Diploma de postgrau

Data darrera sessió presencial: 17/07/2021
Data de finalització: 17/07/2021
41 ECTS / 165 hores
( presencials: 90 / videoconferència: 75)

Divendres de 15 a 20 h i dissabte de 9 a 14 h i de 15 a 20 h (un cap de setmana al mes)
D'octubre de 2020 a febrer de 2021, en videoconferència amb la plataforma ZOOM.
De març a juliol de 2021, presencial al Parc Científic i Tecnològic de la UdG.

Data d'entrega del Treball final de Postgrau: 17/07/2021

Nota: En el cas que no es pogués efectuar la docència presencial prevista, degut a motius aliens a la Fundació, el curs podria continuar amb normalitat combinant videoconferències, principalment, i treball on line.

Lloc de realització: Semipresencial, en videoconferència amb la plataforma ZOOM. (d'octubre de 2020 a febrer de 2021) i al Parc Científic i Tecnològic de la UdG (de març a juliol de 2021).

• Disposar dels coneixements, les habilitats i les actituds necessàries per ajudar les persones davant contextos de crisi.
  • Fer un treball personal sobre les pròpies pèrdues.
  • Viure les situacions de crisi com oportunitats de canvi i creixement personal.

• Professionals de l’àmbit de l’educació, la pedagogia i la psicologia.
  • Professionals de l’àmbit social.
  • Professionals de l’àmbit sanitari.
  • A totes aquelles persones interessades en saber com acompanyar i intervenir amb persones que es troben en situacions de pèrdua, dol i crisi.

Cal tenir titulació universitària o estar cursant l'últim any del grau.

Avui dia l'acompanyament en processos de pèrdua i dol és una demanda emergent per part de les persones que viuen aquesta experiència i es troben desproveïdes dels recursos i espais necessaris per poder adaptar-se de manera favorable a la nova situació.

• Formar els participants en diferents aspectes de la relació d'ajuda i recolzament a persones que afronten una pèrdua, des d'una perspectiva holística.
  • Proveir els participants de les eines necessàries per identificar i atendre les necessitats de les persones davant les crisis.
  • Entrenar els participants en diferents estratègies i tècniques d'intervenció per a l'atenció integral de la persona en dol.

• Atenció integral a persones en dol en centres sanitaris, educatius o socials tant en l’àmbit públic com privat.
  • Assessorament professional davant situacions de crisi que comporten pèrdua (mort, malaltia, adopció, divorci, migració, jubilació).
  • Atenció a adults, adolescents i infants en situació de dol.

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació
  • VIDA Escola d'Intel·ligència Emocional (VEIE)

Curs de postgrau

Creativitat i Felicitat a l'Escola