Musicoteràpia Transcultural

Codi: 198011
Tipologia: Curs d'estiu
Idioma: Català o castellà en funció de la procedència del ponent.
Data d'inici: 06/07/2020
Data de finalització: 10/07/2020
2 ECTS / 20 hores de videoconferència

De dilluns a divendres de 10 a 14 h (si no teniu disponibilitat en aquests dies i hores, teniu la possibilitat de veure les classes en diferit).

Lloc de realització: On line, per videoconferència en temps real amb la plataforma ZOOM.

• Curs orientat al coneixement i la integració dels recursos que utilitza la musicoteràpia.
  • Ofereix un ventall formatiu que interactua amb moltes disciplines i configura una àmplia formació holística.
  • Expandeix les competències bàsiques en diferents àmbits: comunicatives, metodològiques, artístiques, culturals, terapèutiques, personals i específiques.
  • Potencia la creativitat en la comunicació i expressió no verbal: musical, sonora i corporal.
  • Les vivències pròpies (i les vivències que transmet el professorat) possibiliten noves formes de mirar i sentir els altres, la realitat que ens envolta i, també, la mirada i sentir interiors.

Els estudiants de la Universitat de Girona podran reconèixer 1 ECTS (crèdit de reconeixement acadèmic) per la participació en cada edició dels Cursos d'Estiu de la Xarxa Vives d'universitats, amb independència dels cursos en què s'inscriguin. És a dir, només es podrà reconèixer 1 ECTS per CURS ACADÈMIC.

• A persones interessades en conèixer i vivenciar recursos relacionats amb la musicoteràpia des d'una visió àmplia i multicultural.
  • Professionals de l'àmbit sociocultural, educatiu i sanitari, ja que hi trobaran eines que els resultaran enriquidores.
  • Persones que volen apropar-se al món de la musicoteràpia.
  • Llicenciats, diplomats, graduats i estudiants universitaris de titulacions vinculades a les ciències de la salut, la psicologia, les ciències de l’educació, la pedagogia i la música, interessats en els recursos que ofereix la musicoteràpia i en la possibilitat d’aplicar-la en els àmbits sanitari, educatiu i social.

–Obert a tota persona interessada en la musicoteràpia des d'una visió transcultural i en el programa concret que s'ofereix.
–Cal disposar d'ordinador amb connexió a internet.

En la 5a edició del Curs d’Estiu Musicoteràpia Transcultural us presentem noves i variades temàtiques que esperem que siguin del vostre interès. Enguany la formació conté noves propostes:

1. RECUPERANT ELS SONS DE LA INFÀNCIA (Amb jocs i exercicis tan teatrals com de teràpia de so, tornarem a connectar amb el/la nostre/a nen/a interior).

2. MUSICOTERÀPIA PER A LES EMOCIONS (Taller pràctic, basat en casuística real. Es donaran recursos i es faran activitats musicals per ajudar a canalitzar aquestes condicions emocionals i dur-les a estats de major benestar).

3. MINDFULNESS I AUTOCONEIXEMENT (Taller teòric-pràctic per aprendre les bases de la meditació mindfulness, mentre inicieu un viatge d’autodescobriment com a musicoterapeutes).

4. SONS I SILENCIS DE LA NATURA (La natura és una font inesgotable de silencis enriquidors, i en aquest seminari ens hi acostarem de forma teòrica i pràctica per aprendre a integrar-la en la nostra vida).

5. EL SANADOR FERIT (En aquest taller explorarem les ferides i connectarem amb el sanador intern, indagant en la música com a eina d’expressió i de comunicació amb l’inconscient).

Ressonen en tu les propostes d'enguany? Et plauria viure-les amb nosaltres?

Adquirir coneixements i recursos que s'utilitzen en musicoteràpia des d’un vessant multicultural i divers que ens poden ajudar a obrir canals de comunicació corporis-sonors-no verbals, prendre consciència del silenci intern i explorar energies que ajuden en el procés de creixement personal a obtenir eines útils en l'àmbit educatiu, en l'acompanyament de persones amb diferents realitats per a la millora de la seva qualitat de vida i en la integració social de col·lectius en risc d’exclusió.

Oferir un treball vivencial, recolzat sobre bases teòriques, al servei de la integració global de la persona física, psicològica i espiritual, potenciant així el desenvolupament de la introspecció, la creativitat, la comunicació i l’empatia.

• Aquesta formació ofereix recursos que poden implementar-se professionalment en molts àmbits on l’alumnat estigui actualment treballant o interactuant.
  • La musicoteràpia ofereix noves possibilitats professionals per acompanyar i facilitar una millora de la qualitat de vida de moltes persones. Si aconseguiu que us soni i ressoni el que viureu, podreu obrir la porta i endinsar-vos en el camí d'aquesta formació.

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació

Curs d'estiu

Neurolideratge: Fes del teu Cervell el teu Millor Aliat!

Edició: 1a Edició | Lloc: On line, per videoconferència en temps real amb la plataforma ZOOM. | Idioma: Català |Data inici: 13/07/2020
Curs d'estiu

Introducció a la Programació Neurolingüística. Aprendre com Funcionem per Enfocar-nos Millor cap a on Volem Anar

Edició: 3a Edició | Lloc: On line, per videoconferència en temps real amb la plataforma ZOOM. | Idioma: Català |Data inici: 02/07/2020