Direcció de Recursos Humans en Allotjaments Turístics

Data de finalització: 01/02/2019

De dilluns a dijous de 17 a 21 h

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG

• Aprenentatge basat en competències: L’objectiu del programa serà que puguis reunir i consolidar els coneixements i les experiències que et permetin ser un excel·lent responsable de màrqueting i comunicació, en el marc de l'administració i direcció d'empreses d'allotjament turístic.
  • Metodologia pràctica: Els continguts exposats a l’aula es treballen en sessions pràctiques on aprendràs a resoldre les problemàtiques reals del sector i a prendre decisions estratègiques i operatives.
  • Formació impartida per professionals del sector qualificats: Aprendràs de la mà de professionals que t’ensenyaran segons la seva formació i, sobretot, la seva experiència en cadascuna de les àrees d’estudi.

• Graduats/des del Grau o Diplomatura en Turisme amb motivació per esdevenir gestors d'allotjaments turístic.
  • Graduats/des d'altres graus universitaris que es vulguin especialitzar en l'àmbit de la direcció de recursos humans en allotjaments turístics.
  • Professionals del sector amb la intenció de millorar els seus coneixements, desenvolupar noves aptituds i tenir noves experiències professionals.

Formació universitària en Turisme i/o Direcció d'Allotjaments Turístics o similars, o bé experiència professional acreditada en aquest àmbit.

La complexitat del mercat turístic ha posat de manifest que el valor de les organitzacions és fruit de la capacitat que aquestes tenen per a gestionar els seus actius intangibles. A les empreses turístiques el treballador no només crea producte, sinó que generalment forma part d’aquest producte i és responsable directe de la satisfacció dels clients. El director de recursos humans té l’objectiu de desenvolupar sistemes de recursos humans als allotjaments turístics capaços d’atreure, retenir, desenvolupar i motivar el personal amb la fi d’assolir les metes proposades per la direcció general.  En aquest curs, que forma part del programa del Màster en Administració i Direcció d'Allotjaments Turístics de la Fundació UdG: Innovació i Formació, es comprèn la importància de la gestió del capital humà en les organitzacions turístiques, i s'adquireixen els coneixements necessaris per dissenyar polítiques i sistemes de recursos humans capaços d’atreure, retenir i desenvolupar el talent als allotjaments turístics.

Direcció estratègica de recursos humans

• Conèixer el concepte de capital humà i diferenciar-lo del concepte recurs humà.
  • Realitzar una anàlisi del mercat laboral centrat específicament en el sector dels allotjaments turístics.
  • Definir l’estratègia empresarial i les polítiques de recursos humans d’una empresa d’allotjament turístic.

Responsabilitat social corporativa

• Conèixer el contingut essencial sobre drets humans amb l’objectiu de gestionar responsablement els recursos humans en qualsevol destinació del món.
  • Explicar què és el salari digne i la seva importància per garantir un turisme sostenible.
  • Donar a conèixer com implantar un pla d’igualtat en l’empresa turística i aprendre a identificar i combatre els gaps de gènere.
  • Saber incorporar perfils amb risc d’exclusió i remarcar els avantatges de la seva contractació.
  • Conscienciar i formar segons un model d’externalització responsable amb els treballadors.
  • Remarcar el valor de la diversitat per generar equips més reeixits i motivats.
  • Explicar com els valors compartits empresa-treballador generen relacions emocionals de confiança i perdurables en el temps.
  • Conèixer GRI com a eina bàsica d’indicadors de mesura i avaluació de la RSC.

Gestió del talent a través de les polítiques de recursos humans

• Analitzar el dimensionament de la plantilla.
  • Definir les necessitats i funcions de cadascun dels llocs de treball tenint en compte l’organització del temps de treball (OTT).
  • Atraure el talent a través de la gestió de la marca personal i d’empresa
  • Desenvolupar els perfils amb talent de l’empresa mitjançant la gestió del coneixement.
  • Conèixer l’afectació de l’aplicació de les polítiques de prevenció de riscos laborals.
  • Definir les polítiques retributives de l’empresa.

• Responsable de recursos humans en allotjaments turístics.
  • Serveis de suport en l'àmbit de la gestió dels recursos humans dels allotjaments turístics.

• Costa Brava Consulting Group

Entitats col·laboradores