Curs de postgrau

Data d'inici: 07/10/2019
Data darrera sessió presencial: 20/10/2019
Data de finalització: 20/10/2019

De dilluns a diumenge, de 9 a 13 h i de 14.30 a 18.30 h. Els dies de sortida de camp les sessions són de 9 a 19 h i l'últim dia del curs és de 9 a 14 h.

Lloc de realització: Fundació d'Estudis Superiors d'Olot

• Obtenir els coneixements per a la gestió de zones volcàniques.
  • Capacitació per a la gestió del risc i la perillositat de les erupcions volcàniques.
  • Conèixer com gestionar situacions d’emergència provocades per processos eruptius.

• A titulats universitaris relacionats amb la temàtica com geòlegs, geògrafs, biòlegs, ambientòlegs, físics, enginyers tècnics, etc. A doctorands i doctors interessats en la vulcanologia. A tècnics de protecció civil, gestors d’emergències volcàniques i professionals que es dediquen a la vigilància i el risc volcànics.
  • També estudiants universitaris i públic en general interessat en aquesta temàtica (en aquest cas obtindran certificat d’assistència).

• Titulats universitaris.
  • El curs de postgrau admet persones sense titulació universitària (obtindran un certificat d’assistència al postgrau).

Aquest curs de postgrau pretén explicar el funcionament dels volcans, els seus riscos i beneficis. El marc de la zona volcànica de la Garrotxa ofereix la possibilitat de combinar les sessions teòriques amb la visita a diferents afloraments per interpretar els productes del vulcanisme, així com simular possibles riscs volcànics i analitzar en detall la integració dels volcans a la societat.
El curs pretén repassar els últims descobriments sobre dinàmica de les erupcions volcàniques i els seus efectes, predicció i prevenció d’erupcions, vigilància dels volcans, aprofitament econòmic dels volcans i aspectes educatius i d’integració dels volcans a la societat.
El curs inclou sessions teòriques en què s’exposaran els principals conceptes de la vulcanologia actual combinades amb sessions de camp per aprendre els mètodes d’estudi dels dipòsits volcànics i l’aplicació de tècniques geofísiques i geoquímiques de vigilància; també es faran sessions pràctiques sobre l’aplicació de mètodes i tecnologies de laboratori, gestió de bases de dades i tractaments numèrics.

• Aprendre els coneixements fonamentals de la vulcanologia?
  • Conèixer la dinàmica de l’activitat eruptiva
  • Conèixer la perillositat volcànica
  • Aprendre a avaluar la perillositat volcànica
  • Gestionar el risc volcànic
  • Saber gestionar situacions d’emergència causades per processos eruptius

• Tècnics i científics relacionats amb el camp de la vulcanologia, la gestió ambiental, l’avaluació i gestió de riscos geològics, la planificació territorial, etc.

• Fundació d'Estudis Superiors d'Olot

Entitats col·laboradores