Curs de postgrau

Diagnòstic en l'Atenció Precoç: Aplicació dels Tests en els Nens de 0 a 6 anys. Teoria, Observació de Processos i Pràctica Supervisada

Diagnòstic Atenció Precoç
Codi: 192005
Tipologia: Curs de postgrau
Data d'inici: 05/10/2019
Data darrera sessió presencial: 20/06/2020
Data de finalització: 20/06/2020

Sessions teòriques i seminaris: dissabte, de 10 a 14h
Observació dels Processos Diagnòstics: Aquests es duran a terme de desembre de 2019 a juny de 2020. (1 hora a la setmana a triar de dilluns a divendres, de 8 a 17h hi ha més possibilitat de matins). És important que els interessats en el Postgrau tinguin flexibilitat horària per fer les observacions.
Seminaris de Formació: dissabte, de 10 a 14 h. 14 de desembre de 2019, 11 i 25 de gener 2020.
Seminaris de Supervisió de Tests: dissabte, de 10 a 14 h. 22 de febrer, 21 de març, 25 d'abril, 23 de maig i 20 de juny de 2020. És important que els interessats en el Postgrau tinguin flexibilitat horària per passar els tests.

Lloc de realització: Koments i Fundació Eulàlia Torras de Beà (Barcelona)

• La primera infància és la base del desenvolupament de l’individu. Conèixer les eines que permeten valorar-ne l’evolució serà útil per a tots els professionals que treballen en infància des de qualsevol àmbit i amb nens/es de qualsevol edat.
  • El curs permet adquirir una formació àmplia sobre les eines pel diagnòstic dels infants de 0 a 6 anys tant en la seva vessant teòrica com clínica a través de la practica supervisada.
  • Permet diferenciar l’evolució normal de la patològica de l’infant dins d’aquesta franja d’edat.
  • El professional que es matriculi al curs podrà estar en contacte directe amb els nens i les seves famílies, escoltar el motiu que els ha portat a fer la consulta, veure com ha estat el vincle entre pares i fills i l’evolució de l’infant a través de recollir les dades de l’anamnesi, i observar com es planteja una entrevista per comunicar el diagnòstic i la indicació terapèutica (si s’escau).

A aquells professionals de l’àmbit de la salut (psicòlegs, pediatres, psiquiatres i psicopedagogs) i de l'educació (mestres d'educació especial) que vulguin tenir coneixement o especialitzar-se en en el treball dins l’àmbit de l’atenció precoç.

Titulats universitaris en Psicologia, Psicopedagogia, Medicina (pediatres i psiquiatres) i Mestre d'Educació Especial.

El Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP) de la Fundació Eulàlia Torras de Beà atén infants de 0 a 6 anys amb problemàtiques biopsicosocials. En el CDIAP es duu a terme el seu diagnòstic i tractament així com tasques dins de l’àmbit de la prevenció.
Aquest postgrau ofereix el coneixement d’eines per a l’establiment del diagnòstic dels infants d’aquesta franja d’edat, per diferenciar quins indicadors formen part de la variant de la normalitat i quins de la patologia, i d’aquesta manera valorar si cal posteriorment un treball terapèutic i amb quins objectius.

• Curs eminentment pràctic que ofereix bases teòriques que permeten entendre les observacions realitzades i l’aplicació posterior, per part del mateix alumne, d’algunes de les eines observades.
  • Observació del procés diagnòstic. Que el professional que assisteixi al curs pugui tenir coneixement presencial de les diferents parts del procés: primera entrevista amb la família i l’infant, aplicació dels tests pertinents i presència a l’entrevista d’orientació diagnòstica amb la família.
  • Conèixer les eines diagnòstiques que s’utilitzen en els infants de 0 a 6 anys: psicològiques, logopèdiques i fisioterapèutiques, així com aspectes mèdics que cal tenir en compte en el procés diagnòstic.
  • Poder aplicar els tests psicològics que s’utilitzen en aquesta franja d’edat i fer-ne l’avaluació i valoració.
  • Elaborar un informe sobre els tests aplicats i els aspectes observats en l’infant mentre els feia.

Fundació Eulàlia Torras de Beà