Curs de postgrau

Data de finalització: 12/06/2021
15 ECTS / 99 hores presencials

Dissabte de 10 a 14 h i de 15 a 20 h

Nota: En el cas que no es pogués efectuar la docència presencial prevista, degut a motius aliens a la Fundació,  en el curs es podrien fer algunes de les matèries per videoconferència (via Zoom) i/o alterar dates d'alguns dels temes dins del mateix calendari establert.

Lloc de realització: Balneari Vichy Catalán. Avinguda Dr. Furest, 32 de Caldes de Malavella (Girona)

– Conèixer els models bàsics de la musicoteràpia actual i els models psicològics que els fonamenten.
– Assolir coneixements per organitzar, programar i avaluar projectes i processos musicoterapèutics.Reflexionar sobre la filosofia i l’ètica de la musicoteràpia.
– Ampliar recursos musicals de percussió i percussió corporal, guitarra, veu, expressió corporal i dansa.
– Aprendre com s’aplica la musicoteràpia en diferents àmbits clínics, educatius i socials (vegeu programa).
– Vivenciar les propostes pràctiques de diverses assignatures (30h. reconegudes de Self-experience).
– Per cursar aquest mòdul no cal haver cursat cap dels altres mòduls i pot ser l’inicial.

A persones interessades:

• en el món de la musicoteràpia i els nous horitzons que el seu coneixement pot obrir tant a nivell professional com personal.­
  • en conèixer i viure diferents models i en enfocaments de la musicoteràpia; i com aquests s'apliquen en diferents àmbits educatius, clínics i sociocomunitaris.
  • en gaudir i ressonar amb el treball vivencial i instrumental

Titulació universitària vinculada a Ciències de la salut, Psicologia, Ciències de l’Educació, Musicologia, Humanitats, Pedagogia, Ciències Socials, Arts escèniques, Belles Arts, Superiors de Música. Qualsevol altre titulació universitària és també vàlida.

Hi ha la possibilitat que hi hagi persones sense titulació que per qüestions professionals o personals vulguin accedir a aquests estudis. En aquest cas, poden obtenir un certificat d’assistència, però no la titulació.

Aquest Curs de Postgrau és una ampliació i complement del Curs de Postgrau de Musicoteràpia (I). Pretén incrementar els coneixements de la musicoteràpia occidental (del nostre entorn cultural). S’amplien les bases teòriques, els recursos instrumentals-vocals-corporals; i el coneixement de la praxis en diferents àmbits educatius, socials i clínics. El material està preparat per un cos de docent amb una àmplia experiència professional i coneixements de la musicoteràpia. (Es contemplen 30 h de self-experience de l’alumnat incloses dins les pràctiques de diferents assignatures).

– Adquirir recursos d’avaluació, organització i programació en musicoteràpia.
– Integrar una visió de l’evolució de la musicoteràpia de la nostra cultura a través del temps.
– Conèixer i vivenciar tres dels models de musicoteràpia reconeguts internacionalment: model GIM/MBGIM, model Nordoff – Robins i model behaviorista o conductista.
– Conèixer els models psicològics en què es fonamenten els models musicoterapèutics i conèixer aspectes bàsics de la psicoteràpia.
– Endinsar-se en la filosofia i l’ètica de la musicoteràpia.
– Quant a recursos instrumentals, musicals i corporals: es treballarà la percussió i la percussió corporal i la veu en teràpia; la veu i el psicodrama, i l’expressió corporal i la dansateràpia.
– Quant als diferents àmbits d’aplicació de la musicoteràpia, s’obtindran coneixements teoricopràctics en: Parkinson; ceguesa; dol i espiritualitat; empreses; educació primària i secundària; infants de 0-3 anys; necessitats educatives especials.

Són moltes les possibilitats. Mostrem alguns dels àmbits d'aplicació de la musicoteràpia:
– Serveis sociosanitaris i hospitalaris.
– Centres residencials.
– Entitats públiques i privades de serveis socials i psicoteràpia.
– Grups d'ajuda mútua.
– Associacions relacionades amb la salut i l'educació.
– Centres de rehabilitació.
– Centres penitenciaris i d'integració social.
– Institucions de psicoteràpia clínica.
– Centres educatius i d'educació especial.
– Tallers ocupacionals

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació

Entitats col·laboradores

• ACAF (Associació Catalana d'Afectades i Afectats de Fibromiàlgia)
  • Associació Catalana de Recursos Assistencials
  • Associació Catalana Síndrome de Fatiga Crònica Encefalomielitis Miàlgica
  • Arte Lier
  • Escola de Música Moderna de Girona
  • Centre de Dia Girona
  • Escola d'Educació Especial Palau
  • Fundación Clave Sol
  • Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena
  • MIFAS
  • Alquímia Musical
  • Fundació SER.GI
  • Fundació Maresme i Escola d'Educació Especial l'Arboç
  • Fundació Ramon Noguera
  • Llar Oxalis
  • Residència Geriàtrica L'Hospital de Cadaqués
  • Institució Benèfica Amics dels Avis
  • Centre d'Educació Especial Els Àngels Palamós
  • AECC - Catalunya contra el càncer de Girona
  • Residència Geriàtrica Caldes de Malavella (TESAR)
  • CRIV Teràpies
  • Fundació Astrid-21
  • Residència Ca l'Oller
  • Fundació Idea
  • Fundació AGI
  • Ateneu Obert de la Dona
  • Centre d'Educació Especial Font de l'Abella
  • Associació Pas a Pas
  • Fundació AVAN
  • Associació Catalana de Parkinson de Blanes
  • Centre d'Educació Especial Xaloc
  • Associació Cultural PonTerapia

Informació relacionada

Entrevista de TvGirona a l'Antoni Aceves i la Cristina Romero, director i coordinadora del Màster, per a la presentació del programa de formació.

Curs d'especialització

Intervenció i Dinamització en l'Adolescència

Edició: 1a Edició | Lloc: Videoconferències mitjançant la plataforma ZOOM. Atenció! si no s'hi pot assistir en directe, es podran veure amb posterioritat. | Idioma: Català |Data inici: 15/10/2020
Preu: 195 €
Máster

Sexología Clínica y Terapia de Pareja

Edició: 2ª Edición | Lloc: Parte online, en videoconferencia con la plataforma ZOOM (de octubre a diciembre de 2020) y parte presencial en Euroaula, Interpersonal (de enero a julio de 2021). | Idioma: Español |Data inici: 23/10/2020
Preu: 5.050 € (1r curs: 2.950 € + 2n curs: 2.100 €) (Veure descomptes)
Curs d'estiu

Neurolideratge: Fes del teu Cervell el teu Millor Aliat!

Edició: 1a Edició | Lloc: On line, per videoconferència en temps real amb la plataforma ZOOM. | Idioma: Català |Data inici: 13/07/2020
Preu: 95 €