Curs d'especialització

Data darrera sessió presencial: 11/06/2024
Data de finalització: 11/06/2024
4 ECTS / 32 hores
( presencials: 21.5 / videoconferència: 10.5) + treball autònom en funció dels ECTS
Horari:

Dimarts de 17:30 a 21:00, menys el 14 de maig (17:00-21:00)

Data màxima de presentació del treball final: 11/06/2024
Possibilitat d’assistir a les sessions presencials per videoconferència: No
Gravació de classes: No
Lloc de realització: Sessions presencials a la sala Seminari, Edifici Giroempren, Parc UdG, menys tres sessions en línia a través de la plataforma Zoom, els dies: 23 i 30 d'abril, 28 de maig
Places: 16

Raons per fer el curs

• Ets responsable d’un equip de treball i sents que necessites eines i coneixements específics en matèria de gestió de persones.
  • Fas entrevistes de feina basant-te en les entrevistes que t’han fet a tu, però t’agradaria incorporar-hi professionalitat i objectivitat.
  • Assumeixes tasques de recursos humans i sents que necessites eines que t’ajudin a treballar amb seguretat en el dia a dia.
  • Has acabat una formació en l’àmbit de l’empresa i t’agradaria especialitzar-te en l’àrea de gestió de les persones.
  • Et vas formar fa temps i et ve de gust una actualització.
  • Les formacions que trobes en recursos humans et semblen massa extenses i exclusives.
  • Cerques eines pràctiques, concretes i específiques per exercir les responsabilitats de la gestió de persones.
  • Et mou que les persones esdevinguin un element clau en l’estratègia empresarial.
  • Vols ser un agent de canvi incorporant la visió personal i el benestar emocional a l’entorn professional.

A qui s'adreça

• A persones que treballin en departaments de recursos humans i vulguin adquirir coneixements tècnics i específics de l’àrea.
  • A persones que, tot i no treballar en un departament de recursos humans, assumeixin tasques de gestió de persones i gestionin equips de treball.
  • A persones que busquin una actualització per al dia a dia al departament de recursos humans.
  • A estudiants de l’àmbit de l’empresa i l’economia que vulguin adquirir coneixements pràctics i específics en gestió de persones.
  • A professionals vinculats a l’àmbit de l’empresa que cerquin una especialització en l’àrea de gestió de persones.

Requisits d'admissió

És recomanable tenir estudis relacionats amb l’empresa.

Presentació

Aquest curs ofereix eines, recursos i coneixements específics per formar professionals capaços de gestionar equips de treball i assumir tasques associades a la gestió de persones. L’enfocament és pràctic i aplicat: la formació, dissenyada per fer front al dia a dia en una PIME, dota dels elements, les eines i els recursos necessaris per exercir amb professionalitat i seguretat i aportant valor a la tasca de l’àrea de gestió de persones, independentment del càrrec que s’ocupi i del nombre de persones que integrin l’equip.

Es tracta, doncs, d’un curs adreçat a dotar de metodologia pràctica per desenvolupar les funcions associades als recursos humans. S’hi aborden aspectes com ara l’atracció de talent; les diverses fases del procés de selecció; els diferents tipus d’entrevistes; les dinàmiques de selecció; l’avaluació, l’objectivitat i la comunicació en el procés de decisió; la benvinguda i el pla d’acollida de les noves incorporacions; les competències i l’avaluació del rendiment, així com eines per a la detecció del talent, per a la motivació dels membres de l’equip o per a l’elaboració del pla formatiu i el pla de carrera més adient, entre altres aspectes, per incidir en la fidelització del talent.

El curs, per tant, permet actualitzar-se en les tendències dels recursos humans, alinear estratègia, missió i valors corporatius amb persones, i esdevenir així un agent aliat en el creixement empresarial des de l’enfocament en l’equip, alhora que es fomenta el benestar emocional en l’entorn professional.

Objectius

• Dotar de coneixements específics, eines i recursos pràctics en matèria de recursos humans per al dia a dia de la gestió de persones.
  • Conèixer canals per a l'atracció de talent, i millorar la construcció de marca d'ocupador (employer branding).
  • Millorar els coneixements específics del procés de selecció de personal: fases del procés i tipologia d’entrevistes i de preguntes.
  • Millorar en l’art de saber preguntar.
  • Incorporar objectivitat al procés de decisió i de comunicació en la selecció de personal.
  • Saber elaborar el pla de benvinguda i el manual d’acollida.
  • Aprendre metodologia per a la detecció del talent, la motivació i la fidelització de l’equip.
  • Conèixer els aspectes que cal considerar quan s’elaboren el pla de carrera i el pla formatiu del personal.
  • Aprendre a elaborar pactes de treball per a un bon ambient de treball.
  • Reflexionar sobre l’estil de lideratge.
  • Adquirir eines per a la resolució de conflictes laborals.
  • Practicar el feedback per a un millor rendiment de l’equip.
  • Aprendre dinàmiques i mètodes «trencagel» per dinamitzar reunions i esdeveniments corporatius.
  • Esdevenir un agent clau en l’estratègia empresarial mitjançant l’enfocament en les persones.

Sortides professionals

És un curs d’especialització amb què s’adquireixen recursos per exercir totes aquelles tasques pròpies dels departaments de recursos humans, així com les relacionades amb la gestió i el lideratge d’equips de treball d’empreses, associacions i organitzacions.

Matrícula tancada
Si no et matricules, indica'ns el motiu!

Preu:

Veure descomptes