Atenció a la Demanda Terapèutica Actual: Grups i Famílies des d'una Orientació Psicodinàmica

Codi: 194001
Tipologia: Curs d'especialització
Idioma: Català i castellà
Data d'inici: 04/10/2019
Data darrera sessió presencial: 13/12/2019
Data de finalització: 13/12/2019

Divendres, de 16 a 19 h

Lloc de realització: Centre Koments (Fundació Eulàlia Torras de Beà) Carrer Rosselló, 77. Barcelona.

• Actualment, els centres i serveis d’atenció a nens, adolescents, pares i famílies necessiten que els terapeutes tinguin una bona formació així com eines psicològiques (i que siguin creatives) per fer front a la demanda d’ajut i poder atendre sense massa dilació.
  • Compartir amb altres professionals les experiències acumulades durant anys en un centre de salut mental infantil i juvenil (CSMIJ) ens ha permès presentar treballs on es formulen bases teòriques i clíniques que creiem tenen valor en la situació actual de demanda d’atenció psicològica.

A psicòlegs, psiquiatres, psicopedagogs, personal sanitari, treballadors i educadors socials.

Tenir titulació universitària.

Actualment, tant en el sector públic com en el privat, hi ha la necessitat d’optimitzar recursos, tant professionals, com econòmics com de temps.
Des de la nostra pròpia experiència —i basant-nos també en altres experiències terapèutiques publicades— pensem que el treball  grupal i les intervencions familiars són una indicació de tractament  psicològic que permet aprofundir en les dificultats  que presenten i expressen alguns nens, adolescents, pares i famílies. Ens permet acompanyar-los en el coneixement d’allò que els causa patiment i malestar, i proporcionar-los experiències emocionals que ajudin a modificar certs encallaments, i facilitin una evolució més saludable.
D'altra banda, el treball grupal i familiar permet facilitar experiències i aprofundir de manera seriosa, responent a diferents demandes actuals d’ajuda, optimitzant recursos i estimulant processos terapèutics.

Treballar les bases dels diferents comportaments familiars i grupals,  i mostrar models possibles de teràpia i les seves indicacions.

• Grups de nens, adolescents i joves d’alt risc.
  • Pares i fills conjuntament amb altres famílies.
  • Grups de pares.
  • Intervencions familiars.

• Obtenir i ampliar coneixements sobre els diferents models d’intervenció terapèutica tan necessaris per atendre la demanda amb qualitat i rigor.
  • El treball en grup actualment és demandat tant per les institucions terapèutiques com en els entorns escolars davant de situacions d’assetjament escolar o per elaborar situacions traumàtiques.
  • També calen aquests coneixements per atendre dones i famílies amb dificultats importants.

Fundació Eulàlia Torras de Beà

Màster

Musicoteràpia Transcultural - 2n. curs

Edició: 1a Edició | Lloc: Aulari Comú - Campus Montilivi de la UdG | Idioma: català |Data inici: 19/10/2019