molt d’interès i demanda.

El mindfulness a la natura, els banys de bosc, les excursions amb consciència i la contemplació en silenci dels paisatges són, de fet, pràctiques transversals a tots els corrents espirituals des dels inicis de la nostra civilització, i ara tenen un pes molt important en el nostre benestar.

El món del turisme tampoc n’és una excepció. Els viatges a destinacions amb ofertes de benestar i salut, llocs sagrats i pràctiques espirituals han augmentat en un tant per cent molt elevat aquests últims anys, i s’espera que ho continuïn fent a causa de l’estil de vida actual, amb pocs hàbits saludables i ambients molt estressants.

El fet que la gran majoria de les persones confiï en el turisme per gestionar el seu temps d’oci i de descans vol dir que esperen trobar, al llarg de l’experiència, professionals que s’encarregaran, vetllaran i gestionaran els serveis que han contractat. Algú que vol passar les seves vacances tenint cura del seu cos i de la seva ment, vol professionals que ho entenguin i que transmetin aquest benestar a tot allò que fan. Això vol dir gestionar emocions, saber escoltar i tenir una actitud positiva. Professionals que gaudeixen de la feina i s’hi senten bé són sinònim d’un bon servei. I, en l’àmbit del benestar, això és cabdal.

Davant el fet que cada dia hi ha més evidències d’aquestes necessitats i també més persones que mostren el seu interès, plantejar-se una formació específica dins d’aquest sector és obrir una nova manera de professionalitzar i especialitzar aquesta tendència a l’alça.

• Desenvolupar i potenciar la nostra consciència.
  • Oferir eines d’especialització als professionals del turisme dins l’àmbit del benestar, el creixement personal i la consciència, tant professionalment com personalment.
  • Professionalitzar una veta de mercat sobre turisme i espiritualitat.
  • Obrir noves oportunitats a professionals de l’àmbit terapèutic, de creixement personal, de benestar i de la salut, dins l’àmbit turístic.

Qualsevol àmbit turístic que vulgui emprar les eines que aporta l'àmbit del benestar i la consciència.

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació

Entitats col·laboradores

• Cerdanya Wellness EcoResort
  • Salut i benestar