Els Valors de la Natura en la Infància de 0-12 Anys

Data d'inici: 02/10/2020
Data darrera sessió presencial: 04/10/2020
Data de finalització: 04/10/2020

2 d'octubre, de 16 a 23 h; 3 d'octubre de 2020, de 7 a 14 h i de 16 a 23 h i 4 d'octubre de 2020, de 7 a 16 h.

Lloc de realització: Casa d'Espiritualitat el Miracle (Lleida)

La natura forma part de la nostra vida. Tanmateix, els ciutadans que viuen en ciutats —i que representen el 75 % de la població— han perdut o han vist debilitats els seus vincles amb el món natural. Aquest curs t'ajudarà a recuperar aquestes relacions i t'oferirà eines per fer el mateix amb els infants de 0 a 12 anys.

• Docents, professorat i mestres interessats en la temàtica.
  • Docents vinculats a models escolars alternatius o activitats educatives no reglades.
  • Guies de turisme, guies excursionistes, educadors/ores ambientals o monitors/ores del lleure, que treballin amb grups d’infants en activitats que es desenvolupen en entorns naturals.
  • Monitors/ores i responsables de grups d’esplai i grups escoltes.
  • Professionals de la salut o que treballen amb infants interessats en els efectes beneficiaris de la natura durant la primera infància i el seu desenvolupament.

• Titulació universitària.
  • S’admetran professionals sense titulació universitària interessats en la temàtica del curs; aquests, però, només rebran un certificat d’assistència lliurat per la Fundació.

En el món occidental augmenta l’interès pels espais educatius vinculats a la natura i el contacte regular que els infants puguin tenir amb ella. Apareixen xarxes i moviments que expressen la necessitat de reconnectar els infants amb la natura, sobretot com a entorn òptim per al seu desenvolupament sa.

Aquest curs t'ofereix l'oportunitat d'experimentar i reflexionar sobre com la natura dóna forma als valors, l'ètica i l'espiritualitat en el procés de creixement de l'infant des del naixement fins a l'adolescència. Reflexionarem sobre la natura com a entorn òptim per al desenvolupament de l'infant i, com estar-hi de forma regular fomenta la resiliència, la creativitat, i ens fa més competents. Explorarem com la connexió amb la natura ens fa més empàtics i compromesos amb nosaltres, els altres i l'entorn. En resum es tracta d'un curs teòric i vivencial per viure la natura en un espai magnífic, és a dir, les instal·lacions de la casa d'espiritualitat del Miracle (Solsonès) i del seu entorn. A l'apartat a qui s'adreça cal afegir-hi: pares i mares d'infants entre 0 i 12 anys

• Identificar i descriure els valors de la natura per al desenvolupament de l’infant en els tres àmbits següents:
    a) La descoberta d’un mateix: el pla de desenvolupament intern, autonomia-autoestima-autoregulació. El treball motriu-sensorial, cognitiu, emocional, espiritual i social. Les meves capacitats i els meus límits. Presa de decisions i reptes. Beneficis per a la salut. La connexió amb un mateix: comprensió i acceptació. Necessitats bàsiques.
    b) Les habilitats socials: el silenci, l’escolta i el diàleg. El grup i els seus reptes i imprevistos. Cooperació en el treball en grup i l’autoconeixement. Sentiment de pertinença. Equilibri entre donar i rebre.
    c) El diàleg amb l’entorn: tots som natura i, per tant, jo soc una part del tot. Beneficis d’estar en entorns neutres i vius. Convivència amb altres espècies. Respecte a la diferència, vivència i comprensió profunda de l’ecosistema. Cadascú té el seu lloc i funció. Cicles, comprensió del temps i l’espai. Cultivar l’espera i l’acceptació dels ritmes. Fer visible allò invisible.
  • Valorar l’impacte i millora que aquests valors tenen en el desenvolupament de l’infant i comunicar-los d’una manera clara, assertiva i atractiva.
  • Valorar i exposar els canvis que aquests valors experimenten en la nostra societat i com això afecta el desenvolupament dels infants.

Presentar-te com a persona experta a fer reconnectar els infants amb el seu entorn natural.

Tècniques de Creativitat i Benestar Aplicades al Nostre Projecte I

Edició: 1a Edició | Lloc: Casa Santa Elena, Solius (Sta. Cristina d'Aro - Girona) | Idioma: Català |Data inici: 17/04/2021
Preu: 275 € (Veure descomptes)

Musicoteràpia en els Àmbits Sanitari, Educatiu i Sociocomunitari

Edició: 1a Edició | Lloc: Balneari Vichy Catalán. Avinguda Dr. Furest, 32 de Caldes de Malavella (Girona) | Idioma: Català / Castellà |Data inici: 16/01/2021
Preu: 420 € (Veure descomptes)
Curs d'estiu

Neurolideratge: Fes del teu Cervell el teu Millor Aliat!

Edició: 1a Edició | Lloc: On line, per videoconferència en temps real amb la plataforma ZOOM. | Idioma: Català |Data inici: 13/07/2020
Etiquetes: MestresEnsenyament

Allotjament amb pensió completa inclòs a la matrícula.
Veure descomptes