Curs d'estiu

Musicoteràpia Transcultural

Tipologia: Curs d'estiu
Idioma: Català o castellà en funció de la procedència del ponent.
Data d'inici: 01/07/2019
Data de finalització: 05/07/2019

De dilluns a divendres de 10 a 14 h

Lloc de realització: Facultat de Medicina i Infermeria (Campus Centre UdG)

– Curs orientat al coneixement i la integració dels recursos que utilitza la musicoteràpia.
– Ofereix un ventall formatiu que interactua amb moltes disciplines i configura una àmplia formació holística.
– Expandeix les competències bàsiques en diferents àmbits: comunicatives, metodològiques, artístiques, culturals, terapèutiques, personals i específiques.
– Potencia la creativitat en la comunicació i expressió no—verbal: musical, sonora i corporal.
– Les vivències pròpies (i les vivències que transmet el professorat) possibiliten noves formes de mirar i sentir els altres, la realitat que ens envolta i, també, la mirada i sentir interiors.

Els estudiants de la Universitat de Girona podran reconèixer 1 ECTS (crèdit de reconeixement acadèmic) per la participació en cada edició dels Cursos d'Estiu de la Xarxa Vives d'universitats, amb independència dels cursos en què s'inscriguin. És a dir, només es podrà reconèixer 1 ECTS per CURS ACADÈMIC.

– A tota persona interessada que vulgui conèixer i vivenciar recursos relacionats amb la musicoteràpia des d'una visió àmplia i  multicultural.
– Professionals de l'àmbit sociocultural, educatiu i sanitari trobaran eines que els hi resultarà enriquidores.
– Persones que volen apropar-se al món de la musicoteràpia.
– Pot resultar especialment interessant a llicenciats, diplomats, graduats i estudiants universitaris de titulacions vinculades a les ciències de la salut, psicologia, ciències de l’educació, pedagogia i música, a qui els interessi els recursos que ofereix la musicoteràpia i en la possibilitat d’aplicació en els àmbits sanitari, educatiu i social.

Obert a tota persona interessada en la musicoteràpia des d'una visió transcultural i en el programa concret que s'ofereix.

En la 4a edició del Curs d’Estiu Musicoteràpia Transcultural, us presentem noves i variades temàtiques que esperem que siguin del vostre interès. Enguany la formació conté noves propostes:
1. EMOCIONS EN DANSA (taller vivencial per posar en escena els personatges que porto dins, tant els que mostro com els que amago).
2. SONOTERÀPIA DINS LA DIVINA PROPORCIÓ (nou mètode de sinergia amb la natura).
3. La música o el silenci com a font d'inspiració per a escriure (itinerari lúdic entre diferents tipus d’escriptura i música).
4. Viu la Veu! l'enCANT de convertir-se en Música (l'experiència de connectar amb la veu i el cant d'una forma conscient i nodridora.
5. Música i Xamanisme (sons per induir un estat de consciència alterada). Ressonen en tu i tens el desig de viure amb nosaltres aquestes propostes?

Assolir coneixements i recursos que s'utilitzen en musicoteràpia des d’un vessant multicultural i divers que ens poden ajudar a obrir canals de comunicació corporis—sonors—no verbals, prendre consciència del silenci intern i explorar energies que ajuden —en el procés de creixement personal— a obtenir eines útils en l'àmbit educatiu en l'acompanyament de persones amb diferents realitats per a la millora de la seva qualitat de vida i la integració social de col·lectius en risc d’exclusió.
Oferir un treball vivencial, sustentat per bases teòriques, al servei de la integració global de la persona física, psicològica i espiritual, potenciant així el desenvolupament de la introspecció, creativitat, comunicació i empatia.

– Aquesta formació ofereix recursos que poden implementar-se professionalment en molts àmbits on l’alumnat estigui actualment treballant o interactuant.
– La musicoteràpia ofereix noves possibilitats professionals per acompanyar i facilitar una millora de la qualitat de vida de moltes persones. Si aconseguiu que us soni i ressoni el que viureu, podreu obrir la porta i endinsar-vos en el camí d'aquesta formació.

Els Nens Prematurs: La Importància de la Vinculació

Edició: 4a Edició | Lloc: KOMENTS (Fundació Eulàlia Torras de Beà) | Idioma: català |Data inici: 26/04/2019
Curs d'estiu

Educació, Intel·ligència Afectiva i Biodansa: Viure, Conviure, Ser i Sentir