Tècniques de Negociació en l’àmbit Polític: Èxit en Estratègies de Comunicació i Negociació Política

Tipologia: Curs d'especialització
Idioma: Espanyol
Data d'inici: 21/10/2021
Data de finalització: 16/12/2021

Es durà a terme a través de la plataforma Zoom i constarà de 8 sessions de 3 hores de durada, de 17:00 a 20:00 CEST d’octubre a desembre de 2021.

Data d'inici: 21 d'octubre de 2021

Data de finalització: 16 de desembre de 2021

Durada: 24 hores de videoconferència.

Horari: dijous, octubre - desembre, de 17:00 a 20:00.

Lloc de realització: Online per videoconferència amb Zoom

1. Millorar les habilitats individuals de negociació.
  2. Aprofundir en les diferents estratègies comunicatives.
  3. Millorar les eines de comunicació aplicades en l’àmbit polític.
  4. Adquirir eines per aconseguir millors acords en l’àmbit polític tenint en compte les bases relacionals i comunicatives. Millorar les relacions internes de les organitzacions, institucions i partits polítics.
  5. Conèixer mètodes alternatius de resolució de conflictes per preservar els compromisos polítics adquirits i les relacions amb altres organitzacions, institucions o partits polítics.

Aquest programa compta amb el suport financer del Parlament Europeu. La responsabilitat exclusiva correspon a l'autor i el Parlament Europeu no es fa responsable de l'ús que es pugui fer de la informació continguda en el mateix.

A membres d’organitzacions socials i polítiques i en concret a regidors i regidores, a consellers i conselleres, diputats i diputades, directius i directives, responsables de gestió de partits polítics i gabinets institucionals, fundacions i associacions d’incidència política i de transformació social.

En general, a qualsevol persona que vulgui formar-se en eines i tècniques que l’ajudin en la gestió dels conflictes dins de l’àmbit polític i en la millora de les estratègies i els resultats de les negociacions i la comunicació política.

Tècniques de negociació, comunicació i resolució de conflictes a l’àmbit polític.

La negociació és un procés de resolució alternativa de conflictes (ADR, de l’anglès Alternative Dispute Resolution) present en la vida de tothom, i conseqüentment també en la política i en les seves organitzacions. Però, com tota tècnica, per poder desenvolupar-la amb èxit es necessita aprenentatge i entrenament.

La negociació ofereix control sobre la resolució del conflicte i sobre el procés, i alhora permet evitar que un mal acord de present perjudiqui les relacions de futur i els compromisos polítics adquirits.

La finalitat d’aquest curs és que els membres d’organitzacions socials i polítiques —i en concret regidors i regidores, responsables de la gestió de partits polítics, fundacions i associacions d’incidència política i de transformació social— aprenguin a comunicar i a negociar de forma eficient mitjançant el mètode de l’escola de Harvard amb exemples pràctics que es pugui trobar un partit polític o un representant polític en el seu dia a dia. Per aconseguir un bon resultat cal identificar els interessos de totes dues parts, doncs, fins i tot si els interessos són oposats, és possible arribar a un acord satisfactori per ambdues parts quan s’apliquen les tècniques de negociació de Harvard.

Aquest mètode es basa en quatre principis: separar les persones del problema; centrar-se en els interessos i no en les posicions; crear opcions de benefici mutu, i utilitzar criteris objectius. Per assolir aquests principis, s’han de treballar les habilitats negociadores i aprofundir en els set elements del mètode: alternatives, interessos, opcions, compromís, criteris, relació i comunicació.

A més, el mètode incorpora i desenvolupa els diferents aspectes de la comunicació en l’àmbit polític com és la comunicació durant un procés de negociació, la coherència del discurs en situacions de crisi, la comunicació no violenta i la comunicació amb altres partits, amb els mitjans i amb la ciutadania.

Aquesta edició és exclusivament per a l’“EFA Winter Academy” en el context de la Conferència sobre el futur d'Europa, el diàleg entre el dret regional i europeu i els responsables polítics de la Unió Europea. A més, l’Acadèmia d’Hivern de l’EFA (European Free Alliance) té com a objectiu destacar i desenvolupar la importància de la comunicació política a Europa.

Per aquest motiu, aquesta primera edició del curs se centrarà en l’àmbit de la Unió Europea. Aquest curs compta amb el suport financer del Parlament Europeu. La responsabilitat exclusiva correspon a l'autor i el Parlament Europeu no es fa responsable de l'ús que es pugui fer de la informació continguda en el mateix.

1. Conèixer els mecanismes i les eines per identificar i analitzar conflictes en la política.
  2. Transformar situacions de crisi política i de comunicació en oportunitats.
  3. Aprendre a actuar davant l'escalada del conflicte i la crisi de la comunicació política.
  4. Conèixer i aplicar els elements de la negociació de l’escola de Harvard per aconseguir un resultat satisfactori.
  5. Desenvolupar mètodes per generar confiança i comunicació eficaç per assolir els objectius.

Entitats col·laboradores

Si no et matricules, indica'ns el motiu!

0 €
(La primera edició es realitza in company. La 2a edició tindrà un preu de 385 Euros)