QGIS

Data d'inici: 26/11/2019
Data darrera sessió presencial: 11/12/2019
Data de finalització: 11/12/2019

Dimarts i dijous, de 9.30 a 14.30 h i dimecres, 11 de desembre, de 9.30 a 14.30 h.

Lloc de realització: Aula informàtica 1 de la Facultat de Lletres de la UdG

• Tècnics d’administracions locals, organismes públics i empreses de serveis que treballen amb dades del territori i necessiten conèixer els SIG per a la seva visualització, gestió i anàlisi.
  • Estudiants i treballadors que volen incorporar les competències especifiques d’una solució SIG en concret.
  • Tècnics en SIG que vulguin conèixer les característiques, funcions i potencialitats del software QGIS.

Es recomana tenir coneixements bàsics de SIG.

Els Sistemes d’Informació Geogràfica (SIG) són una eina que permet tenir un accés ràpid a la informació gràfica i alfanumèrica del territori i fer una anàlisi espacial indispensable per a la gestió i la presa de decisions en tots aquells àmbits i aspectes que afecten el territori.

QGIS és un software SIG d’altes prestacions per a la visualització, edició i anàlisi d’informació geogràfica. Es tracta d’un programari lliure i gratuït fortament consolidat a la comunitat SIG. Es caracteritza per la seva interfície d’usuari amigable, per la seva estabilitat i robustesa, perquè permet accedir a múltiples formats de dades, tant vectorials com ràster, i per les seves eines d’edició, processament i visualització de dades.

L’objectiu principal del curs és dotar l’estudiant de coneixements pràctics de QGIS, de les seves principals funcionalitats i proporcionar-li una idea clara de les seves potencialitats per tal que pugui fer-ne un ús autònom en el context que requereixi.

• Identificar el potencial del software QGIS i conèixer el seus fluxos de treball
  • Distingir les eines que ofereix QGIS per gestionar una problemàtica territorial
  • Integrar en un SIG fonts de dades geogràfiques de diferent procedència i amb diferent projecció
  • Familiaritzar-se amb el flux d’entrada de dades en un SIG
  • Connectar-se a servidors de cartografia remots
  • Gestionar dades i dur a terme anàlisis espacials amb QGIS
  • Treballar amb taules de bases de dades espacials
  • Utilitzar les funcions bàsiques de geoprocessament i anàlisi que ofereixen els SIG
  • Representar, simbolitzar i etiquetar les dades geogràfiques
  • Crear mapes i plànols

Són cada cop més les empreses i els organismes públics i privats que utilitzen els SIG per al maneig i tractament de la informació geoespacial en àmbits diversos:

• Administracions locals
  • Empreses de serveis
  • Cadastre
  • Consultories ambientals
  • Urbanisme
  • Gestió d’espais naturals
  • Empreses de màrqueting
  • Gestió turística
  • Immobiliàries
  • Transport públic
  • Gestió de flotes de transport
  • Obres públiques
  • Agricultura de precisió
  • Gestió d’emergències
  • ONG
  • Gestió d’incendis, etc.

• Servei de Sistemes d'Informació Geogràfica i Teledetecció

Máster

Profesional en SIG

Edició: 22ª Edición | Lloc: ON LINE | Idioma: Español |Data inici: 04/11/2019