Diploma d'especialització

Comunicació Audiovisual (Realització, Producció i Postproducció)

Codi: 203006
Tipologia: Diploma d'especialització
Data d'inici: 02/11/2020
Data darrera sessió presencial: 17/02/2021
Data de finalització: 17/02/2021

De dilluns a dijous de 18.30 a 21.30 h

Nota: En el cas que no es pogués efectuar la docència presencial prevista, degut a motius aliens a la Fundació, el curs podria continuar amb normalitat combinant videoconferències, principalment, i treball on line.

Lloc de realització: Escola Universitària ERAM (St. Antoni, 1, Factoria Cultural Coma Cros, Salt)
Places: 25 ( es reserven 15 places per als cursos d'especialització )

A persones que volen aprendre les tècniques de realització i producció de projectes audiovisuals; des de la concepció de la idea, el desenvolupament del projecte, l’enregistrament, el muntatge i la seva edició i compressió digital; a més d’aprendre a realitzar una correcta promoció i distribució dels vídeos en xarxa.

No cal tenir experiència prèvia perquè tots els mòduls es comencen del nivell 0.

No cal titulació prèvia. És molt recomanable tenir un nivell d’us mitjà en suports informàtics.

En un context on les tecnologies de la informació i la comunicació són omnipresents, es fa necessària l’oferta d’una formació amb la qual els estudiants amb interessos molt diferents (en disciplines tecnològiques, científiques, socials o humanístiques) es preparin per presentar la informació pròpia dels diversos camps de coneixement de manera atractiva i entenedora als receptors, és a dir, tal com els ciutadans d’avui esperen rebre-la.

En aquest sentit, poder ajudar a conèixer i a dominar les característiques i les tècniques del llenguatge audiovisual i arribar a la seva concreció en l’elaboració de productes en diferents formats, justifica la necessitat d’oferir el diploma que aquí es presenta, el qual, de ben segur, respondrà a una demanda de la població que vol estar ben preparada per comunicar-se utilitzant els recursos que la tecnologia posa al seu abast.

• Identificar i analitzar les característiques dels principals elements del llenguatge audiovisual.
  • Conèixer els processos de preproducció, producció i postproducció per a la total confecció de documents audiovisuals (reportatge, publicitat, vídeo XXSS, etc.).
  • Capacitar els alumnes per a la comprensió de tot el procés audiovisual, des de la generació de continguts o la producció fins a aconseguir passar de la idea a les imatges que l’expliquen i la seva postproducció.
  • Aprendre la realització audiovisual, conèixer com utilitzar la càmera de vídeo, com il·luminar i sonoritzar.
  • Ser capaços de manipular eficaçment el programari professional d’edició de vídeo.

• Realitzador de vídeos.
  • Tècnic de mitjans audiovisuals.
  • Operador-ENG, ajudant o auxiliar de càmera.
  • Muntador, ajudant o auxiliar de muntatge.
  • Ajudant o auxiliar de producció.
  • Realitzador audiovisual de petit/mitjà format.

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació
  • Escola Universitària ERAM