Curs d'estiu

Musicoteràpia Transcultural

Tipologia: Curs d'estiu
Idioma: Català o castellà en funció de la procedència del ponent.
Data d'inici: 02/07/2018
Data darrera sessió presencial: 06/07/2018
20 hores

De dilluns a divendres de 10 a 14 h

Lloc de realització: Facultat de Medicina i Infermeria (Campus Centre UdG)

– Curs orientat al coneixement i la integració dels recursos que utilitza la musicoteràpia.
– Ofereix un ventall formatiu que interactua amb moltes disciplines i configura una àmplia formació holística.
– Expandeix les competències bàsiques en diferents àmbits: comunicatives, metodològiques, artístiques, culturals, terapèutiques, personals i específiques.
– Potencia la creativitat en la comunicació i expressió no-verbal: musical, sonora i corporal.
– Les vivències pròpies (i les vivències a través de les quals transmet el professorat) possibiliten noves formes de mirar i sentir la realitat que ens envolta i, també, la mirada i el sentir interior.

Els estudiants de la Universitat de Girona podran reconèixer 1 ECTS (crèdit de reconeixement acadèmic) per la participació en cada edició dels Cursos d'Estiu de la Xarxa Vives d'universitats, amb independència dels cursos en què s'inscriguin. És a dir, només es podrà reconèixer 1 ECTS per CURS ACADÈMIC.

– Obert a tota persona interessada que cerqui conèixer i vivenciar recursos de la musicoteràpia des d'una visió àmplia i  multicultural.
– Professionals dels àmbits socicultural, de l'educació i la sanitat trobaran eines que poden resultar força enriquidores.
– Persones que cerquen apropar-se al món de la musicoteràpia.
– Pot ser d’especial interès per a llicenciats, diplomats, graduats i estudiants universitaris d’aquelles  titulacions vinculades a les ciències de la salut, la psicologia, les ciències de l’educació, la pedagogia i la música, que estiguin interessats en àrees de coneixement de la musicoteràpia i en les possibilitats d’aplicació en diversos àmbits: sanitari, educatiu i social.

Obert a tota persona interessada en el tema i en el programa.

En la 3a edició del Curs d’Estiu de Musicoteràpia Transcultural, us presentem noves i variades temàtiques que esperem siguin del vostre interès. Enguany la formació se centra en aquestes propostes:  Deixa't cantar (la veu lliure d'interferències físiques, mentals i emocionals)  /  Eines de la dansa oriental, dansa dels Balcans i gir dervix per al moviment lliure  /  Escolta la música dels teus somnis  /  Viu el gospel  /  Tast de la consciència clown: El clown musical.
Ens acompanyeu?

Assolir coneixements i recursos que es fan servir en musicoteràpia des d’una vessant multicultural i diversa que ens poden ajudar a obrir canals de comunicació corporis-sonors-no verbals, prendre consciència del silenci intern, i explorar energies que ajuden en el procés de creixement personal, a la millora de la qualitat de vida de les persones amb diferents realitats, a la integració social de col·lectius en risc d’exclusió, i a obtenir eines útils en els camps educatiu i pedagògic.
Oferir un treball vivencial, sustentat per bases teòriques sòlides, al servei de la integració global de la persona física, psicològica i espiritual, potenciant així el desenvolupament de la creativitat, la comunicació i l'escolta.

– Aquesta formació ofereix recursos que poden implementar-se professionalment en molts àmbits on l’alumnat estigui actualment treballant.
– La musicoteràpia ofereix noves possibilitats professionals per acompanyar i facilitar una millora de la qualitat de vida de moltes persones. Si us ressona el que es viurà, podreu obrir la porta i endinsar-vos posteriorment en aquesta formació.

Els Nens Prematurs: La Importància de la Vinculació

Edició: 3a Edició | Lloc: KOMENTS (Fundació Eulàlia Torras de Beà) | Idioma: català |Data inici: 06/04/2018
Diploma de postgrau

Direcció de Centres Educatius