Curs d'estiu

Data d'inici: 01/07/2019
Data de finalització: 05/07/2019

De dilluns a divendres de 9 a 14 h

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG. Edifici Giroemprèn (Girona)

-Desenvolupar una relació amb la mort i la pèrdua possibilitadora.
-Conèixer el procés de dol i les necessitats que tenen els infants quan viuen una pèrdua.
-Conèixer les principals eines d’intervenció per acompanyar en processos de pèrdua i dol infantil.

Els estudiants de la Universitat de Girona podran reconèixer 1 ECTS (crèdit de reconeixement acadèmic) per la participació en cada edició dels Cursos d'Estiu de la Xarxa Vives d'universitats, amb independència dels cursos en què s'inscriguin. És a dir, només es podrà reconèixer 1 ECTS per CURS ACADÈMIC.

A totes aquelles persones amb interès en l’acompanyament de persones en processos de pèrdua i dol.
Professionals de l’educació infantil, primària o secundària.
Professionals de la psicologia i la relació d'ajuda.
Professionals sanitaris.

La mort d’un ésser estimat o la separació dels pares són pèrdues que tenen una alta càrrega emocional de dolor en l’infant i l’adult. Si no es resolen adequadament, els dols en els nens i en els adults s’acumulen com assumptes inconclusos o pendents, i incapaciten la persona per establir relacions afectives, per gaudir de la vida i per organitzar-se. És molt important ajudar els infants a comprendre la mort i afrontar la pèrdua, perquè, segons com els adults els ho presentem, podrem evitar que a la llarga puguin tenir dificultats en el seu procés de dol. Cal també acompanyar el nen en el seu procés de transitar les emocions doloroses que acompanyen la pèrdua i ressignificar l’experiència viscuda.

Proporcionar als participants els coneixements i les competències necessaris per acompanyar, en els processos de pèrdua i dol, a infants en diferents àmbits d’actuació (familiar, educatiu, social, sanitari, etc.).

VIDA Escola d'Intel·ligència Emocional (VEIE)

Curs d'estiu

Principals Problemes de Salut en les Crisis Humanitàries: Descripció i Estratègies de Resposta

Edició: 1a Edició | Lloc: Facultat d'Infermeria (Campus Centre) | Idioma: Català |Data inici: 01/07/2019