Curs d'especialització

Data de finalització: 29/11/2022
3 ECTS / 23 hores de videoconferència

Dimarts i dijous de 9.30 a 11.00 h

Lloc de realització: Sessions virtuals sincròniques amb el professorat mitjançant la plataforma ZOOM i asincròniques de treball personal

Millorar les competències específiques relacionades amb la cura i l’atenció de les persones afectades per ictus.

A professionals —bàsicament infermeres i infermers— interessats en l’atenció als malalts afectats per la malaltia vascular cerebral.

Titulació universitària de diplomat o graduat en Infermeria. Alumnat amb titulació universitària de diplomat o graduat relacionada amb l’atenció a les persones afectades per ictus. Es donarà prioritat a aquells infermers i infermeres que treballen en àrees específiques d’hospitalització dels pacients amb ictus i es tindrà en compte l’equitat en la distribució territorial.

L’ictus és una malaltia altament prevalent i d’elevada morbimortalitat. L’atenció sanitària actual a les persones afectades per ictus n’ha millorat enormement el pronòstic, però cal avançar encara més en la seva prevenció primària, secundària i terciària. Calen, doncs, professionals preparats amb competències específiques per oferir una atenció de qualitat.

Amb la inquietud de millorar l’atenció d’infermeria a les persones que pateixen aquesta malaltia, el Pla director de les malalties vasculars cerebrals i la Fundació Ictus organitzen, any rere any, formació per als professionals. Aquest curs està especialment adreçat a infermeres i infermers que atenen les persones afectades per ictus.

1. Mantenir i millorar la qualitat de les cures que reben els pacients afectats per la malaltia vascular cerebral.
  2. Capacitar els professionals d’infermeria per treballar en àrees especialitzades d’atenció a aquests pacients: unitats d’ictus, unitats de cures intensives, unitats d’hospitalització, hospitals de dia, etc.
  3. Potenciar l’especialització dels professionals d’infermeria en l’atenció als pacients afectats per ictus i en la capacitació docent d’altres professionals.
  4. Conèixer els darrers avenços disponibles sobre el diagnòstic, el tractament, les cures d’infermeria, la rehabilitació i prevenció de l’ictus i l’educació sanitària de les persones afectades per l’ictus.
  5. Incentivar la integració de l’atenció dels pacients afectats per ictus entre els diferents nivells assistencials, incorporant el pacient en les decisions que l’afecten.
  6. Donar a conèixer les intervencions infermeres basades en l’evidència científica relacionades amb l’atenció a les persones amb ictus.

Àrees especialitzades d’atenció als pacients amb ictus: unitats d’ictus, unitats de cures intensives, unitats d’hospitalització, serveis d’urgències, hospitals de dia, etc.

Entitats col·laboradores

Curs d'especialització

Cures Pal·liatives a la Persona amb Càncer

Edició: 2a Edició | Lloc: Facultat d'Infermeria de la UdG. Campus Centre. | Idioma: Català |Data inici: 20/03/2023