Detecció, Intervenció i Derivació en Violència Masclista i Familiar des d'una Perspectiva Constructivista i de Gènere

Tipologia: Curs d'especialització
Idioma: Català i espanyol.
Data d'inici: 03/05/2019
Data darrera sessió presencial: 31/05/2019
Data de finalització: 21/06/2019

Divendres, de 16 a 20 h.

El treball pràctic: entregar entre el 21 de juny i el 5 de juliol de 2019.

Lloc de realització: Facultat d'Educació i Psicologia de la UdG

• Proporcionar una visió integral i actualitzada dels processos de detecció, intervenció i derivació en casos de violència masclista i familiar.
  • Adquirir coneixements pràctics i habilitats per detectar, intervenir i derivar en situacions de violència masclista i familiar, amb persones adultes, infants i joves.
  • Impartit per professionals experts que actualment realitzen intervenció directa amb aquestes famílies.
  • Desenvolupat des d’una perspectiva de gènere i constructivista.

A professionals de l’àmbit de l’atenció a les famílies (serveis socials, equips d’atenció a les dones, equips d’atenció a la infància i l’adolescència, sanitat i salut mental, educació, equips tècnics dels jutjats) i a professionals del món jurídic que treballin aquests temes. També serà útil per a llicenciats/des, diplomats/des o estudiants de postgrau que vulguin especialitzar-se en aquest tipus d’intervenció, especialment procedents dels estudis de psicologia, educació, treball social, psicopedagogia, infermeria, medicina, dret i criminologia. A més, hi poden participar treballadors/es familiars, integradors/es socials, monitors/es i personal educatiu, sanitari o del sistema judicial en contacte amb les famílies.

Aquest curs pretén proporcionar coneixements i eines pràctiques per a la detecció, la intervenció i la derivació de casos de violència masclista i familiar des d’una perspectiva constructivista i de gènere. D’aquesta manera, es promou el treball en xarxa i la coordinació entre diferents serveis d'atenció a les famílies.

És també una oportunitat per crear un espai de reflexió necessari sobre la violència masclista i familiar que tingui en compte totes les persones implicades (adults, infants i joves) en els processos de derivació, intervenció i coordinació.

• Facilitar eines i estratègies de detecció de la violència masclista i familiar des dels diferents serveis ja siguin dirigits a dones, homes, infants o joves.
  • Dotar els professionals de tècniques per efectuar una primera valoració de l’estat i les necessitats de les persones adultes implicades en situacions de violència masclista i familiar.
  • Dotar els professionals d’un coneixement específic sobre els drets dels infants i adolescents, el seu desenvolupament evolutiu i les seves necessitats derivades de l’impacte de la violència.
  • Proporcionar coneixements específics i pautes d’intervenció que permetin abordar un treball amb les persones que la pateixen, d'una banda, i amb aquelles que l’exerceixen, de l’altra.
  • Aplicar la perspectiva constructivista i de gènere als casos de violència masclista i familiar.
  • Conèixer la intervenció de serveis especialitzats en atenció a situacions de violència masclista i familiar.
  • Promoure protocols de coordinació i canals de derivació dins la xarxa i amb els serveis especialitzats en violència masclista i familiar.

• Aquest curs proporciona una especialització en la intervenció en violència masclista i familiar dins de l’àmbit de l’atenció a les famílies, la salut, l’educació i el context jurídic.
  • Permet treballar en l’abordatge de les situacions de violència masclista i familiar en serveis no especialitzats i la intervenció en serveis específics per a víctimes o agressors.

• CONEXUS
    CONEXUS (atenció, formació i investigació psicosocials)

Entitats col·laboradores

• Seminari de Ciències Penals i Criminològiques