Disseny i Comunicació en Temps de Crisi: Aprèn a Crear i Gestionar la Teva Marca

Codi: 194173
Tipologia: Curs d'especialització
Idioma: Català i castellà
Data d'inici: 16/06/2020
Data darrera sessió presencial: 14/07/2020
Data de finalització: 14/07/2020
2 ECTS / 20 hores de videoconferència

Dimarts i dijous, de 18 a 20:30 h.

Lloc de realització: On line, per videoconferència en temps real amb la plataforma Zoom.

Aconseguir tenir coneixements i criteris per gestionar el dia a dia de la comunicació del teu projecte o marca, tant en l’àmbit del disseny gràfic com del discurs. Com fer que sigui coherent, que s'enfoqui al teu públic, que tingui una veu pròpia i una imatge consolidada que sigui atractiva.

Si tu mateix/a pots cuidar la teva marca, seràs més independent i guanyaràs en rendibilitat, perquè només hauràs de delegar allò que realment sigui molt específic.

Si tens coneixements, tens confiança, i si et sents amb seguretat, optimitzes el temps que inverteixes en la comunicació i, per descomptat, gaudeixes més del procés.

Amb aquest curs vull ajudar-te a desxifrar els fonaments d’una bona comunicació per tal que la teva marca guanyi en valor afegit i en rendibilitat.

Venen temps de canvis i només les marques amb una identitat forta, alineada i consistent tiraran endavant.

• A emprenedors que vulguin aprendre a crear i cuidar la seva pròpia marca (valor diferencial, logotip, publicacions, presentacions, web, paleta de colors…).
  • A pimes que vulguin agilitzar la gestió de la seva comunicació.
  • A professionals que vulguin millorar les seves capacitats per comunicar visualment i adquirir coneixements teòrics i pràctics del disseny gràfic útils per al seu desenvolupament laboral.
  • A docents que busquen, amb les seves presentacions, captar més l’atenció dels estudiants.
  • A treballadors freelance i autònoms que volen presentar els seus serveis amb un portfoli o un e-mail de presentació (o media kit).
  • A aquelles persones que desitgen tenir uns coneixements essencials i pràctics de comunicació gràfica per poder-los aplicar en el seu dia a dia.

• No cal experiència prèvia en cap programa de disseny ni coneixements de dibuix.
  • Coneixements d’usuari d’Internet.
  • Cal entendre el català i/o el castellà.
  • Per poder realitzar l’apartat pràctic del curs es recomana un ordinador portàtil.

La crisi actual ha demostrat, més que mai, que tenir coneixements transversals de creació i producció digital ens ajuda a adaptar-nos més ràpidament als canvis i a ser més independents econòmicament i professionalment.

Per aquesta raó, saber autogestionar el disseny i la comunicació de la nostra marca ens pot ajudar a no dependre tant d'altres professionals i així estalviar temps i diners.

Si ets emprenedor o tens una pime, aquest curs t'ajudarà a no dependre d'un dissenyador per a tot, a tenir criteris visuals per crear continguts de qualitat per a la teva marca, a tenir-ne cura i, sobretot, a fer que sigui atractiva i que connecti emocionalment amb el teu client.

• Saber com tenir cura i gestionar la identitat de la teva marca/negoci.
  • Guanyar confiança a l'hora de crear continguts.
  • Descobrir el teu valor diferencial i com transmetre'l visualment.
  • Optimitzar el temps que dediques a crear continguts.
  • Compondre correctament imatges amb text.
  • Estructurar adequadament la informació.
  • Escollir, utilitzar i combinar tipografies.
  • Saber utilitzar el poder de l’storytelling.
  • Utilitzar els conceptes creatius.
  • Descobrir bons recursos gràfics i tipogràfics lliures.