La Síndrome de l'Alcoholisme Fetal (SAF). Diagnòstic, Ajuda i Tractament a Nens, Adolescents i Pares

Codi: 194156
Tipologia: Curs d'especialització
Data d'inici: 15/02/2020
Data darrera sessió presencial: 28/03/2020
Data de finalització: 28/03/2020

4 dissabtes, de 10 a 14 h

Lloc de realització: KOMENTS. Fundació Eulàlia Torras de Beà. Carrer Roselló, 77 de Barcelona

En els darrers vint anys s’ha desenvolupat l’estudi dels pacients amb la síndrome de l’alcoholisme fetal (SAF). Es determina que en una població on el consum d’alcohol és elevat, un de cada trenta naixements pot veure's afectat per aquest trastorn. En comunitats on no és usual el consum alcohòlic s’ha observat que la ràtio és d'un per cada cinc-cents.
El curs facilitarà la detecció, exploració, diagnòstic del trastorn i orientació del tipus de tractament amb diferents intervencions terapèutiques. Anàlisi de casos.

– A metges, infermers, psicòlegs, mestres, educadors socials, logopedes.

– Titulació universitària en Medicina, Infermeria, Psicologia, Educació, Treball Social i Logopèdia.

Durant el procés de creixement dels nens, algunes famílies amb fills, propis o adoptats, s'adrecen als serveis de psiquiatria, psicologia o neurologia per consultar amb els professionals les dificultats, tant neurològiques com de retard cognitiu o trastorns de personalitat, que presenten els infants. El diagnòstic s'ha de fer, en la majoria dels casos, a partir de les característiques que presenten, ja que no es coneixen els antecedents familiars.
Hi ha una gran variabilitat de simptomatologia que requereix un estudi minuciós de cada cas, orientant a les famílies, i cal iniciar processos per poder atendre les diferents dificultats. És fonamental oferir una atenció multidisciplinària que proporcioni comprensió i ajuda rigorosa i adequada.

Detecció, exploració, diagnòstic del trastorn, orientació del tipus de tractament amb diferents intervencions terapèutiques. Anàlisi de casos, amb possible supervisió de material presentat pels alumnes.

– Atenció en l’assistència primària, Centres de Salut Mental Infantils i Juvenils (CSMIJ) i Serveis Socials.
– Poder orientar i tractar aquesta patologia, proporcionant ajuda al pacient, a la família i a l'escola.

• Fundació Eulàlia Torras de Beà

Els Nens Prematurs. La Importància de la Vinculació

Edició: 5a Edició | Lloc: KOMENTS (Fundació Eulàlia Torras de Beà) | Idioma: català |Data inici: 24/04/2020

Edició: 1a Edició | Lloc: KOMENTS. Fundació Eulàlia Torras de Beà. Carrer Roselló, 77 de Barcelona | Idioma: Català |Data inici: 02/02/2019