LGTBIQ* Acompanyament i Suport Psicosocial a la Diversitat de Gènere i Afectivosexual

Tipologia: Curs d'especialització
Idioma: Català i castellà
Data d'inici: 07/06/2019
Data darrera sessió presencial: 22/06/2019
Data de finalització: 22/06/2019

3 caps de setmana consecutius, els divendres de 16 a 21 h. i els dissabtes de 10 a 15 h.

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG. Edifici Giroemprèn (Girona)

Ampliar la mirada cap al col·lectiu trans, no binari i sexoafectiu divers; adquirir coneixements, competències i tècniques concretes per acompanyar el col·lectiu en la pràctica professional, i desenvolupar estratègies útils per fer front a les seves demandes i necessitats. Comptaràs amb un equip de professionals expertxs que treballen, en el seu dia a dia, acompanyant les persones del col·lectiu.

A professionals que treballin o vulguin treballar amb persones del col·lectiu LGTBIQ des de qualsevol àmbit sanitari, social, assistencial, del dret, educatiu, cultural i d’oci.

• Treball o recerca en qualsevol dels àmbits sanitari, social, juridic, educatiu, cultural i d´oci.
  • Professionals que tinguin experiència en el treball amb el col·lectiu LGTBIQ.

El Curs d’Especialització en Acompanyament Psicosocial a persones amb Diversitat de Gènere i Afectivosexual està pensat per a donar resposta a la demanda creixent de professionals especialitzats en l’acompanyament a persones trans, no binàries, lesbianes, gais, bisexuals i intersexuals des d’una mirada constructivista i feminista. El programa té com a objectiu principal obrir la mirada i oferir eines, des d’una intervenció més efectiva i afirmativa, a lxs professionals que acompanyen les persones del col·lectiu LGTBIQ+. Les persones participants obtindran una perspectiva històrica i cultural de les identitats i opressions cap al col·lectiu, l’impacte de l’LGTBIQfòbia, tant interna com externa, i els efectes de la cisheteronormativitat. També aprendran tècniques concretes per a la intervenció terapèutica des d’una mirada transpositiva i afirmativa, així com social i comunitària.

• Millorar el coneixement de la diversitat sexoafectiva i de gènere des d’un punt de vista psicosocial. Comprendre la diversitat de gènere i afectivosexual des d’una vessant intersubjectiva i afirmativa.
  • Adquirir eines per al pensament crític sobre la realitat de les persones LGTBIQ*, així com el paper de lxs professionals de l’acompanyament terapèutic.
  • Prendre consciència de les principals necessitats i dificultats que afronten les persones amb orientacions sexoafectives i identitats de gènere no normatives.
  • Adquirir recursos per fer un acompanyament psicològic en els processos relacionats amb l’orientació del desig i les identitats no normatiu.
  • Comprendre els diferents enfocaments socials de la diversitat afectivosexual i de gènere en relació amb altres eixos de diversitat que provoquen dinàmiques d’inclusió/exclusió o de privilegis/opressions/resistències.
  • Conèixer estratègies i bones pràctiques d’intervenció social en favor de la diversitat sexual i de gènere en diversos àmbits socials.

• Especialització en acompanyament psicosocial a persones amb identitats i orientacions sexoafectives diverses.
  • Coneixement de perspectives i estratègies de prevenció i intervenció per al disseny de polítiques, plans, programes, projectes i accions orientats a promoure la diversitat sexual i de gènere d’àmbit local.

Curs d'estiu

Musicoteràpia Transcultural

Edició: 4a Edició | Lloc: Facultat de Medicina i Infermeria (Campus Centre UdG) | Idioma: Català o castellà en funció de la procedència del ponent. |Data inici: 01/07/2019

Atenció Sociofamiliar: Circumstàncies Psicosocials que Envolten les Realitats Familiars Actuals