Models Innovadors en Mediació. Mediació Nocturna: Gestió de Conflictes en Zones d’Oci Nocturn

Codi: 194199
Tipologia: Curs d'especialització
Data d'inici: 22/05/2020
Data darrera sessió presencial: 12/06/2020
Data de finalització: 17/06/2020

Les classes presencials es faran virtualment a través del zoom, el 29 de maig de 2020, a les 17 a 20 h i el 12 de juny de 2020, de 19 a 22 h

Lloc de realització: Virtualment a través del zoom

• És un curs que dona accés a oportunitats laborals, ja que es fa per tal d'alimentar els diferents serveis de mediació en oci nocturn que s'estan obrint en diferents poblacions de Catalunya.
  • Els coneixements adquirits en el curs permetran als alumnes créixer personalment i  professionalment.
  • Aquest curs està dissenyat per potenciar les capacitats dels mediadors que es vulguin dedicar a la intervenció en conflictes de medi obert, i conflictes derivats de les zones d’oci nocturn.
  • El curs combina la part teòrica, amb docents de reconegut prestigi i experiència en l'àmbit de l’oci nocturn, i una part pràctica en què l’alumne genera les seves pròpies eines d’intervenció al carrer o espai públic.
  • El coneixement i les competències adquirides són molt útils i pràctics, i es poden aplicar en diferent àmbits i situacions conflictives.

• Mediadors o gestors de conflictes interessats en gestionar conflictes a l’espai públic o en zones d’oci nocturn.
  • A treballadors que estiguin exposats en la seva feina a conflictes de caràcter públic.

Persones i professionals amb experiència professional, associativa o fins tot voluntària, en la prevenció, gestió i resolució de conflictes i també en mediació.

Els últims anys la necessitat d'innovar ha caracteritzat les nostres societats. La mediació com a instrument de gestió alternativa de conflictes no ha estat una excepció. En els darrers temps els conflictes han esdevingut protagonistes als municipis i espais de la vida quotidiana, fet que ha comportat la necessitat de repensar les polítiques públiques encaminades a la gestió alternativa de conflictes.

Al mateix temps, la nit ha esdevingut per a les persones, i especialment els joves, un dels moment de la jornada per divertir-se en locals —bars, pub i discoteques— que habitualment es troben en zones d’oci nocturn dels municipis.
Aquest oci nocturn es desenvolupa durant tots els mesos de l’any, sobretot els caps de setmana, i creix exponencialment a l’estiu, ja que coincideix amb el període de vacances.
A aquest fet cal sumar l’oferta turística de molts municipis catalans que veuen com es multiplica la seva població els mesos d’estiu.
És fàcil d’entendre que, si en condicions normals ja hi ha conflictes en aquests locals i carrers de les zones d’oci nocturn durant l’any, a l'estiu s’incrementin substancialment.
És en l’àmbit de la gestió dels conflictes que entenem que es pot treballar per evitar l’escalada conflictual en aquestes zones d’oci nocturn, i prevenir capítols de violència innecessaris.

• Saber quins són els conflictes que tenen lloc habitualment a les zones d’oci nocturn, les causes que els provoquen i els factors que els predisposen.
  • Dissenyar projectes i serveis de mediació nocturna.
  • Aplicar les tècniques i procediments de resolució de conflictes i mediació en aquests conflictes i contextos.
  • Elaborar estratègies i accions coordinades de treball amb la resta d’operadors encarregats de la seguretat, la convivència i l’activitat d’oci nocturn.

• Serveis de mediació en oci nocturn.
  • Serveis de mediació.
  • Serveis de prevenció i gestió de conflictes.
  • Programes de convivència i civisme.

Diploma de postgrau

Resolució de Conflictes i Mediació Familiar Sistèmica

Edició: 6a Edició | Lloc: Per videoconferència amb la plataforma ZOOM i Balneari Vichy Catalán | Idioma: Català i espanyol en funció del docent. |Data inici: 15/10/2021
Diploma de postgrado

Resolución de Conflictos Públicos y Mediación Comunitaria

Edició: 1ª Edición | Lloc: ONLINE, a través de videoconferencias con la plataforma ZOOM. | Idioma: Español |Data inici: 22/10/2021
Diploma de postgrau

Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària

Edició: 18a Edició | Lloc: Parc Científic i Tecnològic de la UdG (Girona) | Idioma: Català i espanyol en funció del docent. |Data inici: 15/10/2021
Etiquetes: Mediació
Si no et matricules, indica'ns el motiu!

Veure descomptes