Curs d'especialització

Data de finalització: 19/11/2020
2 ECTS / 18 hores de videoconferència

Dijous de 18 a 21h

Lloc de realització: Videoconferències mitjançant la plataforma ZOOM. Atenció! si no s'hi pot assistir en directe, es podran veure amb posterioritat.

• Adquirir eines i recursos pràctics per detectar i intervenir en les principals problemàtiques i conductes de risc dels adolescents, a les quals estan exposats i són vulnerables.
  • Aprendre a dinamitzar grups d’adolescents i utilitzar aquesta tècnica lúdica com a recurs educatiu.

A professorat d’educació secundària, a educadors socials que treballin amb adolescents, i a psicòlegs i pedagogs de l’àmbit educatiu.

Tenir una titulació universitària afí a l’àmbit del curs o ser estudiant d’una titulació afí.

L’adolescència és una etapa del cicle vital sovint complicada, atesa la gran quantitat de canvis i transformacions que es viuen. Els adolescents són un col·lectiu especialment vulnerable a conductes de risc, com ara l’assetjament escolar, les pràctiques sexuals de risc, els trastorns de la conducta alimentària o el consum de tòxics.

Amb aquest curs d’especialització es pretén formar els professionals que treballen directament amb grups d’adolescents, en contextos formals i no formals, per dotar-los d’eines per tal de detectar i intervenir en les principals problemàtiques exposades.

• Conèixer i abordar les principals conductes de risc durant l’adolescència.
  • Conèixer i aplicar dinàmiques de grup concretes per treballar les principals problemàtiques de l’adolescència.
  • Aprendre a gestionar diversos grups d’adolescents i estimular la seva confiança i cohesió grupal.
  • Millorar la comunicació amb els adolescents, així com el vincle afectiu com a adult referent.
  • Utilitzar les dinàmiques de grup per a la resolució de conflictes i afavorir un desenvolupament positiu dins el grup d’iguals.
  • Descobrir altres eines audiovisuals com a potencial material educatiu i interactiu per utilitzar a l’aula.

• Intervenció terapèutica i educativa amb adolescents.
  • Mediació i resolució de conflictes amb adolescents.
  • Gestió de grups de col·lectius en l’etapa de l’adolescència.

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació

Màster

Filosofia 3/18

Edició: 8a Edició | Lloc: ON LINE | Idioma: Català i espanyol |Data inici: 01/10/2019