Habilitats Comunicatives per a l'Èxit Personal i Professional

Habilitats comunicatives per a l'èxit
Tipologia: Curs d'especialització
Crèdits: 4 ECTS
Data d'inici: 20/01/2018
Data de finalització: 03/03/2018
Data darrera sessió presencial: 03/03/2018

Dissabte de 9.30 a 13.30 h.

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG

– Perquè permet treballar la comunicació de forma integral.
– Perquè tracta la comunicació com un saber i un saber fer. Permet treballar la fisiologia, la tècnica i l’estratègia, incloent-hi la vessant emocional i actitudinal.
– Per una metodologia dinàmica, de fonaments sòlids i de solvència contrastada.
– Perquè porta l’alumne a experimentar els seus límits i a sortir de la seva zona de confort.
– Perquè permet fer un salt qualitatiu en les habilitats comunicatives.
– Per la complementarietat, coneixements i experiència de l’equip docent.

A qui s' adreça

A un col·lectiu ampli i multidisciplinari amb interès per les seves habilitats comunicatives. Està pensat, especialment, per a estudiants i professionals dels àmbits:

– De l’ensenyament, que vulguin fer un salt qualitatiu en la seva comunicació a l’aula i amb els alumnes, així com tenir cura de l’instrument vocal.
– De la salut, per als quals l’assertivitat i la comunicació poden ser eines clau en la seva relació i atenció als pacients.
– Empresarial, que necessitin millorar la seva capacitat i habilitats de comunicació.
– D’àrees que impliquen l’atenció al públic.
– De l’àrea de la comunicació, en els seus diferents àmbits i mitjans.

La comunicació és un fenomen multidimensional que en l’actual context de crisi esdevé clau per al creixement i l’èxit, tant professional com personal. Parlem, però, d’una visió global de la comunicació. Una perspectiva que integri el llenguatge verbal, el gestual i l’actitudinal, així com la interacció entre aquests tres. Aquest curs proporciona el coneixement teòric i pràctic d’aquests llenguatges, pilars d’una comunicació integral del tot necessària en una societat marcada per un canvi de valors i de paradigmes. Es tracta de formar persones que comuniquin bé, tant amb les paraules com amb els gestos, que dominin amb naturalitat el llenguatge verbal i el no verbal i que facin ús de les connotacions paralingüístiques, ja sigui a nivell físic o emocional. L’assertivitat i les habilitats comunicatives són fonamentals per a l’equilibri personal i l’èxit professional.

– Tractar la comunicació des d’una perspectiva integral.
– Conèixer  les capacitats i limitacions de cadascú.
– Potenciar les habilitats comunicatives.
– Conèixer el llenguatge gestual i prendre consciència de les manifestacions neurovegetatives.
– Tenir en compte les actituds a l’hora de comunicar-nos.
– Ser capaços de seguir els decàlegs del llenguatge verbal i no verbal.
– Conèixer les competències lingüístiques i paralingüístiques.
– Conèixer la pròpia veu i aprendre a utilitzar-la en qualsevol situació comunicativa.
– Utilitzar correctament els elements de la prosòdia (entonació, accent, ritme) que donen sentit i bellesa a l’expressió oral.
– Adquirir eines i estratègies per optimitzar el discurs i així facilitar la interacció amb els interlocutors.

El curs es planteja des d’una perspectiva àmplia i dóna cabuda a un ventall divers de perfils professionals. Pretén donar les eines teòriques i pràctiques necessàries perquè tot tipus d’alumnat, especialment els professionals amb necessitats comunicatives i assertives, puguin començar a construir o millorar la seva comunicació.