Actes 25N Dia Internacional contra la Violència de Gènere

Data: del 25/11/2020 al 02/12/2020

Aquest 25 de novembre, la Universitat de Girona promou, un any més, una àmplia programació d’actes per a commemorar el Dia Internacional contra la Violència envers les Dones. Una programació concebuda amb l’objectiu d’explicitar el compromís de la nostra comunitat universitària contra el llast que representa aquesta violència de gènere, en les seves diferents expressions. Assumim aquest compromís des de la responsabilitat que tenim les universitats d’esdevenir un espai crític de denúncia i, alhora, un espai de transformació social. En el rerefons d’aquesta programació institucional hi planeja, precisament, la voluntat de promoure aquesta reflexió crítica, formació i debat. Us convidem a participar-hi, i esperem que la programació d’actes, que hem apropat als diferents estudis que s’imparteixen als tres campus, sigui del vostre interès.

Entrevista: L'educació en temps de pandèmia, a càrrec de Pere Soler

Data: 26/11/2020
Hora: 18 h
Lloc: ON LINE

El cicle d'entrevistes "El món en temps de pandèmia" s'emmarca dins les accions que organitza la Universitat de Girona en motiu de la Setmana de la Ciència. Aquest cicle consisteix en 5 entrevistes on investigadors de renom analitzaran les implicacions globals de la pandèmia des de diferents àmbits de coneixement.  Les entrevistes aniran a càrrec de la periodista Núria Riquelme.

El dijous 26 de novembre a les 18h tindrà lloc l'entrevista "L'educació en temps de pandèmia", a càrrec de Pere Soler.

On line - youtube.com/univgirona

CÀPSULA ON LINE > Vull preparar-me per fer unes oposicions

Data: 02/12/2020
Hora: 10 h
Lloc: ON LINE

El proper 2 de desembre, a les 10h, UdG Ocupació i Òrbita Gironina ofereixen la sessió Vull preparar-me per fer unes oposicions amb el següent contingut.

• Coneix les teves possibilitats a la funció púbica
  • CIDO, portal de recerca d’oposicions
  • Anàlisi del procés d’oposició
  • Prepara’t per opositar Quan l'opció és presentar-se a unes oposicions, cal conèixer els procediments i gestions per preparar-les i superar-les. El proper 19 de novembre, a les 12h, UdG Ocupació i Òrbita Gironina ofereixen una sessió amb el següent contingut.

A càrrec d'Òrbita Gironina

Uns dies abans de la sessió s'informarà del procediment per accedir a la plataforma online.

Activitat gratuïta amb inscripció prèvia > Formulari d'inscripció

*Consulta el reconeixement de crèdits ECTS

Les “fake news” en l’àmbit de l’alimentació

Data: 10/12/2020
Hora: 18 h
Lloc: ON LINE

La meitat de la població utilitza les xarxes socials per informar-se sobre alimentació, sovint sense ser conscients que el 30% de les notícies falses que circulen per internet estan relacionades amb alimentació. En un context en el qual existeix una preocupació creixent sobre el què i el com mengem, s’evidencia un augment de la demanda de fonts fiables i de referència.

El món científic i académic no pot quedar-se de braços plegats davant la desinformació (o mala informació) que es genera a les xarxes, però la col·laboració amb altres sectors, públics i privats, és fontamental. Durant la jornada Marta Hugas, directora científica de l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA), presentarà les lliçons apreses i les estratègies per contraatacar les fake news utilitzades per l’agència europea i Rocío Pérez Benavente, coordinadora de Maldita Ciencia, els aprenentatges adquirits per la plataforma periodística de control de la desinformació. Posteriorment, a la taula rodona, diferents professionals vinculats amb l’àmbit de l’alimentació exploraran vies per incrementar l’impacte del coneixement a les xarxes socials i valoraran possibles mecanismes de participació  a l’abast dels diferents agents de l’ecosistema innovador.

L’assistència a la jornada és gratuïta amb inscripció prèvia mitjançant el següent enllaç.

18h - Presentació de la jornada
Dra Carmen Carretero, directora científica del Campus Alimentació i Gastronomia
Dra Dolors Vidal, directora de la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge – Sant Antoni

18.15h - "Fake news": lliçons apreses i estratègies a l’Europa d’avui
Marta Hugas, directora científica de l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA).

18.45h - Contra les Fake News, Comunicació Social de la Ciència!
Sílvia Simon, delegada del rector per la promoció i divulgació i directora de la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital

19.00h - Bulos sobre alimentación: qué podemos hacer para combatirla y qué hemos aprendido haciéndolo
Rocío Pérez Benavente, coordinadora de Maldita Ciencia, plataforma de periodisme per controlar la desinformació

19.15h - Taula rodona Com es poden combatre les notícies falses? De quina manera el coneixement científic pot aconseguir major impacte a les xarxes socials? Quin paper hi juguen la resta dels agents de l’ecosistema innovador?

• Yvonne Colomer, directora executiva de la Fundació Triptolemos pel desenvolupament del sistema alimentari | Recerca i innovació
  • Isaac Salvatierra, cap de comunicació del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya | Administració pública
  • Eudald Casas, gerent de l’Associació Catalana d’Innovació del Sector Carni Porcí INNOVACC | Empresa
  • Salvador Garcia-Arbòs, periodista | Societat