Formació en Guiatge en Boscos Terapèutics. Certificació en Guia de Bosc Terapèutic Sèlvans

Guiatge de Boscos
Tipologia: Curs d'especialització
Idioma: català
Data d'inici: 25/04/2019
Data darrera sessió presencial: 12/05/2019
Data de finalització: 12/05/2019

De dijous a dissabte, de 9 a 13.30 h i de 15 a 19.30 h i el diumenge, de 9 a 13.30 h

Entrega del treball 1 de juliol de 2019

Lloc de realització: Mas El Guitart, Hostalnou de Bianya, municipi de La Vall de Bianya, La Garrotxa (Girona).

El certificat serveix per treballar com a guia de bany de bosc Sèlvans; així mateix, els participants tindran l'opció d’entrar a la borsa de treball de l’associació Sèlvans davant de la creixent demanda del sector.
– En la primera part, s'aporten els coneixements bàsics per entendre la relació entre l’ésser humà i els boscos, i els beneficis que aquests darrers ens aporten.
– En la segona part, s'aprofundeix en la metodologia, en les eines i els recursos per poder realitzar un itinerari terapèutic o bany de bosc Sèlvans.

Procés de selecció
Hi haurà un procés de selecció entre els inscrits al curs, que finalitzarà el 28 de febrer.

Es tindrà en compte:
- Curriculum vitae.
- Motivacions per fer el curs.
- Ubicació geogràfica.

Es comunicarà als inscrits si han estat seleccionats o no, com a màxim el 8 de març.

En cas d'haver estat seleccionat, s'enviaran les instruccions per realitzar el pagament. Aquest caldrà fer-lo efectiu com a màxim el 18 de març. La no realització del pagament dins del termini establert, s'entendrà com a renúncia de la plaça.

Allotjament opcional
Possibilitat d'allotjar-se al Mas Guitart, en règim de mitja pensió (allotjament, esmorzar i sopar) per un preu de 55 euros (iva inclòs).

A aquelles persones que vulguin aprofundir en els itineraris forestals i els banys de bosc com a eina metodològica i esdevenir guies dels itineraris forestals terapèutics Sèlvans.

• Graduat escolar
  • Carta de motivació en què també es faci esment a la formació i l’experiència o vinculació amb els boscos o banys de bosc.

Aquesta proposta formativa sorgeix en el marc del projecte Sèlvans, una associació que té per objectiu la conservació del patrimoni forestal més singular, així com la valorització dels serveis ecosistèmics dels boscos més madurs, la constatació científica dels beneficis que aporten a la salut i les persones i la divulgació dels seus valors ecològics, etnològics i socials.

Sèlvans proposa un curs formatiu d’especialització universitària que capacita els alumnes en una metodologia concreta basada en el model japonès de banys de bosc (Shinrin-yoku) i altres models anglosaxons existents, així com en l’experiència complementària d’experts en el territori. Aquest curs d’especialització, dividit en dues assignatures, mostra tant els beneficis i les característiques dels boscos madurs singulars i la seva influència en la nostra salut, com les eines interpretatives i de guiatge per conduir un grup segons la metodologia del bany de bosc. Aquesta metodologia s'aplica en itineraris forestals amb funcionalitat terapèutica.

La formació inclou una part teòrica i també una part pràctica i vivencial.

• Proporcionar als participants les eines i els coneixements bàsics per tal d’entendre la importància dels boscos en la salut i aprendre la metodologia dels banys de bosc com a eina de treball i com a nou servei de salut i benestar per a la societat.
  • Conèixer la relació entre els boscos i l’ésser humà. Els intangibles del bosc i el nou paradigma existent entre l'ésser humà i la natura.
  • Conèixer la complexitat del bosc des de diversos punts de vista (aerobiologia, hidrologia, ecologia...).
  • Conèixer la relació entre els boscos i la salut a través de la recerca científica existent. Beneficis fisiològics i psicològics.
  • Conèixer els elements mínims d’un itinerari forestal terapèutic (ús públic, composició dels itineraris, disseny dels itineraris, gestió de conflictes en el grup...).
  • Analitzar els boscos terapèutics existents.
  • Aprendre la metodologia dels banys de bosc Sèlvans. Tècniques i recursos.
  • Experimentació del bany de bosc.

La principal sortida professional és la de guia terapèutic Sèlvans. El títol capacita els estudiants per esdevenir guies de grups de persones segons la metodologia de guiatge Sèlvans. El curs proporciona les eines i tècniques per conduir els usuaris a través d'un bany de bosc.
Aquesta titulació permetrà poder realitzar guiatges segons aquesta metodologia.

Selvans

Natura i Espiritualitat