Empreses i Persones amb Diversitat Funcional: El Tàndem Perfecte per a una Gestió Socialment Responsable

Codi: 194127
Tipologia: Curs d'especialització
Idioma: Català (100%)
Data d'inici: 16/12/2019
Data darrera sessió presencial: 20/12/2019
Data de finalització: 20/12/2019

Dilluns, dimarts i dimecres de 15.00 a 19.00. Dijous de 9.30 a 13.30 i de 15.00 a 19.00 h. Divendres de 10.00 a 14.00 h: Visita guiada a les instal·lacions de la Fundació Viver de Bell-lloc  (Cardedeu, Vallès Oriental).

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona

La gestió socialment responsable i els objectius de desenvolupament sostenible són uns dels principals indicadors de competitivitat de les empreses del segle XXI. A més, les persones amb altres capacitats i/o trastorns de la salut mental són un dels col·lectius més vulnerables i afectats per la crisi econòmica. Si fusionem aquests dos fenòmens, trobem que la inserció laboral d'aquest col·lectiu, a més de generar beneficis en el mateix col·lectiu, proporciona uns beneficis tangibles i intangibles en el sector empresarial i, en general, en la societat. És per això que us animem a realitzar aquest curs, ja que fusionarem una visió humana de les relacions laborals i del lideratge amb una visió empresarial de gestió socialment responsable per abordar un dels majors reptes socials: la inserció sociolaboral de les persones amb especials dificultats.

• A estudiants de graus relacionats amb les ciències socials, l'economia i l'empresa.
  • A professionals de l'àmbit social i de departaments de recursos humans.
  • A tècnics i tècniques d'inserció i orientació laboral.
  • A empresaris i empresàries interessats/ades a desenvolupar una gestió socialment responsable.

Durant aquest curs s'explicaran les principals problemàtiques i els reptes que planteja la inserció laboral de les persones amb altres capacitats i/o amb trastorns de la salut mental. S'abordaran els principals beneficis i oportunitats que suposa per a les empreses una gestió socialment responsable mitjançant la inserció laboral d'aquest col·lectiu en diferents nivells (legal, econòmic, psicosocial) així com les diferents vies per facilitar aquesta inserció (formació ocupacional, treball protegit, servei d'inserció al mercat de treball ordinari). Posteriorment, es treballarà específicament la gestió, el lideratge i la comunicació en equips de persones amb altres capacitats i/o trastorns de la salut mental i la resolució de problemes freqüents. Per concloure, treballarem, de forma pràctica, mitjançant supòsits pràctics, els continguts abordats durant la formació. Opcionalment, es farà una visita a la Fundació durant un «Discovery Day» de 4 hores de duració a les nostres instal·lacions.

1. Descobrir la realitat sociolaboral de les persones amb altres capacitats i/o amb trastorns de la salut mental.

2. Conèixer el marc legal que regula les ajudes i bonificacions a la contractació de persones amb altres capacitats i/o amb trastorns de la salut mental.

3. Reflexionar i aprofundir sobre els reptes i avantatges que suposa la gestió socialment responsable de les empreses que faciliten la inserció sociolaboral d'aquest col·lectiu.

4. Conèixer les diferents vies possibles per facilitar la inserció laboral de les persones amb altres capacitats i/o trastorns de la salut mental.

5. Comparar els diferents mercats de treball (mercat protegit, enclavaments laborals, mercat ordinari) pel que fa als avantatges i les dificultats que suposa cadascun.

6. Promoure la formació ocupacional com a una estratègia clau per millorar l'ocupabilitat i la inseribilitat d'aquest col·lectiu.

7. Profunditzar en les principals tècniques de gestió d'equips aplicant-les al col·lectiu de persones amb altres capacitats i/o trastorns de la salut mental.

8. Desenvolupar les principals tècniques de resolució de problemes per ajudar al manteniment dels llocs de treball del col·lectiu.

9. Treballar de forma pràctica els continguts abordats per afavorir la seva generalització als llocs de treball i la promoció de la inserció del col·lectiu.

• Tècnic/a d'inserció laboral a entitats que treballen per a la inserció laboral de les persones amb dificultats especials.
  • Psicòleg/òloga o treballador/a social dels Equips de Suport a l'Activitat Professional (USAP) dels Centres Especials de Treball.
  • Tècnic/a de selecció i/o formació amb coneixements sobre gestió de la diversitat funcional.

• Fundació Viver de Bell-lloc
  • Fundació Lluïsa Oller